Az autógyártás aranykora
Szöveges ítélet
Régi vágyam volt a Lexus GS vagy LS kivitele a 430-as motorral ( V8 ) amiről azóta is ódákat zengnek minden Lexus fórumon - főleg az Újvilágban ,de idehaza is csak mint elpusztithatatlan motort emlegetik.
Rengeteget nézelődtem, kutakodtam mindkét típus után ,de mivel amikor én vettem 2005 ezek még elég drága autók voltak - nem találtam olyat ami keveset futott de az ára is elérhető volt. Mivel másik autóm mindig volt , mindig is olyat szerettem volna ami sok sok éven át lesz velem - kizárólag csak utazásokkor , családi jövés-menéskor, igy nem sürgetett semmi, hogy megtaláljam az igazit.
Végül olasz barátoktól hallottam , hogy van egy sötétkék GS 430 -as valakinek a rokonságában, amit egy idősebb úr garázsban tárol de nem igazán használ. Igy találtam meg azt az autót amit szerettem volna egy full felszereltségű GS430-ast
Belülről a 2000-es évek dizájnja fogad amit van aki szeret van aki nem, nekem tetszik , az ülések nagyok , kényelmesek és gyönyörűen varrt bézs bőrrel bevontak. Már akkor járt hozzá a memóriás állítás számtalan további állítási lehetőséggel és persze fűtéssel. Az extraként rendelt fa kormány szépen harmonizál a fa burkoló panelekkel. A középső nagy kijelzőn állítható a hűtés / fűtés , a menetadatok , fogyasztás és ez a navigáció és rádió ( 6 lemezes cd tárral ) kezelője is . A HIFI-nek még úgy is prémium hangzása van a 9 hangszoróval, hogy ez nem a Mark Levinson féle csúcshifi - de a Nakamichi is sokat mond a zene rajongóknak.
A motor erős mint a bivaly az autómata észrevétlenül kapcsolgat , a motornak még 160 -nál sincs semmi zaja , tökéletes csönd van az utastérben . A felfüggesztés a mai divattal szemben picit puha inkább kényelemre hangolt mint sportosságra.
A fogyasztás a dinamizmust figyelembe véve tűréshatáron belüli 11L körül alakul - taposva 13L de a korlátozásokat többé kevésbé betartva 10 körül is lehet vele járni.
Hihetetlenül massziv megbizható érzést kelt , csak falja a kilómétereket észrevétlenül. Annak ellenére, hogy 14 éves amiből 10-et letagadhatna egy pillanatra sincs kétségem, hogy mindig elvisz A ból B -be gond nélkül. Mi ezt használjuk családi nyaralásokra, hosszú utakra .
Hibalista
- Jobb hátsó kerékagy csapágy . A meghibásodáshoz annyi történet mindenképpen tartozik, hogy ezt saját magam, a saját hülyeségemből értem el. - Egy téli lucskos napon az amúgy a garázsban álló autót odaadtam a feleségemnek, aki igazi női sofőrként elkövette az egyik tipikus téli hibát, hogy a sóderes padkára kihajtva , hogy leparkoljon, átgázolt egy kis pocsolyán ami akkor derült ki, hogy nem volt olyan kicsi és éles pereme is volt . Amikor másnap elvittem az autót tankolni éreztem, hogy vmi nem ok , 130-nál rázni kezd. Abban az ütemben megállás nélkül el is vittem a gumishoz/futóműveshez , hogy mérjenek rá egyet és nézzék meg a kerekeket. Akkor derült ki, hogy az előző napi parkolásos ügy következtében a jobb első könnyűfém felni kicsit üt. Akkor ott gyorsan úgy döntöttem, hogy tegyük hátra a felnit és gumit , a hátsót meg előre. A probléma meg is oldódott de ekkor én követtem el a tipikus férfi hibát, hogy ott is felejtettem . Igy amikor kb 8000 km.el később megszólalt a hátsó csapágy és elvittem a szervizbe, kiderült , hogy a picit ütő felni tönkretette az agycsapágyat és cserélni kell. - A csapágy cseréjekor derült, ki hogy a jobb hátsó fékbetétek egyenetlenül kopnak ezért kellett hátsó fék javitó kittet is venni ( ilyenkor párban ) - ,természetesen a komplett hátsó fékbetét garnitúrával. - A csapágy-csere + javitókit , féknyereg javitással + hátsó fékbetét garnitúra csere 87.000 forintba került ( minden gyári - márkaszervizben ) -
Ide hordtam szervizbe
Kizárólag Toyota Mayer - Budakeszi
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (9) | Évjárat | 2001 |
Kényelem | (10) | Használati időtartam | 10 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 41000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 73000 |
Szerviztapasztalat | (9) | Átlagfogyasztás | 11 l |
Előző autója? | Avensis | Következő autója? | ? |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (9.2/10) |
