A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Lexus » Is (1999-2005)

Is 200 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

A kis Japán Úr!

Szöveges ítélet

Nos, hol is kezdjem.,

Az egész úgy kezdődött, amikor a Totalcar című műsorban bemutattak egy méregzöld színű Lexus IS 200-t.
"Szerelem volt első látásra."

Már akkor elképzeltem, milyen jó lenne egy ilyen autót birtokolni.
Ahogy teltek az évek egyre jobban kezdtem érdeklődni maga a márka iránt és legjobban az autó után IS.
Nem volt kérdés, kell egy ilyen autó.
Közben, mint kiderült ez a fajta, olyan ritka, mint a "fehér holló."
Nem egy néptucatautóról van szó.

Elkezdődött a keresés a különböző portálokon, de megfelelő példány nem akadt, mert kritérium volt eleve a gyönyörű zöld szín illetve mindene eredeti legyen, tehát olyan, mint ami most gurult ki a szalonból.
Ennek esélye viszont abszolút kicsi "volt"..
De van az a mondás, "A kitartás és a munka meghozza a gyümölcsét.."
"Mely később egy szép zöld almában valósult meg!"

A keresés során sajnos megtapasztaltam, hogy amik itthon vannak "tisztelet a kivételnek" leharcolt állapotban voltak/vannak, sajnos nem mindenki vigyázz ilyen ritka gyöngyszemekre.
Vagy átalakították; szárny, ültetés, nem gyári kipufogó stb.
A kinti példányokról kapcsolat hiányában letettem.

Már lassan "feladtam" a keresést, amikor egy belső hang megszólalt bennem egyik este, rá kellene nézni arra a bizonyos portálra, hátha raktak fel "újat". Aztán láss csodát, ott volt a hirdetés. Méregzöld szín, gyönyörű állapot, fotók, dokumentumok. Nem volt kérdés "megvan" az autó. Este még felhívtam a tulajdonost, aki készséges, szimpatikus és segítőkész volt így látatlanban is. Délelőtt kimentem hozzá megnézni, kipróbálni az autót. Nem volt csalódás, mint a hirdetésben. Makulátlan állapot külső, belső és hiánytalan, valós, igazolható dokumentumok. Látni lehetett az IS-n, hogy egy nagyon gondos és vigyázó tulajdonosa volt.
Egy hét múlva pedig már átvehettem, Lexus tulajdonos lettem.


Maga az autó:

Aki ismeri, tudja milyen az IS annak nem kell bemutatni, aki nem az olvasson utána mindenképpen, megéri.

Lexus IS 200
2000cm3, benzines, 155 lóerő, 6 henger, manuális 6-os váltó - A legjobb, hátsó kerék hajtású.
Igazi "Sportsedan"

2020.03.31.-én került hozzám 159.430 km futásteljesítménnyel vettem át, most pedig 2020.09.25 közel 173.000 km van benne.
Ami ebben az autóban tetszik nem egy néptucatautó. Nem mindennap jön veled szemben és ami a legfőbb az a megbízhatósága!
Lásd Népítélet tesztek IS alátámasztják.
Ezeket az autókat akkoriban még anyagból rendesen összerakták a Japánok.
Meg is látszik a súlyán, mert maga az autó majdnem 1500 kiló.
Váltója abszolút kategóriás, a legjobb manuális!
Motorja kifogástalan, megbízható és olyan halk, rezgésmentes, hogy néha amikor találkozok ismerősökkel és az autó mellett váltunk pár szót, meg szokták kérdezni; Te - ez a motor jár? (megmosolyogtató)


Formavilágáról nem írnék, egyén függő, nekem abszolút bejön.


Vezethetőség szempontjából nagyon sportos az IS.

Én azt mondom autópályázásra találták ki ezeket, 6.-ba berakja a váltót az ember és csak suhan, sehol egy nyikorgás, nyöszörgés, semmi, csak a haladás és a vezethetőség élménye. Kormányzása közvetlen.
Futóműve abszolút rendben. Kicsit "pattogós" a rosszabb minőségű utakon de, nekem a gyári 17-es felnik vannak fent, gyári gumikkal (215/45 r17)
Fékezés szempontjából nagyon jól adagolható a fék ereje, de ha kell a "satu" bízhatsz benne MEGFOG! A 4 tárcsa teszi a dolgát.


Kényelmi szempontból abszolút megfelel az elvárásaimnak.

