A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Lexus » GS (2017)

GS 450h 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Organikus kék villamos

Szöveges ítélet

Hosszú távú vonulásra ideális, de semmilyen körülmények között nem jön zavarba, így városban sem. Ugyanazt nyújtja mindenhol, sebességtől és a többi autóstól függetlenül: nyugodt tespedés a kényelmes ülésben, gyors célhozérés, nulla fáradtság. Mivel ezek voltak a legfőbb választási szempontok a megbízhatóság és az elfogadható fogyasztás mellett (utóbbiról már tudom, hogy szintén rendben van), eddig teljesen elégedett vagyok vele.

A részletesebb információkat a teszteknél szokásos bontásban adom meg, hogy mindenki gyorsan megtalálja, amit keres.

Külső: Ízlés dolga, nekem értelemszerűen tetszik - ami viszont ösztönszerűen érezhető és elsőre is látható, az az, hogy (különösen az eleje) organikus forma. Bizonyíték: minden állat rá vagy bele akar költözni, a kutyák a csomagteret, a macskák az utasteret vagy a motortértetőt, a darazsak és a madarak a motorteret választanák, ha hagynám. A fényezés gyönyörű, ez az összes létező színre igaz, de a választásommal való elégedettséget növeli, hogy a sötétkékre különösen. Cserébe sérülékeny is, jól jön a javítóstift a háznál kőfelverődés esetére, ami meglepően olcsó és jól fed.

Belső: Kényelmes ülések, szép szövetkárpitok, igazi fém kilincsek, kellemes színek - a minőségérzet a hibátlan anyagválasztás és összeszerelés miatt kiváló úgy is, hogy marhának és fának sem kellett pusztulnia. Mindemellett az autónak - ha nem akarom - nincs szinte semmi hangja, simán hallgatható egy hegedűszóló és érthető a halk beszéd is.

Felszereltség/ergonómia: Részben az előzőekben már említettem. A típuson / hajtásláncon belül, bármennyire meglepő is, ha az ember körbenézi (Winkler azt írta, hogy senki nem vesz ilyet, és valóban nem nagyon), ez a full fapad. Nekem ideális, pont eltalálták: majdnem minden benne van, amit szükségesnek tartok, és semmi, ami nem várható el alapban ebben a kategóriában, avagy felesleges vakítás. Listát nem írok, mert az normál méretű betűkkel két A/4-es oldal, de néhány dolgot kiemelnék, amit a tesztekben is dicsértek / fikáztak:
- Az alap egérmozi is 8 collos, nagyon szépek a színei és egyszerű a menürendszer, mint a csendőrpofon. Szerencsére nem érintős, és jó mélyen benne van műszerfalban, így mindig jól látható. Tökéletesen tud magyarul (ellentétben a műszerfali középső kijelzővel és a hangvezérléssel, ami nem, alapértelmezésben mindkettő angol). A tolatókamera és a parkolássegítő rendszer ezen a szinten minimalista, de a kép széles látómezejű, a kamera messzire lát és a kép tökéletesen éles, a szenzorok pontossága kiváló.
- Az állítható ellenállású "hanyattegér" és az előtte található 4 gomb segítségével minden elérhető és vezérelhető, ami változtatható az autón. Az újságírói tapasztalatokkal ellentétben számomra kiválóan használható. Emellett a fontosabb funkcióknak külön gombja is van (hangvezérlés, hang forrása, klíma, ablak- és tükörfűtés stb.) a középkonzolon és/vagy a kormányon, vagy az alatt két oldalon. A fűtéspanel nem egy szépség, de ezen kívül minden jó helyen van és jól működik.
- A Mark Levinson külön kategória - nekem jó a hallásom, de az alap 12 hangszórós rendszer, illetve a fejegység is szépen szól. Jó az antenna is, sokkal távolabbról elérhetők a rádióadások, mint ahogy korábban megszoktam.
- A ledekkel gazdagon ellátott műszerfal analóg műszerekből áll, ami nálam előny (nem annyira kedvelem az LCD-t) - a teljesítménymérő és a fordulatszámmérő ugyanazon körön való elhelyezése és átválthatósága pedig hasznos és látványos trükk.
- Az alapfelszereltséget meg tudták úgy oldani, hogy összesen 1 (egy) darab látható vakkapcsoló van, ilyet korábban nem láttam még.

Hátrány, hogy aki többre vágyik, csak csomagokban kapja meg. Amit megvettem volna, de külön nem rendelhető: tetőablak, illetve hátsókerék-kormányzás. Az előnyök cserébe épp a kevés változatból következnek: kifogástalan minőség, tűrhető (a kategóriában alacsony) ár.

