A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Land Rover » Discovery (1998-2004)

Discovery 2.5 Tdi 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Vadállat

Szöveges ítélet

Szóval 2013 at írunk, eladtuk az előző autónkat ami egy E300 elegance volt. Hosszas keresgélés után találtuk meg a Discoveryt. Mezőgazdasággal is foglalkozunk, ezért esett a választás rá. A merga nem igazán szerette a földutakat, + 1-2 palánta földet a hátuljában sem. 2014 márciusában sikerült is megtalálni az autót egy Pest megyei településen. 417000 kilóméterrel a háta mögött, szerintem nem volt tekerve az óra. Egyébként az autó maga 2005 ben lépett hazánkba. Először fura volt a be vagyis a felszállás, de idővel könnyen megszokható. Ami viszont kár az az, hogy az autó 3 ajtós, és a hátsó utasoknak a beszállás felér egy kisebb tornával. Egyébként 7 személyes, habár a csomagtartóba még nem ültettem be senkit sem, még azt hinné hogy haragszok rá.:D
Hátul mármint az első ülések mögött elég nagy a hely, magam mögött a 190cm-el bőven elférek és még bőven marad lábtér is. 5 személynek kényelmes lehet, ha nagyon muszáj rövid távakra 7-en is mehetnek, de cuccot sokat ne vigyenek. A vezető ülés egyébként kényelmes, egyedül az zavaró hogy a vállunk közel van a B oszlophoz, ami azt eredményezi hogy a bal karunkat könnyen pihentethetjük az ajtón.
Ha már a könyöklésnél tartunk. Kapunk egy jó nagy gyári könyöklőt, amit jól tele lehet rakni lommal, és az anyós ülésben ülők is pihentethetik rajta a karjukat. Egyébként ha sietősen megyünk, az anyósnak van kapaszkódója is a műszerfalba építve, nehogy elhagyjuk :)
Ha már így elkezdtem az extrákat felsorolni akkor menjünk tovább. Kapunk kétzónás analóg klímát, 4 fokozatú ventilátorral. A klíma hűtéséről most nem tudok sok mindent írni, viszont télen mínuszokban nagyjából 3 perc múlva már langyosat fúj.
Extránk még egy kihúzató pohár tartó, két fő részére, egy digitális zöld szegmensű óra > ez egyébként olyan színűt világít amilyen színű izzót teszek bele. Mivel megévtelkor nem világítptt, egy W124-es műszerfal foglalatát tettem bele egy kis átalakítással. Extrákról még..jut a hátsó utasoknak is fűtés, a leghátsókét még nem néztem, viszont nekik jut kilincs a kiszálláshoz, más nemigazán érdekelné őket amúgysem:D
Extrák terén még két villanyablak, egyébként hátul csak kibillenteni lehet őket, mennyezeti lámpa elől hátul, plusz a csomagtérben is.
Szervókormány, amit férfiasan kell tekerni, főleg 275 ös gumikkal. Központi zárnak is örülhetünk, illetve az immonak is. Érdekességként még annyit hogy a ablaktörlő lapát intervallumát egyes fokozatban mi magunk szabhatjuk meg ha jól emlékszek 5 fokozatban.
A motorja elegendő a bódé mozgatásához, gyárilag 110Le, utazótempója 110km/h ilyenkor pályán 8.5 liter eszik nyáron, lehet hümmögni de valóban ennyit evett. Elővárosi utakon használva 10liter, városban télen 13-15. Télen nagy mínuszokban D-ben hagyva a váltót szoktam melegíteni pár percet, és csak utána indulok el. Pár napja -13 fokban 2x izzítás után pár másodpercnyi nyögés után beindult.
A terepjáró képessége szerintem magasan jó, kapunk felezőt, és diffi zárat. Jártunk vele kemény terepen is már. Földeken nagy esőzések után, + kéttengelyes utánfutón 20mázsa!! dinnyével nem akadtunk el.
Az autó legnagyobb ellensége az elhangyagolás tud lenni. Hiába van a karosszária alumíniumból, az elektro korrúzió kikezdi. Általában a hátsó ajtók alja szokott megindulni szép fehéres, szürkés színben. A miénken is megindult sajnos, és javítani kellett. A belseje egyébként lassan öregszik, az idő múlását és a megtett km-eket észrevenni rajta, de közel sem annyira.

Hibalista

- Tempomat, már megévtelkor sem működött, a klímagáz megvétel után pár hónappal elillant, tervezem idén a javítását, és feltöltését. A bal oldali ajtó kurblis üzemű volt már a megvételkor is ( érdekes hogy gyárilag megvan a helye a kurblinak, csak egy kis kerek fedelet kell lepattintani és mehet rá a kurbli). - A szükséges szilent cserék a futómben szereléssel kb 10eft, kormánymű javítás szereléssel együtt 20eft ( nagy volt már a holtjáték ). - Megvétel után két évvel 2015 ben megérett egy lakatolásra, kár hogy nincs róla fényképem csak a szerelők fotózták le. Élete első lakatolása volt, azt mondták csoda hogy nem estem ki az ülésse legyütt:D A létra vázig kivágták, majd onnan újjáépítették az alját mind a két oldalon. Ez 200e ft volt, a szerelő mondta hogy többet ilyet nem vállal, első és utolsó volt:D Egyébként haver a szerelő srác. Az indítómotor forgórésze is fel lett újítva ez további 10eft. A többi az kopó, fogyó alkatrészek.

Ide hordtam szervizbe

Csabi

Értékelése: 10

Képek az autómról

Fenntartási költség (8) Évjárat 1997
Kényelem (6) Használati időtartam 3 év
Teljesítmény (7) Km vásárláskor 417000
Megbízhatóság (10) Vezetett km 33000
Szerviztapasztalat (7) Átlagfogyasztás 10 l
Előző autója? Mercedes E300 1997 Következő autója? jelenleg még ezt hajtjuk
Ennyire szerette (8) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (8.0/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Land Rover Discovery 1998

További ítéletek (19 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)