A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Lexus » CT200h (2010)

CT200h CT200h 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Minőség, de nem úgy

Szöveges ítélet

Angliában élek. 6 éven keresztül bicikliztem a munkahelyemre (12 perc reggel, 12 délután), mivel olcsóbb, egészségesebb stb. stb. A gyakori esőt egy 5 fontos vitorlás viharnadrággal, egy jó pár kesztyűvel és kabáttal ki lehet védeni - az utóbbi kettő pedig akkor is kell, ha az ember nem biciklizik. 2018-ban munkahelyet váltottam és kiderült, hogy napi 160 km-t kell autóznom munkába. A kocsinak nem volt alternatívája(vonatút 2:25 egy irányba és drágább, mint gépkocsit fenntartani - aki nem hiszi, járjon utána). A helyi gépjármű-adóztatási rendszer mellett elég hamar ki lehet számolni, hogy a pénztárcánk rosszabul jár akár dízel, akár benzines autóval. A hibridekre olcsóbb a biztosítás, a road tax(kb. mint a súlyadó), az üzemanyag, a szervíz és az értékvesztés. A tisztán villanyautóból ami elvisz 160 kilométert annak az árából, ha tellene inkább befizetnék egy lakásra... A használtautók piacán Honda Jazz, Toyota Prius, Hyundai Ioniq típusokat nézegettünk. Konnektoros hibrid Prius vagy Hyundai, mint megoldás tetszett volna, de sajnos a bérelt lakás pincéjébe nem tudnám bevezetni a dugaljat, az idős főbérlő mereven elzárkózik tőle, pedig van rá állami támogatás és elég hamar visszahozza az árát. Mindegy. Lényeg, hogy sima "öntöltős" hibrideket kezdtünk nézegetni. Visszaemlékezvén Nínó Karotta egy régesrégi megválaszolt olvasói levelére, a Toyota Prius neve csengett a fülemben, mint legolcsóbban fenntartható gépkocsi a világon. Kipróbáltunk más típusokat is, de nem tudtam szabadulni a gondolattól, hogy az Über sofőrok miért mindig Prius-szal járnak. A feleségem kézzel-lábbal tiltakozott ellene. Ültünk Hyundaiban is, Hondában is, még egy Mondeot is kipróbáltunk, ami szép-szép, csak a hibrid lényege hiányzik: Annyit fogyaszt, mint az állat. Aztán egy kereskedésben beültünk egy ilyen Lexusba. A feleségem imádta, vastag az ajtó, vastag a műszerfal, van benne anyag, biztonságosnak érzi. Nekem nem tetszett, de a Prius se, így aztán közömbös. Azt tudtam, hogy a hajtáslánc grammra azonos a Prius III-al, azt viszont csak utánaolvasva, hogy erre az egy modellre a szervíztarifa is. Nem is rossz... A garancia az akkucsomagra 15 év, erre már azért csettintettem a nyelvemmel. Még tovább kutakodtam, kiderült, hogy az Angliában kapható kocsik között a legmegbízhatóbb. Forrása válogatja, van ahol a 2018-as Yaris hibrid megelőzi, máshol nem. Semmilyen hivatalos felmérésben(ADAC, TÜV, JD. Power) márkatársakon kívül nem vetekedhet vele autó (Ha jól tudom a japán piacos kocsikat adják el jobbkormányos kivitelbe, olyan is a minőségbiztosítás). Utánanéztem az értékvesztésnek. A Priuson kívül mindent ver az értékállóságban. Plusz a leghalkabb autó a kategóriában. Napi 2 óra vezetés mellett az is számít, gondoltam. Végülis belementem. Kissé elcsábultam a válogatásban. Megtudtam, hogy kapható bézs bőr belső is, Mark Levinson hifi, tolatóradar. Egyszóval végül egy full extrás példányt vettem meg 2 év gyári garanciával. 50%-al túlfutva a büdzsén.... Az egyetlen dolog, ami nincs benne az a napfénytető. Plusz az átvételkor kérdeztem, hogy nem lehetne-e cserélni a felniket 15 colosra, a 18-as helyett. Az alapváltozat 15-össel jön, szóval a fékekre, futóműre, biztos, hogy illene, és a felfüggesztés értelmetlenül kemény. Sajnos nem volt nekik, úgyhogy maradt a 18-as. Jól néz ki, de a pokolba kívánom. És akkor most jöjjön a kritika. Röviden: kemény futómű, szűk beltér, gyenge menetteljesítmény, a beltér minősége sincs paritásban az árral és sok a bosszantó apróság. Szerintem nem is szép, de ez mondjuk szubjektív. Hosszabban: Mint említettem a futómű nagyon kemény. Namármost ezzel az a problémám, hogy ez nem azért van, mert csak ennyire tellett a Toyota mérnököktől, hanem valami agyalágyult marketinges kreatív csapat Kaliforniában kitalálta, hogy ezt egy yuppie autóként kell pozícionálni, ergó legyen sportos. De könyörgöm, ez az autó úgy megy, mint egy Toyota Prius, csak lassabb, mivel nagyobb a tömege és szélesebbek a kerekek. Milyen állatfajba tartozik az az egyén, aki egy bégetős, fokozatmentes automatával és egy atkinson ciklusú, asztmás 99 lóerős sornégyessel egy másfél tonnás acélkádban betámadja a szerpentineket, vagy a Nürburgringet. Konkrétan félreállok a pótos