A kis Lexus
Szöveges ítélet
Nekem egy a típusváltás évében gyártott IS200-t juttatott a sors. Ez ugye egyfelől előny,hiszen az autó rendkivül kiforrott, a típushibáktól megtisztított darab. Másfelől nyilván hátrány, hiszen műszaki megoldásaiban -elsősorban az elektronizáltság terén- egy kifutó modell azért általában elmarad kortársaitól. E két állítás az IS200-ra azt hiszem hatványozottan igaz. Egy nagyon letisztult, teljesen hibátlanul, magabiztosan működő autó, az extrák listája a mai autókhoz képest azonban nem túl hosszú. Ha csak az előtte használt, másfél évvel idősebb Avensis-emmel hasonlítom össze akkor is hiányzik a térdlégzsák, az esőérzékelő elektronika, az automatikusan sötétedő visszapillantó tükrök... Tudom, hogy ezek nélkül is lehet autózni, de egy 9M forintos autóba azért 2005-ben már azt hiszem bele fértek volna ezek az extrák! A 156 lóerős motor a kategória beugró szintje, nem túl gyors, de arra mindenképpen elég, hogy az autó hozza a tőle elvárható sportlimuzin érzést. A hangja viszont szenzációs! Egyenletes fordulaton síri csend, ha kicsit megpördítjük velőt rázó űvöltés. Ezt biztosan szándékosan csinálták, egy autó magától nem lehet ilyen! :)
Menettulajdonságok terén csak a legjobbakat mondhatom az IS-ről. A hétkőznapi használat során ki sem jön igazán, hogy mit tud a kis Lexus. Eső, hó kell ahoz, hogy a menetstabilizáló rendszer igazán dolgozni kezdjen, és az autó nehéz körülmények között is imponáló magabiztossággal teszi a dolgát.
Eddig még soha sem sikerült egymást zavarba hoznunk. :)
Rugázása sportosan kemény, nem a budapesti utakra tervezték, de azért alapjában megküzd az útegyenetlenségekkel is.
A nekem jutott példány hű a Toyoták-Lexusok legendás megbízhatóságához, eddig semmi baja nem volt.
A fentartási költségei szervízelés terén nem vészesek, kategóriájában szerintem alacsonyak. A gazdaságosságán relatív magas fogyasztása ront. Nekem 11l fölött fogyaszt ha finoman, ha durván bánok vele.
Az autó belülről nagyon kényelmes. Elől tágas a hely, hátul a lábtér kicsi. Ez kategóri-tulajdonság, szerintem direkt csinálják, hogy a sportos autó érzés még tökéletesebb legyen. :) Mint egy ismerősőm megjegyezte: "Ez egy igazi családi autó. 2 felnőtt fér el benne és hátra már csak 2 gyerek." :)
A szervízháttér alapjában rendben van. A Lexus Reálszisztémában többet adnak az ügyfélváró szinvonalára mint a munka minőségére és ez engem kicsit zavart. A Toyota szervízben nem érzem magam olyan fontos embernek, :) de a munka szerintem gyorsabb és precízebb.
Összességében az előző szériás IS szerintem egy nagyon jól sikerült autó. Fejlesztésénél láthatóan legalább annyit adtak a szívre mint az észre, de akinek nem feltétlenül a TDI VW golf az ideálja az nagyon tud szeretni egy ilyen autót. Szerelési minősége, megbízhatósága példás, a belső tér esztétikája és anyagminősége kimagasló. Aki szereti a szolídan különleges autókat tegyen vele egy próbát!
Hibalista
- Nem volt hiba!!!
Ide hordtam szervizbe
Lexus Reálszisztéma
Értékelése: 6
Másik szerelő értékelése
Toyot Mayer
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (7) | Évjárat | 2005 |
Kényelem | (10) | Használati időtartam | 3 év |
Teljesítmény | (9) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 65000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 11 l |
Előző autója? | Avensis | Következő autója? | Toyota-Lexus |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (8.2/10) |
