Angol-német szcenárió
Szöveges ítélet
Két évvel ezelőtt,Belgiumban leltem rá,egy kereskedőnél.Az előző gazdája nekiseggelhetett valaminek,mert a pótkerék benyomta a hátsó ajtón a lemezt,üveget.(Bontóból lett másik,színre-szagra ugyanolyan.)Egyébként nagyon lelkiismeretes tulaj lehetett,még a gumikat is márkaszervízben cseréltette újakra.A szervízkönyvben az utolsó bejegyzés a 100.000-es revízió volt februárban,én decemberben vettem 116.000 km-el.Az úton hazafele 80-90 km/h-nél többet nem nyomtam neki,egyrészt mert ismeretlen volt,másrészt a hátsó üveg helyére felragasztott műtrágyás-zsák 100 körül csattogott és vonyított,mint Cserháti Zs,szegény...
Ezzel a tempóval 1020 km-t mentem egy tank (60 l) gázolajjal-aki akarja,számolja ki.A valós fogyasztásról majd alább.
Na,ennyit az előéletről.
Miután forgalomba került,hat hónapig egy barátom felesége használta.Lelkiismeretesen elvitte olajat,szűrőt cseréltetni Schuffni Jóska bácsihoz (mert megbízható az öreg,ugye)-ablakmosó folyadék utántöltésnél derült ki,hogy elfelejtették visszatenni a műanyag motorburkolatot.A vállukat vonogatták,még azt is letagadták,hogy ott járt az autó.Wallisnál 78.000 ft és 10 nap,Lan-Drive Kft 50.000 ft és három nap alatt meglett.
Ahogy végre hozzámkerült az autó,elvittem a Wallis Pesthez,összes szűrő és minden olaj,lé,nyál,folyadék csere + computer hibakiolvasás (nem volt) után lepengettem 150.000 forintot.Udvariasan közölték,hogy az első fékbetétek és tárcsák elpusztulófélben vannak,munkadíjjal együtt egy százasból kijönnék...Na,ekkor vettem fájdalmas búcsut Wallistól...és felhívtam a Land-Horváth céget:35.000 ft,mindenestől.Jelentős a különbség.
Úgy két hónapja beesett a kuplungpedál.A rossz vérem nem hagyott és megkérdeztem Wallisékat,a válasz derült égből gumibot:350.000! Búbánat,letargia,szomszéd gyereke felpofozva,kutya felrugva - irány Land-Horvát,150.000 ft.Kisütött a nap,szomszéd hülyegyerekének csoki,a kutyának következő tüzelésére begígértem Vasfarok Páncélököl Fickót.
Más baj nem volt 20.000 km alatt.Második autónak használom,egy Megane II mellett (erről máskor).Jó,kényelmes,ahol eddig UAZzal,Nívával csapattunk,ott elmegy ez is.Tudom,hogy nem erre való,dehát a kényszer...meg karcolódik is.Nem ugrik,mint egy tigris,de nem is tohonyáskodik.Kanyarban érezni a tömeget.
Városban mindig nyolcat eszik,autópályán hosszútávon 130,140-nél benyeli a tíz litert.Egyikünknek le kéne mondani az ivásról...Apropó,a benne rotyogó BMW motor rendkívűl kényes az olajra,igaz,nem fogyaszt belőle egy grammot sem.
Egyszóval:megtartom.
Hibalista
- kuplung munkahengerek
Ide hordtam szervizbe
Wallis,Váci út.Valójában semmi gond velük,de hmmm...amit ők munkadíjként/alkatrészért felszámolnak,azt a török időkben úgy hívták:harács.
Ezért a hatos.
Értékelése: 6
Másik szerelő értékelése
Land-Horváth Kft.Gyors,pontos,katonás de udvarias.Tiszta műhely,elfogadható árak.Felszereltségben is egy európai szervíz.
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 2001 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 116000 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 20000 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 9 l |
Előző autója? | – | Következő autója? | egyelőre megmarad |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.2/10) |
