Fejedelmi kényelem, angol tank
Szöveges ítélet
Olaszországból hozták be, hibás váltóval. Én már itthon vettem, olcsón hirdették mivel váltóhibás volt, honosítás előtt. A képeken nagyon jó kiállása volt, ezért gyorsan meg is néztem - annak ellenére, hogy nem kedvelem a dízel kocsikat, és ennek a változatnak a váltója hírhedten gyenge konstrukció ehhez a kocsihoz. Az eladó felajánlotta a váltó rendbehozatalát, már le is szervezték a szervizt, de én magam akartam felujítani - nem azért mert így olcsóbb (drágább lett mint amibe nála került volna), hanem mert ezt a váltót nem egyszerű jól megcsinálni - gyakran a javítás után relatíve gyorsan újra tönkremennek.
Az autó megtetszett és megvettem a rizikó ellenére - mivel egy tapodtat sem lehetett vele mozdulni, más rejtett problémák is lehettek. Igazság szerint volt még néhány hibája ( pl. amint kivettem a kulcsot, nem lehetett bestartolni, meg a többi felsorolt hiba .. ), de az egész autó nagyon egyben volt, és nem láttam olyasmit ami miatt különösebben aggódnom kellett volna.
A váltószerelés során kiderült, hogy tényleg nagyon egyben volt, az alja gyönyörű állapotban, amikor megbontottam a műanyag takarókat a motor környékén a hűtőfolyadék cseréjekor szintén minden tip-topp állapotban, hajlok arra, hogy elhiggyem, a 172 ezer km még akár valós is lehet.
A hibák eltávolítása után el lettek intézve a papírjai is, és tesztelés gyanánt beiktattunk egy hétvégét Triesztben :-). Az utat nagyszerűen bírta, csak annyi derült ki, hogy klíma még nem működött jól - ez aztán még meg lett csinálva.
A 3.0 sorhatos dízeltől kicsit tartottam, mivel mindenki azt mondta, hogy gyengécske ehhez a nagy autóhoz, sokan olyanok is, akiknek már volt/van a benzines 4.4 V8 motorral szerelt verzió is. A 3.0 BMW dízel alapból 130 KW (177 lóerő), az enyémben találtam egy tuning boxot, amit kiszedtem a rendberakáskor, mert eredeti/alap helyzetbe szerettem volna rendbe hozni, és nem akartam, hogy bármilyen apróság eltakarja az esetleges nem 100%-os működést.
A fentiek fényében meglepő volt, hogy a motor meglehetősen jól mozgatja a bódét. A V8-hoz szokott lábamnak és fülemnek szokatlan volt hogy ezt a motort pörgetni kell a turbó miatt, ami azt jelenti, hogy igazából 2000 felett jön meg az erő. Ha ezt leszámítjuk, nagyon jól megy. egy bizonyos határig, ami olyan 140 körül van. A szlovén sztrádákon akadnak emelkedők, de mindenhol magabiztosan tudtam haladni a belső sávban, és gyorsítani is tudtam ha kellett, teljesen simán. Egyetlen emelkedőn éreztem azt, hogy 140-nél ha még tovább kéne gyorsítanom, már nem tudnék. Viszont a mai világban már a sztrádákon sem hajtanak ész nélkül az emberek, és ez a 140 teljesen megfelelő a haladáshoz - az olyan haladáshoz, amikor nem mi fékezzük a forgalmat, hanem ellenkezőleg.
Ezt azért akartam mindenképp leírni, mert mindenhol azt hallottam, hogy ez a motor gyenge ebbe az autóba. Ez tulajdonképpen igaz, a V8 egy más világ, de bizonyos körülmények között, egy bizonyos határig ez a dízel is teljesen használható.
Nem igazán lehet vele "tojáshéjjal" a gázpedál alatt közlekedni, a kis turbós motor és a nagy súly miatt oda kell lépni ha haladni akarunk, de ilyenkor aztán meg is indul szépen. A fogyasztást gondolom emiatt is nem sikerült 11-11,5 l alá levinni, de egy megfelelő "motorerősítő kúra" után állítólag lehetséges 1-1,5 liter faragni és több pacival gazdálkodni egyszerre. Én még nem szántam rá magam.
A trieszti út során tankoláson mérve kicsivel 10 liter feletti fogyasztás jött ki, de aztán rájöttem, hogy az osztrák automata kút csak maximum 80 litert engedett tankolni, és a tank emiatt valszeg nem volt teljesen tele, úgyhogy ezt fenntartással kell kezelni. Azóta volt egy montenegrói út is, meg Horvátország legdélibb csücske, ez alapján 11,25 l volt az összesített fogyasztás (sok szerpentin, hegymenet, erőltetett menet, Bosznia, Montenegró, stb.).
