A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Land Rover » Discovery (2004)

Discovery 2,7 SE 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Nyakig sárosan is szép

Szöveges ítélet

Kevés olyan autó jut most eszembe amit annyi mindenre lehet(ne) használni, mint a Land Rover Discovery 3-at. Ez egy terepjáró, családi egyterű és áruszállító. Ami nem: verseny és városi bevásárló autó (bár egy kisiskola napi élelmiszerszükséglete beleférne). Meg nem spórolós autó (van ilyen?).

Két éve vettük, amikor a család gyarapodásával és a csomagok számának látványos növekedésével az előző autó már túl szűknek bizonyult.

A választásban az autó hármas funkciója játszotta a főszerepet (az anyagiakat most nem részletezve). Kellett egy autó amiben hátul is három felnőtt (!!!) - másképpen fogalmazva két gyerekülés plusz egy felnőtt – még másképpen fogalmazva alkalomadtán hét felnőtt is KÉNYELMESEN elfér. A szabvány egyterűektől meg a hideg ráz (valószínűleg jó autók csak nem nekem találták ki) úgyhogy ez szóba sem került. A tágasság kifejezés nekem a discovery-ben kapott először értelmet az értelmező kéziszótár után. A pathfinder, touareg, audi7, X5, volvo XC-90 csak kívűlről látszik nagynak, belül viszont nem több, mint a középkategóriás testvéreik. A harmadik üléssor pedig nem gyerekülés. Bár ilyenkor a csomagtér hátul minimális, de a babakocsi még mindig befér (!). Hosszabb utazásra ideális. 1300 kilómétert úgy levezettem benne, hogy csak tankolni álltam meg, illetve lemosni a szélvédőt mert a discovery kegyetlen rovarírtó. Hazaérkezve pedig másnap még elgurultam vagy 500 km-ert motorral, csak mert szép idő volt, meg a család is maradt még nyaralni. Régebben már 300 km után minden bajom volt. Pedig az üléseiről nem mondanám, hogy a legeslegjobbak amiben valaha is ültem. Az oldaltartásuk nem a legjobb, ami kanyarban abból látszik, hogy én a kormányba, a kedves meg a kapaszkodóba nyúl. Hátul meg csak viháncolnak. Hát nem egy kanyarvadász, az szent.

Ha kérdezik, a parkolásról még annyit szoktam mondani, hogy nem gond. Ha a hely mérete megvan, akkor beállok. De a belvárosban egyébként sincs parkoló. Jobban manőverezhető, mint az a méretei alapján látszik. Bár a parkolóradar sokat segít a centizésben. A szögletes formája meg a lapátnyi visszapillantók miatt meglepően jól érezhető, hogy hol ér véget.
A magassága három fokozatban állítható. Így a mélygarázsok többsége sem akadály. Csak a benyúló tereptárgyakra - ugymint cső és szellőző csatorna – kell vigyázni, mert azt könnyen leveri. Mondanom sem kell, hogy a parkolóban nem keresem mert egyből látszik. Terepen meg le kell ugrani róla.

A motor a hat hengeres 2,7-es dízel. A BMW sor hat benzinese után a discovery hangjában sem csalódtam. Nagyon tetszik ahogy morog az ember alatt az a hat henger. Igaz a V8 lenne az igazi de nem kár érte. És CSENDES (ebben lehet hinni a márkakereskedőnek). A 2,5 tonnát DINAMIKUSAN mozgatja. Igaz álló helyzetből egy kicsit eltart amíg felgyorsul, ez városban NÉHA egy kicsit hátrány. Viszont az autók teteje fölött szép a kilátás, elnézelődöm és olyan szlalomba kezdek - ha kedvem tartja -, hogy öröm nézni. Az autópályán pedig király. A 130-140 (150 ha nem figyelek)- az ideális, ennél többel pedig nem megyek. 160-nál már egy kicsit félelmetes ahogy nyomul előre mint egy tank (pedig érezhetően gyorsulna még). Igazából csak a mazsolák szoktak levillantani. Nem fér a fejembe, hogy miért kell kisautóval 180-al nyomulni. Mert ha baj van akkor kasznival együtt raknak befőttesüvegbe mert nem lesz aki szétválasszon. A fogyasztás városban 12-13, autópályán 10-11 (inkább). A terepről csak annyit, hogy a felező a még megtehető kilómétert is felezi. De hát ez sajnos ritkán adódik így teljesen mindegy, hogy mit fogyaszt terepen.

