Így néz ki egy AUTÓ
Szöveges ítélet
Egy éve van nálunk, egy év állás után vettük meg valamivel több, mint 2 évesen, de jó áron sikerült. Kezdem megérteni, miért nem szabad belülni egy ilyen kocsiba -> mert akkor másba már nem akarsz! BMW, Saab, Volvo, csillag stb után is csak ez a véleményem. Abszolút nem hivalkodó, szerintem nagyon elegáns, gyöngyzöld, de olyan sötét, hogy már majdnem fekete. Fekete b?r bels?, még a m?szerfal és az ajtók is. A fenntartási költségek kb mint egy astráé (nem tudom az mennyi, remélem, jó kevés). Semmi nem romlik el rajta, az el?z? kocsihoz képest vicces számlákat fizettem a szervizekért, ahol kizárólag a kötelez? dolgokat kell rajta elvégezni. Igaz, ki kellett cserélni rajta lambda-szondát, de szerintem a vidéki toyota szerviz szerel?inek hozzá nem értése miatt cserélték csak ki, ugyanis háromszor bírták kicserélni 1 hónap alatt, és még mindig égett a visszajelz?. Ezután valami zárlatról makogtak, amit egy(!) perc alatt megcsináltak, úgyhogy szerintem nem is kellett volna. Mindegy, az is kijött 70 ezerb?l, ami nem olyan sok, bár fölöslegesen az.
Két dolgot szoktak felróni az autónak, az egyik, hogy nagy forszírozott kanyarban bed?l a kaszni, de szerintem aki ezt írta, nem normális, 1,7 tonnás autó, ha nem aktív futóm? van alatta, és nem akarjuk, hogy az utolsó söröskupakot is kerülgetni kelljen, megd?l, bár egyáltalán nem zavaró mértékben. Ki olyan buggyant, hogy ilyen autóval szerpentinen versenyezzen? Ha valaki mégsem bír magával, a 225-ös gumik és az ESP segítségére van, lehet vele durvulni is, csak az automatát át kell állítani "rettenetes" (SPORT-) fokozatba, és máris 8 s alá vihet? a gyorsulás 100-ra, és 200-nál is normálisan gyorsul még.
A másik dolog, amit érdemi hibaként szoktak felhozni, az az, hogy a csomagtartó teteje nem villanymotorral nyílik és csukódik. (?!) Erre csak azt tudom mondani, azért még nem dobjuk ki a kukába... Bírjuk már lecsukni kézzel egy csomagtérfedelet, nem? Egyébként csak meg kell egy kicsit lökni, a mechanika a többit elvégzi.
A felszereltség szerintem nagyszer?. Ügyes, hogy beszálláskor kijön a m?szerfalból a kormány, kiszálláskor meg behúzódik a m?szerfalba, nagyon jól mutat, és bár én gyakorlati hasznát nem látom, jól mutat. GPS és Mark Levinson hifi nincs ugyan benne (más minden), de a GPS-nek úgysem nagyon venném hasznát, a Mark Levinsonért meg szerintem nem éri meg kifizetni 3,5 milliót, még ha kézzel készítették, akkor sem. Meglehet?sen kis különbség van az alap (ezer hangszóró, ugyanannyi watt, mélynyomó, stb) és a csúcs hifi között hangzásban, f?leg az ismert felár megvilágításában.
Az autóba érthetetlen módon elektromos antennát (!) tettek, a hifi bekapcsolódásakor kimegy, kikapcsoláskor behúzódik. Szerintem ez izgi volt a 88-as Volvo 760-asomon, akkoriban ez kirányság volt, de kissé már kiment a divatból, legalábbis ebben a (s?t, ennél alacsonyabb) kategóriában szerintem már alap az els? vagy hátsó szélvéd?be integrált antenna. Gondolom, ez azért van, mert ugye a f? piac az usa, ott meg ezt szeretik, mert azt hiszik, csak az m?ködik, ami látszik, mozog :-)
Egyetlen hiba, ami számomra érthetetlen, nevezetesen az, hogy jó ötlet, hogy a cédétár a keszty?tartóban kapott helyet, így is marad ott jó sok hely. De miért úgy csinálták meg, hogy a tár lemezeit egyesével ki kell szedni, és egyesével visszarakni? Az els? alkalommal a cd-tároló lemezeket kiszórtam a padlóra. Ez még oké volna, de ki az a hibbant, aki kitalálta, hogy a cd-ket fordítva, azaz m?soros részével FÖLFELÉ (!!!), szöveges részével LEFELÉ (!!!) kell betenni? Nem könnyen vette be a bögyöm, de már hozzászoktam. De akkor is buggyant ötlet.
A fogyasztás jónak t?nik, csak városban klímával sem megy 10,5 liter fölé, 700 km-es távon 140-160 körüli sebességgel 8,4 litert mértem, ez kifejezetten takarékosnak mondható. A V8-as 430-as jóval drágább, többet eszik, de szerintem tök fölösleges, biztosan nem vennék olyat, ha ez nem elég, az sem lesz az.
Bárkinek ajánlom, aki ebben a kategóriában akar autót venni, de számítson rá, hogy ezután vásárlásnál valóban csak egy másik Lexus jöhet számításba.:-)
Hibalista
- Lamdaszonda
Ide hordtam szervizbe
Reálszisztéma
Értékelése: 10
Másik szerelő értékelése
Vidéki béna Toyota márkaszerviz, de csak a tévedésükért nem kaptak 10-et. A hozzáállásuk és az ügyfélkezelésük ett?l függetlenül megnyer?.
Értékelése: 9
Képek az autómról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 2002 |
Kényelem | (10) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (10) | Km vásárláskor | 120000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 0 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 9 l |
Előző autója? | 9-5 Turbo | Következő autója? | Lexus |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (8.9/10) |