Ifának, hogy ne tartsam fel, akkor meg minek ráz? Ehhez kapcsolódik a második problémakör. Nyilván a kemény futómű is tehet róla, hogy a beltér zörög. Nem gondolom, hogy az összeszerelés jelentősen rosszabb lenne, mint teszem azt egy Golfban, vagy Astrában, ugyanakkor mivel a hibrid ki-be kapcsolgatja a motort, ha bármi zaj beszűrődne belőle, azonnal az agyadra menne, szóval teljesen naftalinba van csomagolva. Felhúzott ablaknál, városi tempóban tuti nem mondja meg az utas, hogy megy-e a benzinmotor vagy sem. Utánanéztem, egy korabeli Focus vagy Golfhoz képest 3 decibellel halkabb egyenletes 50-es tempónál. Igen ám, de a Focus meg a Golf motorhangja az nem idegesítő. A Yokohama gumi surrogása viszont mocskosul. Plusz cserébe hallod, hogy nyöszörög a bőrülés, huppog a tetőkárpit a kapaszkodó mellett, perceg a szélvédő a keretében hideg reggelekken, gitárpengetést imitál az ablakemelő rugója, zörög az utasoldali légbeömlő és kattog az ezüst műanyag betét a klímapanel körül. Egyik sem hangos, ha viszek valakit, nekik nem is tűnik fel. A feleségem letagadja, mikor felhívom rá a figyelmét, de napi 2 óra alatt hamar megismersz minden zajt és onnantól idegesít, mint egy viszketés, amit nem tudsz megvakarni. Nyilván a Focusban is van, az Astrában is meg a Golfban is, csak elnyomja a motor duruzsolása. Itt nem. A következő probléma, hogy nincs az autóban hely. 182 centi vagyok reggel, 179 este. Nem egy égimeszelő, de a kocsiban annyira nincs fejtér, hogy már ösztönösen balra dőlök a volán mögött, másképp beütöm a fejem a kapaszkodóba. El tudom képzelni, hogy ez a homlokfelület javítása érdekében történt, mert az övvonal felett hirtelen beszükül a kocsi minden dimenzióban. Ez persze engem nem vigasztal. Hátul ehhez képest is drámaian romlik a helyzet, a csomagtér meg említésre is alig érdemes. 2 főre a heti bevásárlás épphogy befér. A menetteljesítményekről már volt szó. Pont olyan, mint egy Prius, csak lomhább. Ezzel spórolni kell. "Úgyhogy egyebet nem tudok mondani. Kérem kapcsolja ki!" Még talán annyit, a sport mód bekapcsolásával közepesen jó dinamikát lehet előcsalogatni. A szokásos gázpedál tuning egészen addig meg tudja téveszteni az embert, amíg nem nyom padlógázt és kergeti a fordulatszámmérőt leszabályzásig, mert ott kiderül, hogy félgáz felett már nem változik semmi, csak rövidebb lett az a képzeletbeli "gázbovden" A 0-100 sprint 10 másodpercet vesz így igénybe, ami kb. megfelel egy békebeli 1.6-os szivó GolfAstraFocus-nak a késő nullás vagy korai 10-es évekből. A beltérről vagy kicsit tágabb értelmezésben a minőségérzetről a következőket gondolom. Egy skóciai kiküldetés alkalmával pár éve volt szerencsém 2 hónapig használni egy akkor új Ford Focust, 1.5 dízel, átlagos autóbérlő felszereltséggel. Ülésfűtés abban is volt, nagy hifi meg bézs bőr nem. A feleségem a mai napig úgy emlegeti, hogy az volt a legjobb autó, amiben valaha ült. Első ránézésre a ford kályhaezüsttel fújt műanyagja, meg a századeleji sony ericsson mobilra hajazó gombok sokakat eltántoríthatnak, de napi használat mellett gondban lennék, hogy igazoljam a Lexus prémium árfekvését. Érzetre a Focus nem volt hangosabb, sőt. Az utat százszor jobban feküdte, a kormányon éreztem, hogy mit csinálnak az első kerekek, a motor jobban húzott, több hely volt benne stb stb stb. Az utolsó kategória a hátrányok között a sok apró bosszantó tervezési hiba vagy hiányosság. Kezdem ott, hogy a fogyasztásmérő mindig tűpontosan 3 mpg-t csal. Ha 71 mpg-t mutat, akkor utánaszámolsz 68, ha 55-öt mutat, akkor valójában 52. Namármost, ha jóhiszemű laikus lennék, és elhinném, hogy az Euro 6 és az elektromos közvetlen befecskendezés korában egy autó véletlenül elszámolja az elhasznált benzint, akkor is feltűnne, hogy az elkalibrált mérő általában arányosan téved, mindig 5%-ot vagy 10-et. De ez lineárisan mindig ugyanannyit csal. Akár a többi népítéletet is elolvashatja bárki, hogy ez nem egyedi probléma és meg vagyok róla győzödve, hogy szándékos programozás eredménye, amit egy japán márkához méltatlannak tartok és nagyon dühít. Aztán ott van a navigáció meg a fed. comp kezelése, amit már sokan, sok helyen ízekre szedtek. Van a középkonzolon egy kis egérszerű négyszögletes valami, ami a nyomógombok és az érintőfelületek hátrányait egyesíti egyedülálló sikerrel. Párosítva az ostoba navigációs menüvel, ahol az egyetlen használható úticél bevitel az irányítószám megadása, - ha POI vagy város alapon keresgélünk, végeláthatatlan listákhoz jutunk, a görgetősáv pedig lehetetlen vállalkozás ezzel az egérgombbal. Így a legegyszerűbb cím beállítása is 15 perces művelet, amit kényszerűen álló helyzetben kell elvégezni, mert az egérszerű mizéria sajátja, hogy a gombnyomás során elmozdítja a kurzort, amit a rázós futóművel kombinálva tűzfalakat megszégyenítő védelmet érhetünk el a helyes beállítás megakadályozására. Mára már átvették az Audi MMi módszerét tekerőgombbal, amit le is lehet nyomni. 2015-ben még ilyen volt. Tanulság: Sose rendelj navigációt a kocsiba! Még az előző telefonod is ügyesebben csinálja.
