A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Land Rover » Discovery Sport (2015)

Discovery Sport TD4 180LE Diesel 2.0 literes 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Vajon szerettelek?

Szöveges ítélet

Tartós bérletes, céges autóként kerültünk össze a járgánnyal. Nagyon tetszett a kinézete, gyönyörű autó. Szerelem első látásra. Belsejében van egy-két szokatlan megoldás, ami aztán évek során kezdett bosszantóvá válni, de kapcsolatunk kezdetén ez még nem volt zavaró, az újdonság varázsa mindent feledtetett.

Autózni nagyon jó vele, a 9 sebességes automata váltó kiválóan teszi a dolgát, nagyon jól használja a 180 lóerőt. Mondjuk a gyári fogyasztási adatoknak közelébe sem sikerült maradni, 7-8 literes fogyasztás volt a jellemző vegyes használattal.
Vezetés közben a sávfigyelő finoman rezgeti a kormányt, ha elhagyod a sávot, a tükrök jelzik a melletted/mögötted jövő autót, a táblafigyelő néha érdekes táblákat vél felfedezni (városon belül 130, hmmm..) de alapvetően minden ilyen cucc jól működik. A Start/Stop rendszer működésének elve komoly fejtörést okozott, amit a 4 év alatt sem sikerült megfejteni. Néha 2-3 hétig működött, majd hosszú hónapokig szabadságon volt, egy-két napra visszatért, majd újra eltűnt. Teljesen felesleges volt erre pénzt pazarolni a gyártónak. A kormányon lévő sebességváltó füleket kipróbáltam, de igazából sohasem használtam, nem igazán lehet érezni mikor kell velük váltani, persze lehet, hogy csak én vagyok analfabéta ehhez.

Szokatlan volt, hogy váltó gomb van benne amit tekergetni kell, ugyan nagyon vagány megoldásnak tűnik, de valójában irtózatos perverzió. Az érintő paneles kijelző középen nem emelkedik ki a műszerfal közepén, kijelzője windows mobile kinézetű de nagyon jól működik és használható. A belső burkolatok minősége viszont nem igazán méltó egy ilyen kocsihoz, ezt a részt nem sikerült megugrani a tervezőknek. A műszerfal viszont nagyon jó, a km óra és fordulatszám mérő közé beillesztett lcd panel tűéles képű infókkal lát el. Mondjuk, aki a ablak vezérlő és egyéb gombokat az ajtó tetejére tervezte, közvetlenül az üveg mellé, annak azért a kezét el kéne törni.
Elöl és hátul is elég a hely, bár az első ülés nekem kicsit rövid volt.

Tökéletesen érezni a méreteit, az első és hátsó radar és hátsó tolatókamera segítségével egészen kicsi helyekre is be lehet parkolni.

Egyszóval nem rossz vele autózni, nem egy tömegautó, meg-megnézik az emberek, néha meg is dicsérik.

Az évek során azért előkerültek a problémák is. Az elektronika talán túlságosan finomra van hangolva, ezért néha különböző hibákat dob az autó amit persze csak a szervizben tudnak kiütni. Az AdBlue utántöltések után, aminek a beöntő nyílása a motortérben van (ritka elcseszett megoldás), rendszeresen valamilyen gyíkja lett a járgánynak. Vagy nem vette észre a feltöltést, vagy valamelyik random hiba jelző kigyulladt és egyébb hasonló problémák.

A nagyobb hibákat majd alul olvashatóak, ezeket mind garanciában cseréltek (3 év), viszont a negyedik évben már nem voltam vidám, mikor bedobott egy-egy hibát a kocsi és igazából mindenki csak a vállát vonogatta, hogy ez miért van.
Viszont rájöttem, hogy a garancia idő alatt a nemzetközi Land Rover Assistance a barátom, ők mindig mindent flottul intéztek, csere autót biztosítottak, itthon is külföldön is, le a kalappal.

Összefoglalva, nagyon ambivalens érzéseim vannak, mikor végig gondolom a 4 évet amit együtt töltöttünk. Nagyon szép, alapvetően kényelmes autó, kiváló assistance szolgáltatással, de mindig motoszkál az ember fejében a kisördög, hogy mikor lesz már megint valami gyíkja. Ez hosszú távon nem segíti az együtt élést.

De hát tudjuk, nem lehet minden tökéletes.

Hibalista

- Motor garanciában cserélve pár 10.000 km alatti használat után, - AdBlue rendszer javítás garanciában 16.000 km-nél, - Részecskeszűrő javítás garanciában - Különböző hiba jelzőlámpák rendszeresen hisztije

Ide hordtam szervizbe

Auto Palace Dél-Pest, nagyon kedvesek és alaposak voltak, rugalmasan kezelték az apróságokat nem kellett hosszú napokat várni mire bevihetted a kocsit a szervizbe. Sajnos a szerviz és szalon megszűnt.

Értékelése: 10

Másik szerelő értékelése

Auto Palace Buda időpont foglalás nehézkes, hosszú határidőkkel, nem túl barátságos hozzáállás.

Értékelése: 5

Képek az autómról

Fenntartási költség (7) Évjárat 2017
Kényelem (8) Használati időtartam 4 év
Teljesítmény (8) Km vásárláskor 0
Megbízhatóság (6) Vezetett km 88000
Szerviztapasztalat (6) Átlagfogyasztás 8 l
Előző autója? Toyota Highlander Hibrid Következő autója? Toyota RAV4 Hibrid
Ennyire szerette (8) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (7.6/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Land Rover Discovery Sport 2015

További ítéletek (0 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)