A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Land Rover » Range Rover (1994-2002)

Range Rover 2.5 DSE 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Több, mint csak autó

Szöveges ítélet

Terepjárót akartam, mert a négykerékhajtású autóim azért nagyobb hasmagassággal sem nevezhetők igazi terepjárónak. Ahhoz kellenek rugóutak, diffizárak, terepváltók is. Fiatalkori kedvencem volt formája miatt a Range Rover P38; szerintem a mai modellekkel szemben is jól néz ki.

Először Discovery-n gondolkodtam, de nem sokkal többért éppen megjelent egy hirdetés, hát lecsaptam rá. Az előző tulaj korrektnek tűnt, az autó szép állapotban volt. Utólag persze rájöttem, hogy ezt-azt meg kellett volna nézni, de hát idővel lesz csak bölcsebb az ember.

A belsőt imádom, a méreteket hamar megszoktam, a lomhaság is kezelhető (136Le, 2,5t + automata), városban vagy közúton sem érzem magamat hátrányban. A fogyasztás szintén elmegy, nekem a gyárinál nagyobb kerekekkel korrigálva 12,5l/100km jön ki átlagosan, 11l-nél még soha nem volt kevesebb vagy 13l-nél több. A diesel ára sajnos felment, így most egy teli tank 22kFt körül van.

A megbízhatóság miatt sokat bántják a modellt, de a típushibákon túl szerintem odafigyeléssel a legtöbb gond megelőzhető. A fenntartásban a legnagyobb költséget az üzemanyag mellett a rengeteg olaj teszi ki, amit azért érdemes rendszeresen cserélni.

Terepen sikerült olyan helyeken átgázolni, ahol egyébként gyalog sem mennék. Egy LR találkozón (www.mlre.hu) azt is megtapasztaltam, hogy mire képesek ezek a járgányok, gyárilag, alapból. Halálfélelem ide vagy oda, megcsúszás és lendület nélkül fel-le egy 40°-os 100m-es szakaszon, kihalt bánya buckás terepe, sziklás patakmeder: az autónak nem gond. Tényleg. Pont.

A hátsó diffizár alapból nem mechanikus, amit idővel szerintem pótolni fogok, mert dagonyában már éreztem a hiányát. Ez 200-300eFt szereléssel együtt. A terepezéshez gumi is kell, a mostani A/T eddig jól teljesített, de sáros terepre ez sem elég. Szerelhető csörlő és hasvédelem is, csak pénz kérdése.

Hogy a tömeg, vagy a gumik, vagy esetleg a méretekhez képest meglepően alacsony súlypont teszi nem tudom, de az autó elképesztően stabil. Persze nem versenyautós kanyarstabilitásra gondolok, de akkor sem csúszott még aszfalton ha már a kapaszkodás is fájt.

A gyári felszereltség zavarbaejtő. Nekem csak a bluetooth hiányzik, és persze kár, hogy az ülésfűtés javíthatlan (állítólag jellemző, szálszakadás).

A csomagtér jókora, csak kár, hogy a hátsó ülések nem síkba hajthatók. A lehajtható alsó ajtószárnyon táncolni lehet, olyan erős. Jó a merev kalaptartó is, csak ha éppen nem kell, nincs hova tenni.

A gyári GPS (meglepő!) de aktuális térképpel etethető (BMW Navi, a 2008-as Mo + kelet EU 15eFt), igaz lassú és az antenna kontaktos. Mai szemmel öreg, na.

A Harman Kardon audio autós szinten hibátlan. Rengeteg a tartaléka (nem torz nagyobb hangerőn sem) és szépen szól.