A navigáció még azzal is megörvendeztet, hogy cirka 1,5 - 2 másodperces késéssel követi a helyzetünket, így aztán nem tudjuk megállapítani, hogy a jelzett kanyarhoz a most következő vagy az utána jövő utca a helyes. Bonyolultabb 5-6-7 lehajtós körforgalmakkal hiába is próbálkozunk. A következő apróságok már tényleg csak szőrszálhasogatásból kerülnek a listába. A Volskwagen csoportnál annak idején bő 10 évvel ezelőtt kitalálták, hogy a tolatóradar kamerája ne legyen mindig kitéve az időjárás viszontagságainak és csak használatkor nyílik ki a márkajelzés alól. Ezt azóta minden valamire való cég lemásolta, a Lexusnak 2015-re sem sikerült. Főleg Angliában, ahol viszonylag sűrűn esik az eső ez azt jelenti, hogy minden út végén ki kell szállni és letisztogatni a saras nyálkát a kameráról, mielőtt használatba vennénk. Aztán ott van a Mark Levinson hifi. Attól eltekintve, hogy az egyik magas hangszóró 4 éves korára már kidurrant - ezt nem számítom tervezési hibának, ki tudja, mennyit állt tűző napon az előző tulajnál - nem tudom, hogy ami a németeknél, de még a Fordnál is általános, hogy a sebesség növelésével a hifi kissé emeli a hangerőt, és lassításnál vagy álló helyzetben enyhén halkítja, ez 15 év alatt nem szivárgott át Japánföldre. Illetve ami sokkal idegesítőbb, hogy ha autópályázás után megállok tankolni és leállítom az autót, mikor újraindítom, az említett konkurencia autói szép lágyan kezdik elindítani a rádiót, cd-t és aztán pár másodperc alatt felemelik a hangerőt arra szintre ahol korábban is volt. A Lexus nem ilyen, beindítod és a valkűrök tánca azonnal leordítja a fejed.
Ezen a ponton már körvonalazódhat az olvasóban, hogy én minek is vettem egy ilyen hibákkal terhelt autót, vagy ha már meg is vettem, akkor minek tartom meg.
Hát ezért. A kocsi jelenleg épp túl van 70 ezer mérföldön. 10 ezer mérföldenként megy szervízbe. (Tudom, hogy a totalcaron mindenkit ösztökélnek a 10000 kilométerenkénti olajcserére, de egy lefojtott, alacsony kompressziójú, literenként 55 lóerős Atkinson ciklusú motornál, amit egyébként is szinte generátor üzemmódban, a lehető legegyenletesebb fordulaton üzemeltet a vezérlés, igazából nincsenek aggályaim) Mivel "Lexus approved" programon vettem az autót (nyilván úgy is volt árazva) közvetlenül a 40000 mérföldes szervíz után, a figyelmes olvasó már kiszámolhatta, hogy én 3-szor vittem szervízbe. Emellett minden korábbi látogatás papírjai megvannak, vezetett szervízkönyv, javítási számlák stb. stb. stb. Amikor a kocsit megvettem elolvastam a honlapon, hogy miket cserélnek le az 50 ezer, 60 ezer, 70 ezer, 80 ezer, 90 ezer és 100 ezer mérföldes szervíznél és az mennyibe kerül. A máig összesen megtett 112 ezer kilométeren a nem várt kiadások listája: 1 db. hátsó ablaktörlőlapát. Szokták mondani, hogy Óh, ebbe az autóba csak kopó, fogyó alkatrész kellett. Hát ebben nincs olyan, hogy észreveszik, hogy valami elkopott és új kell bele, hanem le volt írva feketén-fehéren az indulásnál hogy mikor szükséges. Ez nagyon szimpatikus. Kigurul az autó a gyárkapun és megmondják, hogy ezt kell cserélni, ennyi pénzért 100 ezer kilométer múlva. És tényleg annyit kell csak cserélni, tényleg csak annyi pénzért. Itt nem dugul el a részecskeszűrő, nem kell turbót felújítani, nem szakad ki a hütőcső, nem kokszosodik a szelepfej, nincs kettőstömegű lendkerék, nem rozsdásodik át a kipuffogó, de még kuplungtárcsát se kell cserélni, mert a bolygóműben ha olajat cserélnek addig megy, amíg az autó el nem oxidálódik körülötte. Mindeközben 112 ezer kilométernél az akksicsomagra még mindig van 10 év garancia. Ha Hyundait veszek, ami a soron következő legjobb a piacon, lenne még rajta 2 év. Ezt azért leírom mégegyszer:
Toyota: még 10 év,
Hyundai: még 2 év,
bármi más: lónak a fxxxa van, nem garancia.

