A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Land Rover » Evoque (2011)

Evoque TD4 Aut. 

Az ítélet értékelése
4,5(2 db)

Mindenki kedvence

Szöveges ítélet

Az autó egyszerűen csodálatos. Fél évet kellett várnunk rá, alig bírtuk kivárni. 
Elég drága is a lelkem, érdekes üzletpolitikát folytat a Land Rover. Az alapár még úgy ahogy el is megy, de mihelyst egy-két értelmesebb opciót, csomagot választana az ember, máris megduplázza a kocsi árát. Értem én, hogy prémium, de ez azért …

A design viszont fenomenális, kívül, belül egyaránt.

A divatos felfele ívelő vonalvezetésnek köszönhetően hátrafele a kilátás kicsit korlátozott lett, de meg lehet szokni. Parkoláshoz mindenképpen kellenek a radarok, előre is meg hátra is, anélkül nem szabad ilyen autót rendelni! Külső visszapillantó tükrök még behajtva is nagyon ki állnak, mindenképpen tesztelni kell otthon a garázs szélességét előre. Mi pl. csak behajtott tükörrel tudunk beállni …
Féltem attól is, hogy a lányom a hátsó ülés + gyerekülés kombinációból nem fog kilátni, olyan magas az ablak alsó pereme. Hááát, necces … vízszint felé lát ki.
Érdekes szintén az A oszlop + első visszapillantó által kitakart Bermuda háromszög, ami nekem kevésbé, de az alacsonyabb feleségemnek már inkább problémát jelent. Teljes biciklist is ki tud takarni, keresztbe! Megoldás az lett, hogy a kritikus szitukban intenzív bal-jobb oldal irányú fejmozgással megpróbál a feleségem a takarás mögé nézni.

Belső design-ban csak annyi nem tetszik, hogy a közép konzol műanyag anyag választása talán kilóg a sorból, plusz az ajtók oldalai tiszta műanyagok, egy kis bőr vagy textil nem ártott volna oda is, nem csak a könyöklőre. Ráadásul az ajtó műanyagai extrém könnyen és nagyon látványosan karcolódnak!
Ezeket leszámítva minden szemet gyönyörködtető. Ahogy az ember kinyitja az ajtót, meglátja a beige - barna bőr belsőt, az ülések formáját, a beltér összhangját … Szinte ki se akar szállni belőle.
A hengeres alakú automata váltó gombja remek parasztvakítással kezd, használni is egyszerű és kényelmes. Talán annyi vele a gond, hogy menet közben a jobb kezet nem nagyon lehet rajta pihentetni - nem az a klasszikus kar alak.

Multimédia konzol épp hogy csak egy hajszállal lassabb, minthogy gördülékenynek lehessen nevezni a használatát. Nem lassú, de az a fél pillanat gondolkodási idő minden parancs után kell neki. A főmenü remek, minden irányba gyorsan el lehet onnan indulni, + még személyre is lehet szabni pár gyorsmenüvel, pl. nekem ki van rakva egy gomb, hogy "Haza", egyből elindul a navigáció, ami már egyből a hazautat mutatja. De tetszőleges másfajta parancsokat is ki lehet még ide rakni.
Mondjuk a Bluetouth funkció kezelhetne 2 telefont is, jobban örülnék neki, de szerintem ezt más autó típusok sem tudják.
Hang felismerés OK, német nyelven teszteltem, magyar persze nincs, az olyan 80%-os. Mai technikai színvonal jellegű.

Rádióról írta is a Totalcar, hogy hiába "Median Sound System", meg minden csili-vili, valahogy mégis nem az igazi. Azt kell hogy mondanom, hogy igazuk van. Én is próbáltam tekergetni mindent, de valahogy mégsem lett jobb a helyzet. Tompa, messziről jövő hang van csak. Persze más Rádiót esélye sincs az embernek beépíteni, mivel minden integrált ugye. Aztán kipróbáltam USB / iPod -ról Mp3-at is. Láss csodát, hirtelen megtelt a tér zenével, de még milyennel. Tehát az erősítő + a hangfalak rendben, csak maga a jel a rádióból nem a legjobb.

A klíma is megér egy misét. Használtam már autókat digit klímával, tudom mi az. De ebben a kocsiban tényleg megoldották a prémium érzést. A klíma működése majd minden szituációban hangtalan, és huzatmentes. Csak a ventilátor utolsó 20%-én jön meg a hanga. Kellően intelligens is, nem okádja hideg motornál a fűtést, de már vagy 2 percen belül érezhetően meleget fúj. És egyszer csak azt vesz észre az ember, hogy megfelelő a hőfok. Pepec.

Ergonómiai bakik - legalább is nekem 188 cm magas embernek: Biztonsági öv legfelső állásban + ülés a legmélyebben, az öv még kicsit így is lentről fekszik fel a vállamra, plusz a belső visszapillantó tükör az utat mutatja mögöttem, ha a hátsó lőrésre, pardon ablakra irányzom. (magyarul szögben lefele irányul) Ha beállítom, hogy a forgalmat is lássam mögöttem, akkor a visszapillantót annyira felfele kell állítani, hogy csak a visszapillantó alsó felét tudom használni.
Beltér meglepően tágas, szélességben 2 gyerekülés + egy (kicsit préselt) felnőtt elfér a hátsó sorban.
Csomagtér viszont nem 540 liter, mint a katalógusban - valószínűleg a tetőig pakolva annyi csak. Nekem olyan 450 literes kategóriának tűnik - kicsit nagyobbnak, mint egy Golf vagy Focus. 
Ambient Light (vagy mi) funkció a beltérben elég felejtős. Az lenne a lényege, hogy a beltér színét lehet állítani kéktől vörösig 5 fokozatban. Az a gond, hogy összesen 3 db lámpát állít az ember, az összes többi (száz) lámpa marad fehér. Szal a funkció nem ér semmit.

