A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Land Rover » Range Rover (1994-2002)

Range Rover 2.5 tds P38 

Az ítélet értékelése
5,0(1 db)

Öreghölgy

Szöveges ítélet

Két éve karácsonykor leptük meg magunkat vele. Régóta beszélgettünk a nejemmel, hogy kellene valami nagy, biztonságos, ami elmegy mindenhol, belefér az összes cuccunk, meg a kutya is. Minden japán, amit nézegettünk drága volt, túlságosan öreg, szűk a belseje, pattog, stb… Az autókereskedők című műsor adta az alapötletet, hogy talán a P38 lesz a megoldás. Internet, újság, telefon és már indultunk is napokon belül autókat nézni, pláne azért, mert élőben még nem láttam közelről ilyet. Találkozás egy benzinkúton az első P38-al megrázónak tűnt, mivel a Ventónkhoz képest iszonyatosan nagy volt. Tök rendes pasi hozta az autót megmutatni, mindent, amit tudott róla, elmondott, túl sokat nem, mert csak 3000 km-et ment vele fél év alatt. Elsőre nagyon meggyőző volt az autó, meg is tetszett, de nagyon. Megnéztünk még kettő darabot kereskedésekben, de azok nagyon le voltak lakva, bár a nepperek mindent megtettek annak érdekében, hogy szép legyen, porszívó, szilikon, stb., mégis inkább az elsőt vettük meg. Papírok, pénz, kávé, és már vittük is haza. Innentől kezdődtek a problémák. Az ablakokat nem lehetett mozgatni, az ajtókat nehéz volt kinyitni, becsukni, nyikorgott és zörgött minden. Mint később kiderült, az előző pár darab magyar gazdája csak ment vele, nem csinált vele semmit. Kezdődött a karbantartás, olajok, vizek, szíjak, stb.. cseréje. Ablakemelő szerkezetek, zárak, zsanérok tisztítása, zsírozása, zörgések, nyüszögések felderítése és javítása. Kezdett működni lassan minden. Aztán, egy hónap múlva kiállt hibára a légrugó rendszer, kezdődött az internet bújása, telefonálgatás, meg a többi szokványos keresgélés. A hiba kiolvasás szintén problémákba ütközött, lévén vidéki vagyok. A nagy pesti szerelő, akit először felhívtam, landroverhorváth, átnézett rajtam, mint a síküvegen, mondott olyan árat, és megoldást, ami laikus szemmel is brutálisnak tűnt. Maradt az otthoni javítás. Az angol oldalakon tökéletes leírásokat és javítási tippeket találtam, tökéletes kiindulás volt, így sikerült hibát, hibákat megtalálni kijavítani. Már csak a hibatároló törlése kellett, és mehetett is volna tovább. Nem találtam a közelben egy szerelőt se aki tudott volna segíteni, így maradt az internet. Rendeltem is mindjárt egy hibatörlő kütyüst, egy hiba kiolvasás áráért. Megjött, hiba törölve, légrugó rendszer indult is, működött is. Hurrá! A következő egy évben csak ment és tette a dolgát, csak apró kis javítgatások kellettek elvégezni. Mivel minden nagy és erős és jól hozzáférhető, majdnem minden javítást otthon el tudtam végezni. Aztán jött a fekete leves, ismét. Megszorult a motor. Karter le, keresgélés, hármas hajtókar csapágy megszorult. Alkatrész keresgélés közben, hamar kiderült, hogy egyszerűbb blokkot cserélni, mint javítgatni. Rövid keresgélés után, találtam is egy közelben lakó bontóst, akinél volt több blokk is. Egyet, amire azt mondta, hogy jó, meg is vettem. Szerencsém volt, a blokk tényleg jó volt, azóta is teszi a dolgát. A blokk meghibásodása viszont fényderített rá, hogy az előző gazdái nem cseréltek szerencsétlen autóban olajat sosem, így a lerakódott jelentős mennyiségű kátrány elkezdett feloldódni a rendszeres olaj cserének köszönhetően. Felmerült a kérdés, hogyha motorban nem cseréltek soha, akkor mi lehet a váltóval és difikkel. Ismét keresgélés a neten, de sok bizodalmam már nem volt a szakszervizek felé, ráadásul a különböző fórumokon nem is dicsértek egyet sem, csak a Landycar-nál bizonyos Anikót emlegettek, aki biztos tud segíteni minden land rover problémára. Felhívtam, beszéltünk, tényleg segített, kedves volt. Hihetetlennek tűnt. Bejelentkeztem teljes átvizsgálásra és olajcserékre. Előzetes árkalkulációja szintén hihetetlen volt, többször megkérdeztem, hogy biztos jól értette, hogy miket kell cserélni. Azt mondta igen és biztos ennyi. Felmentem a nagyfaluba, megkerestem a szervizt, kedvesek, megértők, hozzáértők, készségesek, stb voltak. Megcsináltak mindent, amit kértem és olyan keveset kértek, hogy nem hittem a fülemnek. Azt mondták, hogy tényleg ennyi. Azóta is odajárok, vagy hívom Őket ha valami nem stimmel, mindig készségesen segítenek.
Lassan már a végére érek a sok-sok hibának, a net segítségével megismertem a belső lelkivilágát, már lassan mindent megtudok javítani rajta, és még mindig nagyon szeretjük.

Hibalista

- motorblokk csere, kopóalkatrészek

Ide hordtam szervizbe

Landycar Bp.Ökrös utca

Értékelése: 10

Másik szerelő értékelése

Otthon szerelem

Értékelése: 9

Képek az autómról

Fenntartási költség (9) Évjárat 1997
Kényelem (10) Használati időtartam 2 év
Teljesítmény (9) Km vásárláskor 198000
Megbízhatóság (9) Vezetett km 80000
Szerviztapasztalat (10) Átlagfogyasztás 11 l
Előző autója? Vento 2.0 gl, Következő autója? L322 vagy újabb
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (9.6/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Land Rover Range Rover 1994

További ítéletek (11 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)