Ez az egyik, amit nagyon értékelek benne. A másik, hogy botrányosan jól fogyaszt és botrányosan sok pénzt lehet fogni a fenntartásán összességében. A fogyasztásban most januárban állítottam fel a negatív rekordomat, értsd: az eddig valaha volt legrosszabb eredményt egy tank benzinre: 54 mpg. Ez 5.23 liter / 100 km. Mindezt -3 fokos hidegben, ülésfűtés, ablakfűtés, autópálya, ónos eső, hangoskönyvet halgatok, telefonom töltöm, tempomat mellett. A valaha volt legjobb: 71.2 mpg. Az 4 liter.
Na nem egy 20 kilométeres szakaszon, hátszéllel, lejtőn, hanem egy 44 literes tank benzinből kiautóztam munkába menet reggeli, esti csúcsforgalomban majdnem 1100 kilométert (Zárójelben jegyzem meg, hogy ha dugó van az én fogyasztásom javul fél litert, mert úgy a benzinmotor be se indul). Az átlag, mióta az autót megvettem 60 mpg körül mozog, az 4.7 liter. Tudom, hogy lenne 1000 okos, aki erre azonnal rávágja, hogy de én ismerek olyat, akinek a nagybátyja látott már valakit aki 3.7-et fogyasztott a dízel Mondeo-Vectra-Focus-Ceed-Golf-Astrájával. De

