Toyota Armani öltönyben
Szöveges ítélet
Az öltönyös Toyota
Hosszu vajudás után, 22 év 14 Honda után váltani kellett. Az Accord kicsi lett(hátul) automatája csak 5 fokozatu, és a K24 motorok ismert olajfogyasztási, gyűrűletapadási problémái miatt nem jöhetett szoba, modellpaletta nem nyújtott nagyobb autót itt Europában..Legend kiesett korszerűtlensége miatt.(5. válto, nincs közvetlen befecskendezés, szíjas vezérlés , állandó összkerék-nagy fogyasztás.)
Mazda szinte Ford, Mitsu,Subaru, nem játszik nagy autóban, kivéve Toyota…itt viszont a belső anyagok, műszerfal……………………….
Japánpárti lévén nem maradt más márka mint a Lexus.
8 hónapig mérlegeltem, alkatrészárak, fórumokon hibalehetőségek, próbautak, míg megszületett a döntés : GS 300…
hibridet szerettem volna de a sűrű akkupakkcsere, megnyúló vezérműláncok, inverterek, és a szinte csak sztrádahasználat miatt elvetettem…..
Maradt a jo 3 literes V6………
Mivel az itthoni kínálat a tragikus és a komikus közt van, csillio km-rel, külföldön kezdtem keresgélni, elöször az olcsobb kategoriában, de miutan látszott hogy ott is csak kavicsos telephelyen találok ilyen kocsikat, megdupláztam a keretet..Volt pár extra amirol le kellett mondanom, de végül is találtam egy keveset futott( 88e.km…lekérdezett, vezetett szkönyves, frissen szervizelt) példányt. +4 alufelnivel
Elsö benyomásként rögtön 2 TPMS szenzor csere (lemerült elem, természetesen csak egyben cserélhetö, azota megtudtam hogy lehet mégis elemet cserélni benne) „Lexus nem romlik el…..”
Karosszéria bunkerszerü, borzasztoan merev és csendes..motor szinte alig hallhato. 100as temponál 53dB……
Futomüve inkabb komfortos mint sportos. Ülései jol tartanak, hüthetö, füthetö full elektromosak…teljes bör, mahagoniszinü juharfabetétek…..
Motorja nyomatékos, japán motor létére már 3000 korul leadja a max nxomatékot..Közvetlen befecskendezéses, de mivel nincsen EGR szelep, nem veszélyezteti a TSI motorok rettegett kokszosodása a szivoszelepet…
Váltoja vajpuha, gyors, szinte észrevehetetlen,alacsonyan tartja a fordulatot….Autopályán 2400 forog. Navigácioja buta, Commodore szintü grafikával, 2018 térkép nem ismeri a 2017-ben átadott utakat…..marad a tablet+Igo combo……
Hifije 10 hangszórós, rádió, CD szépen szol, kazettás magnója egy unicum.....
Fogyasztása meglepo, jo minöségü gumiabroncsokkat többször utaztam 100as tempoval 6.5 -6.7 literrel, autopályán ez 7,3-8 között változik…Tempomat kissé buta, lejton erosen tulgurul az auto, nem kapcsol vissza (ez még az Accord is tudta)
Tompitott lámpa gyengén világitott, sárgásan, kapott uj Osram xenonokat, azota látok is…kanyarfényszoroja valoban bevilágit a kanyarokba, nem a parasztvakito verzio, ahol csak a ködlámpa kapcsol fel
tolatáskor lehuzudo hatso napfényrolo…..
100e km-nél generator elromlott, nem ezt várná az ember egy Lexustol….
A sok pozitiv tulajdonsága ellenére valojában „csak” egy felöltöztetett Toyota….
nem rossz, nem rossz , de messze van a sokat hangoztatott mantrátol….2x elromlott eddig, érzelemmentes vezetést kinál, nem ugy szállok be hogy élvezem a vezetést, teszi a dolgát…ennyi….
de ha a következö 2-3 évben nem barátkozunk meg, ujra visszaülök Hondába….vagy Acurába.
folyt köv…..
103 000 km.....az elso tárcsaféknél a betétvastagság ellenörzéskor hiányzott egy sasszeg, amit rögzitenie kell, kis rud, 2 cm-re kicsuszva.Még jo hogy észrevettük idejében....akkor már kapjon uj betéteket is(ATE)
Hibalista
- 2 TPMS szenzor 84000 - generátor diodahid 73000 - elso fékbetét rögzitö rud sasszege 360 Ft
Ide hordtam szervizbe
Koto Autohaz
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (5) | Évjárat | 2006 |
Kényelem | (10) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 88000 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 12000 |
Szerviztapasztalat | (4) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | Accord 2,4 aut Executive , leder, navi | Következő autója? | – |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (7.3/10) |
