Tökéletes bejárós
Szöveges ítélet
Bejárásra, napi 150 km-re kerestem egy megbízható, olcsón fenntartható főleg hibrid autót, miután kiszerettem a dieselekből a sok hibalehetőség és a szervizköltségek miatt. Viszont fontos volt, hogy az évi kb. 40.000 km megtételéhez a fogyasztás is alacsony legyen. Nos hát jelentem, megtaláltam a számomra tökéletes bejárós autót.
Az autót Ausztriában vettem közvetlenül a tulajdonostól, vezetett elektronikus szervizkönyvvel, átvizsgálva, "hybrid check"-el. Akkor 102.00. km volt benne, most 144.000. Ezalatt az időszak alatt háromszor volt az autó szervizben a 15.000-es olajcseréken, ezen kívül talán kétszer cseréltem benne izzót, ennyi... Nagyon megbízhatónak bizonyul, nem csalódtam a Lexus minőségben. Direkt olyan autót kerestem amiben plüss ülések vannak (mert a bőr nekem hideg), ülésfűtés illetve navi. A széria hangrendszer van benne, ami szerintem jól szól, praktikus a Bluetooth csatlakozás, iphone-val tökéletesen működik mind telefonálás, mind zenelejátszás terén. A hátsó sorban nem túl sok a hely, de nekem a 3 gyerek elfér ha szükség van rá, bár erre ott van a Verso mellette. Praktikus a ledönthető ülések után meglepően nagy hely, ami teljesen sík felületet képez.
Mielőtt megvettem, megnéztem a Toyotának más hibrid modelljeit is, amiért ezt választottam: nekem jobban tetszik mint a Prius illetve az Auris, sokkal jobb az anyaghasználat, kényelmes ülések (végre egy japán autó, ahol az ülőlap rendesen alátámasztja a combomat a 186 cm magasságomhoz), minden kézre áll, finom kormányzás, jó futómű. Egyszerűen nagyon jó utazó autó.
A technika nagyon finoman végzi a dolgát, tényleg spórolásra ta.nít. Én "Normal" módban használom az autót, kb 80% autópálya tempomat 140 Km/h, a többi város/közút, a fogyasztás így alakul nyáron 5,7 l/100 km, télen 6,5 l/100 km. Szerintem világbajnok egy 1,8 literes jórészt szívó benzines motortól amellett hogy az olajcseréke illetve a kötelező karbantartáson kívül nem kell rá költeni.
A kigyorsításoknál felmerülő felbőgést meg lehet szokni, engem pl. egyeltalán nem zavar. Néha mikor kicsit gyorsabban szeretnék menni vagy előzni, akkor kapcsolom át a "Sport" módba, ahol érezhetően jobb a gyorsulása, viszont hosszú távon azért az invertert nagyon igénybe veszi, ezért csak rövid távon használom.
Írok pár negatívumot is az autóról, bár nem lesz hosszú a lista:
- Head up Display grafikája, megjelenési minősége egy vicc, emellett jól használható, de manapság a 4k ultra HD világában már nagyon elavultnak hat
- viszonylag kicsi csomagtartó
Nekem nagyon bejött ez a választás, örülök hogy hosszú távra megtaláltam egy olyan autót illetve márkát, amivel tudok azonosulni.
2019.04 Update:
Az autóban jelen pillanatban 195.000 KM van, továbbra sem kellett az olajcseréken illetve a kopó alkatrészeken kívül mást cserélni, vagy javítani az autón. Azóta is megbízhatóan teszi a dolgát. Közben áttértem a 0W20 olajról az 5W30-ra, mert a 0W20 kicsit már vékonynak bizonyult. Semmi nem csörög, zörög sehol, ami azért egy 8 éves autónál nem semmi. Csend és békesség van. Bár az egyik jobb oldali hangszóró bizonyos hangfrekvencián kicsit torzítani kezdett, egyenlőre nem zavaró. Lehet, hogy cserés lesz.
Hibalista
- Semmi!
Ide hordtam szervizbe
Toyota Sopron, Pozsonyi út. Csak olajcsere volt, barátságosak, rugalmasak. Közben sajnos csalódtam bennük, a barátságos, rugalmas kiszolgálás maradt, a hozzáértés elmaradt....
Értékelése: 5
Másik szerelő értékelése
Toyota Szombathely. Jó szerviz, profi kiszolgálás, kompetensek.
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 2011 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 102000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 93000 |
Szerviztapasztalat | (9) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | F-Rv 2.0 vvti | Következő autója? | CT 200h 2014 Facelift |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (9.4/10) |
