Vadállat
Szöveges ítélet
Szóval 2013 at írunk, eladtuk az előző autónkat ami egy E300 elegance volt. Hosszas keresgélés után találtuk meg a Discoveryt. Mezőgazdasággal is foglalkozunk, ezért esett a választás rá. A merga nem igazán szerette a földutakat, + 1-2 palánta földet a hátuljában sem. 2014 márciusában sikerült is megtalálni az autót egy Pest megyei településen. 417000 kilóméterrel a háta mögött, szerintem nem volt tekerve az óra. Egyébként az autó maga 2005 ben lépett hazánkba. Először fura volt a be vagyis a felszállás, de idővel könnyen megszokható. Ami viszont kár az az, hogy az autó 3 ajtós, és a hátsó utasoknak a beszállás felér egy kisebb tornával. Egyébként 7 személyes, habár a csomagtartóba még nem ültettem be senkit sem, még azt hinné hogy haragszok rá.:D
Hátul mármint az első ülések mögött elég nagy a hely, magam mögött a 190cm-el bőven elférek és még bőven marad lábtér is. 5 személynek kényelmes lehet, ha nagyon muszáj rövid távakra 7-en is mehetnek, de cuccot sokat ne vigyenek. A vezető ülés egyébként kényelmes, egyedül az zavaró hogy a vállunk közel van a B oszlophoz, ami azt eredményezi hogy a bal karunkat könnyen pihentethetjük az ajtón.
Ha már a könyöklésnél tartunk. Kapunk egy jó nagy gyári könyöklőt, amit jól tele lehet rakni lommal, és az anyós ülésben ülők is pihentethetik rajta a karjukat. Egyébként ha sietősen megyünk, az anyósnak van kapaszkódója is a műszerfalba építve, nehogy elhagyjuk :)
Ha már így elkezdtem az extrákat felsorolni akkor menjünk tovább. Kapunk kétzónás analóg klímát, 4 fokozatú ventilátorral. A klíma hűtéséről most nem tudok sok mindent írni, viszont télen mínuszokban nagyjából 3 perc múlva már langyosat fúj.
Extránk még egy kihúzató pohár tartó, két fő részére, egy digitális zöld szegmensű óra > ez egyébként olyan színűt világít amilyen színű izzót teszek bele. Mivel megévtelkor nem világítptt, egy W124-es műszerfal foglalatát tettem bele egy kis átalakítással. Extrákról még..jut a hátsó utasoknak is fűtés, a leghátsókét még nem néztem, viszont nekik jut kilincs a kiszálláshoz, más nemigazán érdekelné őket amúgysem:D
Extrák terén még két villanyablak, egyébként hátul csak kibillenteni lehet őket, mennyezeti lámpa elől hátul, plusz a csomagtérben is.
Szervókormány, amit férfiasan kell tekerni, főleg 275 ös gumikkal. Központi zárnak is örülhetünk, illetve az immonak is. Érdekességként még annyit hogy a ablaktörlő lapát intervallumát egyes fokozatban mi magunk szabhatjuk meg ha jól emlékszek 5 fokozatban.
A motorja elegendő a bódé mozgatásához, gyárilag 110Le, utazótempója 110km/h ilyenkor pályán 8.5 liter eszik nyáron, lehet hümmögni de valóban ennyit evett. Elővárosi utakon használva 10liter, városban télen 13-15. Télen nagy mínuszokban D-ben hagyva a váltót szoktam melegíteni pár percet, és csak utána indulok el. Pár napja -13 fokban 2x izzítás után pár másodpercnyi nyögés után beindult.
A terepjáró képessége szerintem magasan jó, kapunk felezőt, és diffi zárat. Jártunk vele kemény terepen is már. Földeken nagy esőzések után, + kéttengelyes utánfutón 20mázsa!! dinnyével nem akadtunk el.
Az autó legnagyobb ellensége az elhangyagolás tud lenni. Hiába van a karosszária alumíniumból, az elektro korrúzió kikezdi. Általában a hátsó ajtók alja szokott megindulni szép fehéres, szürkés színben. A miénken is megindult sajnos, és javítani kellett. A belseje egyébként lassan öregszik, az idő múlását és a megtett km-eket észrevenni rajta, de közel sem annyira.
Hibalista
- Tempomat, már megévtelkor sem működött, a klímagáz megvétel után pár hónappal elillant, tervezem idén a javítását, és feltöltését. A bal oldali ajtó kurblis üzemű volt már a megvételkor is ( érdekes hogy gyárilag megvan a helye a kurblinak, csak egy kis kerek fedelet kell lepattintani és mehet rá a kurbli). - A szükséges szilent cserék a futómben szereléssel kb 10eft, kormánymű javítás szereléssel együtt 20eft ( nagy volt már a holtjáték ). - Megvétel után két évvel 2015 ben megérett egy lakatolásra, kár hogy nincs róla fényképem csak a szerelők fotózták le. Élete első lakatolása volt, azt mondták csoda hogy nem estem ki az ülésse legyütt:D A létra vázig kivágták, majd onnan újjáépítették az alját mind a két oldalon. Ez 200e ft volt, a szerelő mondta hogy többet ilyet nem vállal, első és utolsó volt:D Egyébként haver a szerelő srác. Az indítómotor forgórésze is fel lett újítva ez további 10eft. A többi az kopó, fogyó alkatrészek.
Ide hordtam szervizbe
Csabi
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 1997 |
Kényelem | (6) | Használati időtartam | 3 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 417000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 33000 |
Szerviztapasztalat | (7) | Átlagfogyasztás | 10 l |
Előző autója? | Mercedes E300 1997 | Következő autója? | jelenleg még ezt hajtjuk |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.0/10) |