A gyerekkoromból még megmaradt perverzióm, hogy mindig tetszettek az olyan autók aminek egynél több "kipufogója" van. Ez KÉT KIPUFOGÓS!!!! Ezzel egy gyerekkori álmom teljesedett ki.

Szállítás: az üléssorokat lehajtva vittem már szekrényt, meg ami lakásfelújjításkor kell, 400 kg csempét fél-Európán át. Tetszik, hogy a csomagtartóban van négy rögzítő gyűrű, amelynek a segítségével a csempét úgy lefogtam, hogy moccanni sem mert egész út alatt. Hja a légrugók miatt meg nem ment át motorcsónakba.

Egyet sajnálok, hogy csak nagyon ritkán mehetek terepre vele (eddig nem is igazán mentem). Így csak a fórumosok és a Youtube alapján állíthatom azt, hogy nem városi telekjáró, hanem igazi 4x4. Persze a futócipőt bakancsra kellene cserélni, meg nem ártana egy csörlő, meg plusz alvázvédelem. Ennyi.A BMW-vel vizes füvön elakadtam a diffi-zár hiánya miatt. Mivel ez az első terepjáróm ezért most személyes tapasztalatom nincs arról, hogy a Terrain response mennyiben jelent többet mintha nem volna. Viszont van még központi diffi is. Most már sajnálom, hogy hátsót nem kértem (de minek?!). Hát ez amolyan: "legyenjóleszazmajdvalamire".
Egy terepjáró fesztiválon viszont felezővel izomból/nem nekifutásból szépen felmászott egy nagyon meredek emelkedőn (hát most nem saccolom meg, hogy ? % volt, de szgki nem menne fel az biztos). Itt sikerült is - mint minden valamirevaló autós szakújságírónak – elakadnom. Az okosok kitalálták, hogy a gödör kinézetű akadályba vizet nyomnak, én hülye pedig belementem. A gödör alján pedig már tengelyig sűllyedtem a sárban (pedig off-road magasságra húztam a kasznit). Szegény tolta maga előtte meg maga mögött a saras/agyagos maszlagot de a meredek emelkedőben nem talált fogást az utcai gumi és végül egy defender húzott ki (ezer hála). Aztán a defender ott is maradt, hogy az utánnam jövő többi delikvenst is kihúzza egyiket a másik után. Ezután egy óra keréktisztítás következett, hogy a fékek ne csak a beragadt agyagos sarat hanem vasat is harapjanak. Tanulság : egy mud terrain gumival – meg egy kis szerencsével - tuti kijött volna.

Az ítéletem esszenciája pedig az, hogy ez az autó egyszerűen NYAKIG SÁROSAN IS SZÉP. Szivem szerint le sem mosnám ilyenkor.

Hibalista

- Eddig semmi panasz. Egyszer csak úgy elhallgatott a CD. A következő indításkor viszont már szólt mint rendesen. Ezt úgy kéthavonta megismétli, de ezen kívűl tényleg semmi.
-
- Emellett pedig csak a szokásos olajcsere meg miegymás.

Ide hordtam szervizbe

Márkaszervíz

Értékelése:

Képek az autómról

Fenntartási költség (7) Évjárat 2006
Kényelem (8) Használati időtartam 2 év
Teljesítmény (7) Km vásárláskor 0
Megbízhatóság (10) Vezetett km 16000
Szerviztapasztalat (10) Átlagfogyasztás 13 l
Előző autója? 320i Következő autója? Természetesen Ferrari (a kisfiam még mindig csak ezt az egy márkát ismeri)
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (7.7/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Land Rover Discovery 2004 (2004)

További ítéletek (12 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)