Utazni benne nagyon jó. A kanyarstabilitása fenomenális, kopnak is a gumik szélei rendesen az alapból 2700 kg miatt. Az ülések kényelmesek, a hely óriási. Kívül ezüst (Zambesi Silver), belül kékesszürke bőr a jobbik fajtából (a Range Roverekben is van különbség bőr és bőr között). Kormány, pedálok, sebességváltó előválasztó mind nagyon finoman és könnyedén járnak, először furcsa is volt egy ilyen autónál.
Érzetre egy tank, és néha úgy veszem észre, hogy kívülről ugyanez jön le ;-). A belseje nagyon megkímélt, vannak notorikus helyek, mint például a sofőr ajtasa, ülése, amik nagyon megsínylik a használatot, de itt nagyon rendben vannak.
Egy nagy probléma, amit nem értek (illetve értem hogy miért van, de nem értem, hogy miért nem ügyelnek erre), hogy a szerelők hajlamosak mocskos kézzel minden összefogdozni belül is. Ez a kocsi a jelek szerint egy ideje már állhatott szervizben, vagy különböző szervizekben a váltóprobléma, inditási problémái miatt, és ezalatt belülről jól összekoszolták. Ez nem az a hosszú használat során kialakult koszréteg, hanem kifejezetten amikor beszállnak, nyitogatnak, csukogatnak, hozzáérnek valamihez a szervizelés során. Ez nagyon dühítő tud lenni (a környékemen is látok gyakran ilyet), de egyenlőre nem takarítottam ki teljesen, mert egyenlőre elviselhető (annyira nem rossz, de ez az autó mást érdemelne), és a drága bőrt nem akarom tönkretenni helytelenül kiválasztott vegyszerekkel.
a lényeg, hogy egy nagyon szép autó, ami nagyon sokat nyújt. De aki ilyet szeretne, nem árt ha tisztában van pár dologgal. Ezek az autók nem véletlenül szerepeltek a megbízhatósági listák legvégén. Sok probléma lehet velük, és kevés az igazán hozzáértő. Aki pedig nem ért hozzá, gyakran ronthat a dolgokon. Ma olcsón megvehető, de eredetileg egyáltalán nem olcsó (90-120ezer euró, 25-30mil ft), és az alkatrészárak is húzósak tudnak lenni. Angol autóról lévén szó, Angliából olcsóbb az alkatrész, de annyira azért nem, hogy valaki ész nélkül belevágjon egy roncs megvásárlásába.
Tizenéves autókról lévén szó mindennél fontosabb az állapot, a leharcolt példányokat sokba kerülhet rendbe hozni, és akkor az élvezet helyett a hosszú ideig tartó szenvedés lehet a vége. Aki ilyenre vágyik, mindenképpen konzultáljon egy olyan valakivel, aki ismeri a típust, hogy felmérhesse, hogy mivel jár a fenntartása.
Pár apróság még nincs megcsinálva, mivel már használatban van, és nem létfontosságú dolgok, kedv és idő alapján majd talán sorra kerülnek (pl. erősítő - nem működnek a subwooferek,kormány elektromos állítása - kézzel be lett állítva egyenlőre, a sofőr háttámlája felső része - egyáltalán nem hiányzik, mivel a támla egészben mozgatható, a fejtámasz is, elektromosan :-) ).
Én nagyon szeretem, és mindenki a családból is, hihetetlenül kényelmees, és azért kapott csupán 9 pontot, mivel dízel :-)
Eszméletlenül jó autó, de lehet hogy eladom, mert egy V8-at szeretnék...
még egy apróság, ami kifejezi azt a kettősséget, ami az angol autókat jellemzi: a műszerfal felső részét duplán varrott bőr borítja - amibe bazi nagy fejű bunkó csavarokat raktak kicsit sem álcázva
Hibalista
- automata váltó, kormányzár, sofőrülés támlája felső részének behajlítása, erősítő, kormánybeállító elektronika, megereszkedett tetőkárpit, olvashatatlan kijelző az óracsoport alatt, klíma - ezek a vételkor sem működtek
Ide hordtam szervizbe
saját magam
Értékelése: 6
Képek az autómról
Fenntartási költség | (4) | Évjárat | 2002 |
Kényelem | (10) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 172900 |
Megbízhatóság | (4) | Vezetett km | 7000 |
Szerviztapasztalat | (1) | Átlagfogyasztás | 11 l |
Előző autója? | Range Rover P38 V8 | Következő autója? | Range Rover L322 V8 S/C |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (6.4/10) |