Csomagtartója pakolható, igaz hátránya, hogy a hátsó üléssor nem dönthető le, csak egy síalagút van, így nem bővíthető. De akinek kell a hely, annak ott a kombi változata.
Amit még hiányolok belőle az a Tempomat.

Ezen felül minden kényelmi és biztonsági extrával el van látva, légzsákok tömkelege, bőr/szövet elektromosan állítható - fűthető ülések, elektromos tükrök-ablakok, navigáció, egyedi sport karórára emlékeztető számlapos műszerfal és még sorolhatnánk. 4 főnek abszolút vállalható a férőhely hosszabb utazás szempontjából is.


Megbízhatóság szempontból 10-es az autó!

A kötelező olajcserék meg kopó alkatrészek cseréjét leszámítva hibátlanul üzemel.
Egy Gyújtótekercs lett cserélve benne, amit fentebb írtam is.


Amikre nagyon oda kell figyelni és ajánlott betartani:

- nagyon ajánlott minőségi üzemanyagot tankolni bele(100-as)(OMV-SHELL)
- én 10.000-kmt cserélek benne olajat és szűrőt(minőségi legyen, nálam (Motul 5w30)
Ezekre ha odafigyel az ember nem lesz vele gond.


Fenntarthatósági szempontok.

Alkatrész árak szempontjából nem drága, azok beszerzése megoldott.
Egy középkategóriás autóéval van egyenértékben. Ami egy kicsit "húzósabb" tétel lehet az, amikor törik az autó. A különböző elemek pótlása, beszerzése egy kicsit "hiányos - "drága", de hála a közösségi csoportoknak azt mondhatom ezek beszerzése is pozitív.


Hibalista:

- 1db. Gyújtótekercs csere
Azóta semmi.


Mellette
- LEXUS, mindent magában foglal

Ellene
- Csomagtartó bővítés hiánya - hátsó üléssort nem lehet ledönteni
- Tempomat hiánya


..és a végére.

Általában akik ekkora "nagy" teljesítményű autót vásárolnak, "mindig" előjön az a kérdés. Mennyit fogyaszt?

Erre az egyik barátom nagyon jó mondása illik.
"Aki vesz egy majmot, legyen pénze banánra IS!"

Tréfát félre téve, nálam vegyes, normál használatban, olyan 9-10 liter között mozog.
De amikor elkap a hév, olyankor 11 liter is lecsúszik, de a hang, meg az élmény felülírja a benzin árat.


Összegzés és folytatás.

A Lexus IS 200 az Úriemberek sportautója, és ahogyan öregszünk úgy nem autót hanem stílust vásárolunk és aki egyszer Lexus-t vesz, annak a következő is minden bizonyossággal az lesz.

2020.09.25.

Hibalista

- 2020.03.31.-én került hozzám az autó, 159.430 km-el vettem át, idáig 1 tulajdonosa volt. - - Az átvétel óta megadta magát a még gyári 3.-mas henger Gyújtótekercs, ami ennél a konstrukciónál fel is van tüntetve "néha hibaként" újat raktam bele, azóta hibátlanul üzemel. - - A gyári CD tárral nem volt idáig gondom, mint akik megemlítették hibaként. - - Néha a bal oldali elektromos tükör nem volt hajlandó becsukni ill. nyitni magát csak kis rásegítéssel. Azóta ez is orvosolva lett, mert szét lett szedve és a motor mechanikai részei be lettek fújva, megzsírozva. Üzemképes. - - Ezeket leszámítva hibátlanul üzemel.

Ide hordtam szervizbe

Egy nagyon jó magán szervizbe járok, akik csak Lexus és Toyota-val foglalkoznak. Megbízhatóak, gyorsak, árban korrektek.

Értékelése: 10

Másik szerelő értékelése

Lexus BudaBudapest,Budaörsi Út

Értékelése: 10

Képek az autómról

Fenntartási költség (8) Évjárat 2002
Kényelem (9) Használati időtartam év
Teljesítmény (9) Km vásárláskor 159430
Megbízhatóság (10) Vezetett km 12770
Szerviztapasztalat (10) Átlagfogyasztás 9 l
Előző autója? Skoda Fabia Sedan (2006) Következő autója? Ez nem lesz eladva. De valamilyen Lexus, ha következő vásárlás lesz.
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (9.3/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Lexus Is 1999 (1999 - 2005)

További ítéletek (30 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)