1. Az nem egy tank üzemanyagból volt annyi elejétől a végéig.

2. Ha úgy is lenne, akkor is csak ugyanott tart, mint én, mert a dízel többe kerül, mint a benzin (erre is lenne okos, aki elmondja hogy az nem úgy van, mert a Shell kúton - ahol rohadt drága a benzin - ott egy árban vannak)

3. A dízel autón (aláírom, lehet, hogy csak itt nyugaton, de én itt élek) bukik legalább plusz 10-20%-ot, mikor eladja

4. Én feleannyit költök szervízre, feleannyi a biztosításom és nem fizetek road taxet

Ifjabb koromban nagy gyülölője voltam a Toyota típusú hibrid technológiának. Valami keveréke volt ez az ifjonti hévnek, meg az európai identitásnak (a "mi kutyánk kölyke", a német-olasz-francia dízel csakazértis jobb). Azt a lakótelepi bölcsességet is hallottam, sőt vallottam sokáig, hogy autópályára felesleges a hibrid, mert ott csak többletsúly az akkumulátor, meg az elektromos motor. Hát barátom, így két év tapasztalatából elmesélem, hogy szabályos autópályatempónál lehet, hogy felkúszik a fogyasztás tán még 6 literre is (leírni is borzalmas), csakhogy a legtöbb ember nem a benzinkúton és nem is a lehajtón lakik, hanem házakban és amikor szügyig töltött akksival lejövök az autópályáról, mire hangtalanul hazagurulok egy csepp benzin használata nélkül, az átlagom már megint lekúszott 4,5 literre. Tisztán emlékszem, hogy amikor évekkel ezelőtt olvastam az összehasonlító cikket a Lexus Ct200h meg a BMW 118d Dynamic Efficiency között, hogy szorítottam a BMW-nek. Ott ha jól emlékszem a különbség 1 deci volt a Lexus javára. Hát azóta az a BMW valószínűleg 3-4 millióval többet bukott értékben, 1 millát a különadókon meg szervízen és még fél millát az üzemanyagon, mert a dízel is drágább. Gyermekkorom óta imádom az autókat, állandóan autómodelleket építek vagy jutúb csatornákon nézem, ahogy V8-as motorokat szednek szét és raknak össze. Az egyetlen autó, amin egy pillanatra racionális érvektől mentesen is elgondolkodtam, mikor tudtam, hogy autót kell venni egy 5.7 Hemi Chrysler 300C volt - aztán kiszámoltam mennyi lenne napi 160 kilométer alsó hangon 12 literes fogyival.... Minden porcikám tiltakozott a hibrid ellen, de ha valaki elsajátította az alsó tagozatos algebrát és össze tud adni egész számokat, nem lehet elmenni mellette, hogy mennyivel olcsóbb egy ilyen kocsit használni.

Összességében ezt a típust nem ajánlom senkinek. Újonnan egyértelműen nincs értelme egy 11 éves modellt vásárolni, amire már adókedvezmény sincs(road tax exemption), használtan meg a következő a probléma. Nem jártam még Prius-szal, de nem tudom elképzelni, hogy annyival rosszabb, hogy ez megérje az árát összehasonlításban. Ami pozitívum benne, azt a Prius vagy jobban tudja vagy ugyanúgy, minden másban meg elég gyenge. Én úgy gondolom, hogy a jó minőségnek mint termékjellemzőnek van két gyökeresen eltérő vetülete. Az egyik, hogy amit használok milyen benyomást és érzetet ad, a másik, hogy a színfalak mögött mennyire jó a technika, mennyire megbízható és kifinomult. Ha veszek például egy Audit, az lehengerlően jó minőségérzetet fog adni, ugyanakkor közvetlenül a garancia lejárta után számíthatok minimum egy költséges váltómeghibásodásra. Ez a Lexus ennek pontosan az ellentéte. Szinte semmilyen minőségérzetet nem nyújt. Ügyetlen, sprőd, rosszul összerakott, kelletlen, kényelmetlen, kellemetlen, valójában viszont fejlettebb, kiforrottabb és megbízhatóbb technika, mint bármi más az árkategóriában. Bizony mondom néktek, vegyetek Priusokat!

Hibalista

- Semmi

Ide hordtam szervizbe

Lexus Reading

Értékelése: 9

Képek az autómról

Fenntartási költség (9) Évjárat 2015
Kényelem (3) Használati időtartam 2 év
Teljesítmény (2) Km vásárláskor 64000
Megbízhatóság (10) Vezetett km 48000
Szerviztapasztalat (9) Átlagfogyasztás 4 l
Előző autója? Következő autója? Prius
Ennyire szerette (4) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (5.6/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Lexus CT200h 2010 (2011)

További ítéletek (5 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)