Az autó elektronikáját nagyon intelligensnek szánták, ezért aztán az adott kor termékeiből szedett-vedett, tákolt. Érdekes olvasmány a szervízkönyv, mi mindent találtak ki a kényelem érdekében. Az autó állapotát fejezheti ki, hogy a funkciók hány százaléka működik, de a sok egyébként fölösleges feature miatt a 75% állapot szerintem nem is feltűnő. Meglepő, összefüggéstelen hibákat képes produkálni:
- Nálam az SRS hibaüzenet jelenget meg, ami az ülés alatti csatlakozó kontakthibájára vezethető vissza.
- Aztán néha jött a váltó hibáját jelző és safe-üzemmódra váltó hibaüzenet, amit az akku sarujának kontakthibája (feszültségesés) okozott.
- A szintjelző kontaktja miatt ritkán "szoft" hibát produkál a légrugó-rendszer (EAS) is.
- A legmakacsabb a klíma jobboldali keverőmotorja volt, ami most éppen jól működik, de néha visszatér. A legkellemetlenebb a BE ajtó zárjának hibája bizonyult. Az akkut pár hét állás alatt lemeríti az autó (ez nála normális, mert a riasztó-immo rendszer minden rádiós neszre felfigyel és aktiválja magát) és akkor csak az EKA-nak nevezett négyszámjegyű PIN kóddal lehet kikapcsolni a riasztót és az immobilizer-t, amit az ajtó nyitás-zárásával lehet beadni. Ha ez hibás (állítólag szerelhető, de inkább csere), akkor jön az autómentő és a drága szakszervíz. Ez szívás, ha az ember nincs felkészülve és otthontól távol szembesül az igazsággal.
- (vannak horror-sztorik is, de ezekről még csak hallottam)

A futómű erényeit csak most, a légrugók és a lengők cseréje után érzem. Addig nem is értettem, hogy miért dícsérik a rugózást? Most már korrekt, sima, eltűntek a rázások, az úthibákat néha észre sem venni. A kasztni belső dolgai persze zörögnek, de ezt elnézem a terepezések miatt.

A motor traktorhangja bemelegedés után, normál menetben egyáltalán nem zavaró, de az automata váltó visszaváltásainál 4000-es fordulatra felugorva elég bántó érces marad. Állítólag a 2,5-es soros 6 BMW diesel megbízható. Meglátjuk. A tuningon gondolkodtam, de így is durva fütsfelhőt ereget egy visszaváltásnál, a tuning szerintem már álcaködöt produkálna. A dinamika (hiánya) megszokással tényleg jól kezelhető.

Az alkatrészárak korrektek, néha meglepők. Tartozékból rengeteg van, akár külföldről is (bár az USA-ból szívességből, udvariasan lesz*rják az embert). A márkához tartozó közösség szimpatikus,igaz az újabb modellekből nem nagyon integetnek. A neten rengeteg infó található, sok doksi letölthető még a gyártó oldaláról is. A képviselet sajnos bántóan arrogáns, ezért nem is vennék újat itthon (az autóm a szemükben „szemét”; amihez nem értenek, arra ráfogják hogy nem gyári és be nem piszkiítanák a kezüket vele; drágák, de legalább gyorsan reagáltak és megoldották a problémát).

A hibaüzenetknél, makacs rázásnál többször éreztem megbánást („kellett ez?”), de szerintem a komfortot és a képességeket tekintve nem sok valódi alternatíva van ebben az árkategóriában. Rosszabb pillanatokban nézegeti az ember a használt Land Cruiser vagy Jeep árakat, de egy jóízű terepezés eloszlatja a kételyeket. Most éppen úgy gondolom, hogy végkimerülésig kitartok az autó mellett.

Ha mégis történik valami, írok.

Hibalista

- A szokásos, rendszeres tételeken (olaj, fékbetét, szűrők) felül:
- - légrugó (160eFt/4db), nem romlott el, de 7-évente illik cserélni
- - fényszóró (70eFt), kőfelverődés miatt
- - automata váltó gomb (5eFt, bontott), műanyag reteszelő pöcök kitörött
- - klíma jobboldali keverőmotor (35eFt), típushiba, elég konok
- - klíma hőmérsékletérzékelő (javításra vár)
- - BE ajtó zár (70eFt), típushiba, kellemetlen ha akksi lemerülés után jön rá az ember
- - szilentek, lengők, kormánymű lengéscsillapító
-

Ide hordtam szervizbe

Szijjártó (készséges, korrekt, de elektronikát nem szívesen vállal)

Értékelése: 9

Képek az autómról

Fenntartási költség (5) Évjárat 2000
Kényelem (9) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (4) Km vásárláskor 123000
Megbízhatóság (7) Vezetett km 25000
Szerviztapasztalat (7) Átlagfogyasztás 12 l
Előző autója? Következő autója? -
Ennyire szerette (8) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (5.9/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Land Rover Range Rover 1994

További ítéletek (11 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)