A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Lexus » CT200h (2010)

CT200h Eco 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Összehangolt Japán minőség

Szöveges ítélet

Nem hittem a hibridben, és jóval drágábbak is voltak akkoriban. Mindenképp automatát szerettem volna, mert városban is közlekedek.
Nos ez az autó meglehetősen olcsón kínálta magát (alap felszereltség). Kevesebbe került mint egy automata váltós dízel Avensis, és közel hasonló volt az ára egy jól felszerelt Prius-hoz. Így lecsaptam rá.
Nem bántam meg. Fogalmam sincs milyen a hibrid hajtás más márkáknál, de ez a fokozatmentes váltóval kombinált változat elképesztően finoman van összehangolva. Csodálatosan dolgozik együtt a két motor, és az igazán figyelmesek sem mindig veszik észre, hogy épp melyik motor üzemel.

Nem erőgép, de az elektromotornak köszönhetően van nyomatéka és azonnal képes leadni azt! 10mp körül gyorsul, ami általános használatra elég, de nem ez a lényeg. A fogyasztás! Több mint 2,5 éves általam mért (tehát nem a kijelzett, mert az picit kevesebbet hazudik) átlagfogyasztás 4,3 liter!!! Ennek nagyobbik része autópálya a többi város. Elképesztő, hogy városban nem növekszik, hanem épp csökken a fogyasztása. Persze mindez hőmérséklettől és vezetési stílustól is függ, de nálam kb. 3,8-5 literes tartományban voltak az adatok.
Hozzáteszem vannak akik csak 5-6 literrel tudnak járni vele. Ennek oka talán, hogy ez a hajtáslánc nem a lámpától-lámpáig gyorsulásra és az autópályán 150-el repesztésre lett hangolva. Az egész autó a takarékosságra ösztönöz, egyszerűen nem kívánja és érezhetően nem élvezi, ha tapossák. Finom a lelke na! Ám aki rá tud állni erre a hullámhosszra az egy csendes, komfortos, megbízható, kifinomult és valóban keveset fogyasztó autót kap cserébe.

Féltem a hibridtől, igen. Meg a folyamatosan romló akkutól. Meg a CVT váltó bőgésétől. Ám ezek a félelmek alaptalanok voltak. A hibrid hajtás tökéletes, az akku kapacitása eddig semmit sem csökkent és a váltó is kiváló. Ha lepadlózod felmegy ugyan a fordulat 3-5 ezerre, ezt különösen álló helyzetből fura megszokni, de cserébe viszont 100-as tempónál a fordulatszámot 1100-1300 közé szabályozza így a gördülési zaj teljesen elnyomja a motorhangot. Ami nagyon csendessé, komfortossá teszi az utazást. Már-már bosszantóan csendes, hiszen így minden apróbb zörej az utastérben "felerősödik" és az őrületbe tud kergetni. Pedig az ember más autóban az ilyen zajokat meg sem hallotta eddig!

Üzemeltetés? Egyszerű. 15 ezer kilométerenként elviszed a kötelező szervizre. És ennyi. A legkisebb probléma sem volt vele soha. Így ezt a strófát itt le lehet zárni.

Ha negatívumot is kell említsek, akkor a csomagtér méretét hoznám fel. Mivel én munkahelyre jártam vele többnyire egyedül, nekem tökéletesen megfelelt. Ám ha családi nyaralásra mentünk akkor igencsak kellett sakkozni a csomagokkal. Ugyanis az akkuk miatt a csomagtérnek nincs elegendő mélysége, ezért egy combosabb bőrönd képes elfoglalni az egészet.

Milyen vezetni? Könnyű, és igazán relaxáló. Autópályán az ember bekapcsolja a tempomatot és nyugodalomban suhan a cél felé. De a városi forgalom sem gond, hiszen aranyat ér az automata váltó. Hozzáteszem imádom a kézi váltót, de városban nem annyira. Na és sportosabban vezetve? Ott sem vall szégyent, hiszen alacsonyan van a súlypontja, és mivel hátul is van súly (az akksi) nagyon jó a súlyeloszlása. Ennek következménye, hogy meglehetősen stabil! Kanyarstabilitása első osztályú. Persze akik szeretnek keresztben csúszkálni, és saját maguk korrigálni azok csalódni fognak, mert a jármű stabilizáló rendszer teszi a dolgát. Talán az indokoltnál kicsit hamarább avatkozik be és a megcsúszó autót gyorsan és határozottan a helyes ívre teszi. Ezt havas, jeges úton lehet igazán jól megtapasztalni. Az orrmotoros autók eleje kanyarban jellemzően ki akar törni, vagy épp a fara túlpördülni. Ez az autó is nyilván így viselkedne, de VSC pillanatok alatt korrigál és szimplán befordul. De tényleg! Havas úton még az indokoltnál gyorsabb kanyarvételnél sem tudtam megcsúsztatni soha. Szóval a versenyszellemet a jó futóműve ellenére hamar kiirtja, cserébe viszont biztonságos.

Belső teréről érdemes még pár szót említeni. Az ülése például. Az kifejezetten jó! Kiváló oldaltartása van és a derekam sem fájdult meg benne soha. A kezelőszervek kézre állnak és könnyen használhatók (Toyotától szokatlanul). Anyagválasztás általában mindenhol finom ahol az ember érintkezik az autóval (bőr, vagy puha műanyag). Gondolom ez a Lexusnál alap. Ám kisebb kategóriákban manapság nem ezt tapasztaltam. A középkonzol vastag és sokat elvesz a lábtérből, de érdekes módon nekem pont így jó. Az ember úgy érzi körbe van véve anyaggal és nem csúszkál ide-oda. Persze az átlagnál magasabbaknak nem biztos, hogy elegendő. Sőt a fejtér sem feltétlenül. Szerintem 190cm felett valószínűleg nem kényelmes az autó hosszú távon.

Az eladási statisztikák szerint állítólag nem túl sok kelt el az autóból. Amit - a csomagteret leszámítva - egyáltalán nem értek. Hiszen ilyen jól fogyasztó, minőségi autóm, ilyen korrekt áron nem lesz egy darabig. Talán majd egyszer az elektromos autók világában!

Hibalista

- Hihetetlen de semmi, még izzót sem kellett cserélni.

Ide hordtam szervizbe

Lexus Buda. Korrektek, gyorsak. Az árak picit magasabbak mint a Toyotánál, de ez érthető.Enyhe csapda lehet azonban, hogy általában kevés a Lexus szerviz az országban. Budapesten egy, de aztán az ország többi részén is csak összesen 3.

Értékelése: 9

Képek az autómról

Fenntartási költség (3) Évjárat 2014
Kényelem (9) Használati időtartam 3 év
Teljesítmény (6) Km vásárláskor 0
Megbízhatóság (10) Vezetett km 82000
Szerviztapasztalat (9) Átlagfogyasztás 4 l
Előző autója? Corolla Következő autója? Lexus vagy Toyota, de csak hibrid
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (7.8/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Lexus CT200h 2010 (2011)

További ítéletek (5 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)