Hajtáslánc / vezetés:

Hibrid és e-CVT, tehát "béget". 345 lóerő és 627 Nm, tehát cserébe megy is, és nincs agyonkorlátozva (257 km/h a vége). Ezzel a méretes benzinmotorral szép a hangja, bár csak 4000 körüli fordulatszámnál kezd el hallatszani - ezt, illetve a magasabbakat pedig csak és kizárólag gyorsításkor lehet használni épelméjű sebesség mellett. A rugalmasság és a gyorsaság adott a tetemes tömeg ellenére.

Nekem voltak fenntartásaim, mert manuális váltós erős benzines turbósból ültem át, de néhány óra alatt megszokható, sőt, városban az ember nagyonis szívesen mellőzi a kuplungolgatást és váltogatást.

Mindemellett odafigyelve tudja tartani a gyári fogyasztását (5,9 liter), persze csak országúton és városban. Hidegen, illetve autópályán ennél nyilván több, de ezek a mérési ciklusban nem szerepelnek (az újban is csak korlátozottan). Természetesen akkor is több lesz, ha az ember azt próbálgatja, hogy tudja-e a gyári gyorsulási értéket, ami egy másik 5,9 (másodperc 0-100-ra). Gyorsulásban azonban nem ez az igazi erőssége, hanem a mozgó helyzetből gyorsítás, pl. 50-100, 80-120, vagy 100-200. Ezeket nem mértem meg megbízható módszerrel, de érzésre nagyon meggyőzőek, bármilyen sebességről szépen ki lehet lőni, ha kell. Még jobb, ha nem kell, mert szórakoztató is.

A futómű, ahogy olvastam is róla, tele van szinte feleslegesen jó anyagokkal és jól meg is tervezték. Alapvetően egy jó kompromisszum: az autó dinamikusan vezethető, de nem ráz, nem pattog és csendes is - ugyanakkor nem igazán sportos, igaz, nem is arra van. Ha valakinek mégis elgurul a gyógyszere, a megoldást a műszerfaltól balra keresse: egyetlen gombnyomással kilőhető az ABS kivételével az egész biztonsági kóceráj, így nyugodtan lehet gumit csikorogtatni, fart táncoltatni, ha valaki erre vágyik. Én úgy vagyok vele, hogy jó, hogy ezt tudja, mert a luxus a felesleges dolgokról (is) szól, nem is tagadom, hogy kipróbáltam elhagyott, havas parkolóban, hogy mit tud kikapcsolt arzenállal, ám ez a gép hiába képes a hülyeségre, ha a vezető úgy akarja, igazából a csendes suhanásra van kitalálva, és az az, amiben nagyon jó.

Tartósság: A vezetőülést sikerült kissé kiülni, egyébként az autó kívül-belül simán elmenne újnak. A farmer és a fekete cuccok megfogják a világos kárpitot, viszont ez könnyen ki is jön kárpittisztítóval.

Fenntartási költségek: Az eddigi kötelező karbantartás alapján egyelőre azt tudom mondani, hogy a munkadíj viszonylag drága, az alkatrészek pedig viszonylag olcsók egy átlagos felső középkategóriás autóhoz képest, vagyis úgy tűnik, átlagos árakra lehet számítani. Megvettem az extra garanciát, ami 5 év / 200 ezer kilométerre terjeszti ki az eredetit - ma már ennyi az alap. Viszont nem lehet GS-t kapni, az ES meg egy furcsa utód.

Hibalista

- Semmi.

Ide hordtam szervizbe

Lexus Buda

Időpontot kapni csak jó előre könnyű, bár ebben az utóbbi időben gyorsulást észlelek, remélem, nem csak a véletlennek köszönhetően. Minthogy hibát még nem kellett javíttatnom, az alábbiak a karbantartásra vonatkoznak.

Az ügyfélkezelés teljesen rendben van eddig, mindent elmondanak előre, és aztán minden ennek megfelelően is történik.

Értékelése: 9

Képek az autómról

Fenntartási költség (8) Évjárat 2017
Kényelem (10) Használati időtartam 2 év
Teljesítmény (10) Km vásárláskor 0
Megbízhatóság (10) Vezetett km 137649
Szerviztapasztalat (10) Átlagfogyasztás 7 l
Előző autója? S60R Következő autója? Ezen még van idő gondolkodni.
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (9.6/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Lexus GS 2017 (2017)

További ítéletek (1 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)