Alapból a kulcs Keyless Go funkcióval van ellátva, tehát nincs kulcslyuk, egyszerűen egy Start gombot kell csak megnyomni, és az autó érzékeli, hogy nálunk van-e a kulcs, és indul. A gond az az, hogy az ajtóra ez a funkció nem él, szal mindenképpen elő kell halászni a kulcsot, kinyitni az ajtót, majd kulcs eltesz, aztán kocsi kulcs nélkül indul. A hivatalos Keyless funkció feláras, és így csak a "keyless" ajtó nyitó funkciót tartalmazza pluszban. 

Kívülről is első pillanatban, főképp szemből, hatalmas autónak látszik. mihelyst hozzáméri az ember valamilyen másik autónak, gyorsan kiderül, hogy Golf méretű (hosszú) kocsiról van szó, csak szélesebb és magasabb. De ez elég ahhoz, hogy egy teljesen más kategóriának tűnjön. 
Nagyon vagányan a lámpák, nagyon vadítják az eleve jó szabású autót. Ha meg be is kapcsolja az ember (nappali fény automatikusan kapcsolódik), lehengerlő. 
Mi a Barolo Black színt választottuk. Ez egy alapvetően metál fekete szín, amire ha rásüt a nap, padlizsán lilába vált át. A beige bőr belsővel nagyon jól mutat! 
Apropó bőr belső: indigó farmerrel ültünk bele rendszeresen, aminek meg lett az eredménye, szépen befestette kékre az űlést. Enyhén nedves puha ronggyal áttörölve elsőre eltűnt minden kosz (kék tinta). Nem tudom mivel van kezelve a bőr, de zseniális.

Vezetni hihetetlenül jó. Az autó viselkedése nagyon harmonikus. Mi a TD4 (400 Nm) verziót kértük automata váltóval. Alacsonyabb sebességnél elég dinamikus, csak úgy ugrik, magasabb sebesség tartományban viszont már inkább csak a sebesség mérő változása mutatja a gyorsulást, nem mellbevágó az élmény. Az automata nagyon finoman vált, nagyon illik a kocsi karakteréhez. Előzésnél visszavált, motor felpörög, de lehet, jobban járt volna az ember, ha nem vált vissza. Érzésre csak a fordulatszámmérő pörög gyorsulás nélkül, valóságban azért van gyorsulás. Plusz ugye még ott a sport program - ami akkor esetleg kettőt vállt vissza, ugyanazon effekttel.
Persze nagy sebességnél autópályán szinte észrevétlenül kúszik fel a sebesség, nagyon jól bírja azt a tartományt is a kocsi. 
Kormány mögött van 2 fül a sebesség váltáshoz, mint a forma 1 -ben, de sosem használom, csak egyszer próbáltam ki. Diesel kocsiba amúgy se nagyon kell visszaváltani előzéskor. Ez is egy olyan funkció, amivel a katalógusban lehet dicsekedni eladáskor, de nagy haszna nincs.

Viszont van a kocsinak egy csomó terepjáró funkciója, pl:
Van egy hegymenet funkció, ami nem tesz mást, csak a gázpedált érzéketlené teszi (szoftveres felező), hogy finomabban lehessen adagolni a sebességet le vagy felfele.
Van ugye Hillstart funkció, remek dolog, lámpánál emelkedőn mindenféle visszagurulás nélkül indul a kocsi, mindenféle pedál bravúr nélkül.
És végül van egy 4 (5) állású kapcsoló a sebváltó mögött, ahol be lehet állítani, hogy milyen terepen megyünk (általános, hó/fű, vályús út, homok) Ezzel csak azt érjük el, hogy a gáz, fék programja hozzáigazodik ezekhez a terepekhez. Csak akkor van szerintem igazi hatás, ha az aktív futóművet is rendeli hozzá az ember (mi nem rendeltük) Próbáltam füves terepen, itt is a gázpedál kicsit érzéketlenebb lett a jobb adagolhatósághoz, ennyi.
Fogyasztása nekünk olyan 9 liter körül van átlagban, 8 liter alá nem nagyon megy, inkább mindig csak felfele.

Futómű remek. Féltem tőle, hogy magas, nehéz autó, imbolyogni fog, stb. De nem így lett hála az égnek. 19" kerékkel kifejezetten sportos, élvezetes, majdhogynem Gokartos, de még nem rázós az élmény. Téli guminál (17") már érződik, hogy próbál imbolyogni, de épp hogy, csak a 19" összehasonlítás miatt. 17" is nagyon jól vezethető.


Hibája még nem volt, persze 25.000 km / egy év nem volt még sok idő ilyen jellegű tapasztalatokhoz.

Mindent összegezve nagyon meg vagyunk elégedve kocsival. Minden egyes alkalommal élvezet vezetni. Az autóra a legjobb szó tényleg talán az, hogy harmonikus. 

Mellékhatás: más emberek, mikor meglátják, elég gyakran megcsodálják a gépet. Rengeteg mókás szitu adódik belőle, mikor megy az ember a kocsihoz, és páran körbeállják, és kukucskálnak befele …

Hibalista

- Eddig még semmi

Ide hordtam szervizbe

Eddig még nem volt javítva, csak olajcserén volt.

Értékelése: 10

Képek az autómról

Fenntartási költség (6) Évjárat 2012
Kényelem (10) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (7) Km vásárláskor 0
Megbízhatóság (10) Vezetett km 25000
Szerviztapasztalat (10) Átlagfogyasztás 9 l
Előző autója? Fiesta 1.2 Következő autója? Range Rover Sport
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (8.8/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Land Rover Evoque 2011 (2011)

További ítéletek (1 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)