A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Land Rover » Discovery (1989-1998)

Discovery 3.9 v8 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Körtemuzsika

Szöveges ítélet

Nos. Az imént olvastam:http://totalcar.hu/tesztek/disco1td/
Totalcar - Használtteszt: Land Rover Discovery I. - Vontatni jó
melyben a szerző említi, hogy nincs magyar v8 népitélet. Íme:
Az autót 2006-ban vettem, némi morfondírozás után. Ami az autó mellett szólt: óriási belső, beleférnek a bicajok /terepkerózok/, a csomagok, masszív külső-nem jön ki elém a sok pofátlan, tisztelet a kivételnek-, elég jól felszerelt autó-2 zónás klíma, bőr, aut. váltó, cd-tár, elég jól szólt a hifi, TEMPOMAT,
meg még kismillió jóság, és ami a lényeg: csodálatos körtemuzsika a v8 hangja!
Hogy miért benzines?Volt már néhány dízel a kezem alatt, sosem sikerült megszeretnem a harkály-effektust. Hidegen kopog, rázkódik,a hazai fos gázolajak miatt mindig aggódni kell, hogy mikor mi adja meg magát/ egy darab porlasztócsúcs árán vígan elkocsikázok1500-1600 km-t, s akkor még a magasnyomású szivattyúról nem is beszéltem/, egyszóval inkább a benzinest választottam.Komoly menetdinamika, nem kell órákat várni, amíg felgyorsul 100-ra. Nem vagyok versenyző az utakon, általában betartom a KRESZt is, de azért néha megküldöm a gépet, nehogymá´ ellustuljon! Ilyenkor eszméletlen gyorsulást produkál a gép! Amikor meg csak ráérősen hajtom, 1300-1500 körül tartva a fordulatot, megforognak a népek az utcán olyan szép hangja van. A váltó nagyon jó, pedig kéziváltóhoz szoktam, mégis amikor először beültem, pár perc alatt megszoktam, olyan kényelmes megoldás volt. Nem kell mindig váltogatni, a könyöklőn simán el lehet támaszkodni az egész nap, nem kell kuplungot csúsztatgatni elinduláskor, vagy emelkedőn, mindent elintéz az automatika.Vezetni hatalmas élmény, egyrészt az erő miatt /184 LE, 320Nm/, másrészt mivel ellátsz az előtted lévö autó felett, hamarabb fel tudsz készülni a helyzetekre. A parkolóban sem kell kamillázni, hogy vajon hol hagytam a gépet, olyan magas, hogy egyből meglelem. A nagy méret nem mindig előny, de kisvárosban lakom, itt nem gond parkolni.
Fenntartás? Igen, itt a gyenge pontja. Sajnos elég szomjas a gép, városban simán elkéri a 22-25 litert is, de városon kívül mértem már 9! litert is, persze ezek szélsőségek, sokminden közrejátszik ebben. Nekem pl széles gumik vannak rajta/ 265/, ez is csak a fogyasztást/ meg az ózolyukat/ növeli. Azt hiszem ez a kulcsa a rejtélynek, miért nem vesznek a népek Disco-t ilyen motorral. Viszont ha racionálisan gondolkodik vki, akkor érdemes figyelembe venni, hogy ez az autó új korában 10 milla körül volt, én gyakorlatilag 15%-os áron vettem 10 éves korában, ami az ilyen gépeknél nem kor, hiszen minden túl van rajta méretezve, bőven húzza még vagy 10-15 évig is, és persze nem utolsó szempont, hogy ilyen felszereltséggel az autó 96-ban full extrás volt. Nem akarom nagyon isteni a gépet, de elég azt mondanom, hogy az ajtók alumínium borításúak, gyakorlatilag nem fognak rozsdásodni soha.
Szervíz?
Túró. Az egyetlen dolog amit Autószerelő csinált a gépen az a hibakód kiolvasás volt, meg a 2 gyertya cseréje/ a másik hatot kicseréltem én/. Olajcserét cimborámmal csináltuk, mindem mást meg tudtam oldani én. Az alkatrész-árak normálisak, ma már egyre több cég foglalkozik ezzel a tipussal.
Megbízhatóság? Kiváló. Egyszer eltört a vízszivattyú tengelye, de ez azért történhetett, mert az autó előtte valószínüleg kapott egyet az elejére.2 nap alatt lett hozzá gyári alkatrész, azt meg én cseréltem ki.Nem vagyok szerelő, de a bütykölgetést nagyon szeretem, ezért ha akad valami gond a géppel még én is meg tudom csinálni. Nem kell nagy dolgokra gondolni, néha a hátsó ajtó zárja szokot néha beragadni, de most annyira megcsináltam, hogy szerintem nem romlik el soha:).Egyszer egy hosszabb utazásnál kicsit eltévedtünk, megálltunk és minden elöjel nélkül leállt a motor. Na, gyorsan motorháztető felnyit, és akkor néztem nagyot:a vízcsövön kb 8 cm-es repedés, azon meg csak úgy fröcskölt ki a víz...Na akkor kicsit megijedtem: sehol egy település, hétvége, semmi forgalom... Aztán amikor kicsit csillapodtak a kedélyek, kiderült, hogy elég a cső hossza még úgy is, ha levágom a sérült részt, úgyhogy ez a gond letudva.hanem akkor még nem tuthattam, lett-e baja a motornak, vagy sem. Kicsit hűlt a gép, és a kocsiban talált/buborékmentes/ 1,5liter ásványvízzel felöntöttem a gépet, majd próbaindítás... És beindult! 2. fokozatban alapjáraton csuma fűtéssel elmentünk a következő faluban a kútnál lassan felöntöttük vízzel.10 liter ment bele, ez azt jelenti hogy az utolsó cseppig kiment a víz a rendszerből, ezért állt le a motor. hazalmas mázlim volt, semmi baja nem lett a motornak, nem lett hengerfejes.
Terepen kifejezetten jó lehet a gép, én csak néhányszor teszteltem,kicsit saraztam vele,meg inkább közúton megyünk vele a hegyekbe onnantól pattanunk keróra. Később, ha lesz rajta gumi, meg benne lesz a gázrendszer kipróbálom, mit tud, persze a tapasztalatokat leírom.

Hibalista

- vizszivattyú-valószínűleg törött volt az eleje, mert félig repedt volt a tengely
- szervószivattyú, ez sírt már amikor megvettem akkor is /és még most is.../
- hátsó ablaktörlő motor beázott, berohadt
- elpukkant egy hűtővízcső, de annyival hosszabb volt, hogy nem kellett cserélni, mert így is kiadta

Ide hordtam szervizbe

magad uram...

Értékelése: 7

Képek az autómról

Fenntartási költség (5) Évjárat 1996
Kényelem (10) Használati időtartam 2 év
Teljesítmény (9) Km vásárláskor 133000
Megbízhatóság (7) Vezetett km 20000
Szerviztapasztalat (10) Átlagfogyasztás 20 l
Előző autója? Pajero Következő autója? marad ez
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (7.4/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Land Rover Discovery 1989

További ítéletek (16 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)