Semmi sem tökéletes... De koncentráljunk az előnyökre!
Szöveges ítélet
3 dolog feltétlen imádnivaló benne. A külső és belső mérete, valamint a megbízhatósága. Ami a belső méretet illeti, két plusz ülés a csomagtartóban (igaz, ha ezt kihasználod, a csomagokról feledkezz meg), és egész pereputtyot viheted, ám ha mondjuk 5 tagú család vagytok, nem tud a feleséged annyi minden összepakolni, hogy az ne férjen el hátul. Ez megfizethetetlen, kivált nagycsaládosoknak. A kocsi külső mérete tekintélyt parancsoló, ahogy mondani szokás, sáv-váltáskor nem kell tükörbe nézni, elég indexelni, de ezt ne szó szerint tessék érteni.
Óriási élmény a forgalmat felülről nézni, és biztonságérzetet is ad. A parkolás persze gond lehet. parkolásnál egyébként hátrány, hogy rettenetesen nehéz megsaccolni, hogy hány centi van még a parkoló autóig, számos rendszámtáblát (hogy rosszabbat ne is említsek) megkocogtattam (hm, elnézést mindenkitől), de erre más Land Roveresek is panaszkodtak
De ennyit a felszínről.
A kocsi motorja kiváló, soha egyetlen pillanatra sem hagyott cserben, igaz, előírásszerű szervizben volt része. A 2,5 literhez képest a fogyasztás alacsony, D lévén városban is, hosszú úton is rendkívül kényelmes, ergonómiailag pazar.
Néhány konstrukciós hiba, amely kellemetlen. Azt már említettem, hogy miközben a főalkatrészek teljesen megbízhatóak, az apróságokkal állandóan baj van. Az én autómnak a hátsó ajaján lévő zárat pl egyszerűen nem tudták megcsinálni, illetve megcsinálták, majd kicserélték, aztán megint elromlott. Állítólag azért, mert a hagyománytisztelő karosszéria következtében mindeg odafolyik a víz, és ott is marad. Apropó, víz: az egyik (ki érti, miért, csak az egyik) fényszóró búrája is félig mindig vízben úszott, hiába törölte szárazra a szerviz, akkor is, újra és újra. Kis ügyek, nagy bosszúságok. Vegyük az izzó-cserét: bizony, nem egyszerű kihívás. Meg lehet csinálni, de a XXI században azt várná az ember, hogy könnyebben.
Alapvetően nagyon szerettem az autót, kivált, ha télen leesett a nagy hó. A sok BMW és merci, akik nyáron vagánykodnak, most sehol sincsenek, a LR elmegy a méteres hóban is. Egyszer egy német sztrádán a hózivatarban messze én tudtam a leggyorsabban haladni, és - higgyék el - biztonságosan is, a magas építésnek köszönhetően. Nagyon szerethető autó, a kis bosszúságok ellenére is. Legalábbis szerintem!
Hibalista
- Fődarab soha sem romlott el, ám az apróságok: ajtózárak, ablakemelők, kis biz-bazok rendszeresen, ilyenkor minden alkalommal 20-50 ezerrel nő a számla
Ide hordtam szervizbe
Wallis, Váci út. Minőségi munka, kiváló szervezés, persze drága
Értékelése: 8
Másik szerelő értékelése
Rack Autó, Budaőrs. Itt gyakrabban kellett alkatrészt megrendelni, még olyan "fogyóeszközöket" is, mint lámpabúra, ez kényelmetlen, mert vissza kell menni a szervizbe. Amúgy kedves emberek, nem lehet panasz rájuk, kivéve talán azt, hogy az egyszer megmozdult első ajtót soha nem tudták úgy visszatenni, hogy ne süvítsen be a szél...
Értékelése: 7
Képek az autómról
Fenntartási költség | (3) | Évjárat | 2003 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 4 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 140000 |
Szerviztapasztalat | (5) | Átlagfogyasztás | 10 l |
Előző autója? | – | Következő autója? | Volvo |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (5.6/10) |
