Űrhajó
Szöveges ítélet
2015-ben (3 év és 175000 km használat után) ezt írtam:
Megőrizte az előző GS erényeit, és javított egy csomó apróságot: nagyobb csomagtartó, érzésre nagyobb lábtér a hátul ülőknek, sokkal dinamikusabb, közvetlenebb kormányzás, élvezetesebben autózható (a kerékösszetartást a gyári értékhez képest kicsit széttartóra kellett állítani). A hifi is jobban szól, mint az elődben.
Nem sikerült viszont a napszemüveg tartó problémát maradéktalanul megoldani, vagy a napszemüvegnek van jó helye és az italok az ajtózsebben vannak, vagy italtartó van és a napszemüveg kallódik valahol.
A fékek erős igénybevételnél hamar elfogytak, ezért a fékrendszert nagyobb teljesítményűre cseréltem, ez mondjuk jelentős beruházás, de azóta tökéletes.
Olvastam/láttam a kritikát a fedélzeti rendszerről, amivel nem értek egyet: nem mondom, hogy tökéletes, de szerintem elég jó. Más a logikája, mint a német prémiumautókban található rendszereknek, el kell fogadni, hogy nem egy igaz út van és utána már könnyű kezelni.
Hosszú utakat hihetetlen sebességgel lehet vele megtenni, nagy biztonságban, csendben, dinamikusan, kényelmesen. Más kategória, mint a legtöbb közúti jármű.
Az autó összességében jobb lett, mint az elődje, pedig ez nem kis dolog, hiszen az is közel volt már a tökéleteshez.
Kiegészítés 2018-ban:
Közel 300 ezer km-t mentem vele gond nélkül, hihetetlenül megbízható autó, nagyon szerettem.Amikor megjelent a GS F változata, kipróbáltam és azonnal beleszerettem a motorjába, így tízévnyi hibridezés után visszaültem egy hagyományos autóba.
Tény, hogy a Lexusok fedézeti elektronika és a beltér minőségérzete tekintetében erős lemaradásban vannak az Audival és a Mercedessel szemben ( a BMW beltere a statisztikai hibaként tekinthető iszonyúan felszerelt 7-esek kivételével szerintem kifejezett olcsó hatást kelt, a fedélzeti elektronika viszont szintén fényévekkel a Lexus előtt van), ezért cserébe viszont nem kell attól tartani, hogy az autó 200 ezer km után letérdel. Ezek egyszerűen mennek, nem romlanak el.
Hibalista
- Kavics verődött a parkolószenzorra, cserélni kellett. - A hűtő (kívülről) eltömődött, vastag por/koszréteg volt rajta, ettől melegedni kezdett a hűtőfolyadék, a lamellák kitisztítása orvosolta a problémát.
Ide hordtam szervizbe
Lexus Reálszisztéma, Gazdagrét
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 2012 |
Kényelem | (10) | Használati időtartam | 6 év |
Teljesítmény | (9) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 286000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 12 l |
Előző autója? | GS450h Mark Levinson PCS | Következő autója? | GS F |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (9.4/10) |
