Körtemuzsika
Szöveges ítélet
Nos. Az imént olvastam:http://totalcar.hu/tesztek/disco1td/
Totalcar - Használtteszt: Land Rover Discovery I. - Vontatni jó
melyben a szerző említi, hogy nincs magyar v8 népitélet. Íme:
Az autót 2006-ban vettem, némi morfondírozás után. Ami az autó mellett szólt: óriási belső, beleférnek a bicajok /terepkerózok/, a csomagok, masszív külső-nem jön ki elém a sok pofátlan, tisztelet a kivételnek-, elég jól felszerelt autó-2 zónás klíma, bőr, aut. váltó, cd-tár, elég jól szólt a hifi, TEMPOMAT,
meg még kismillió jóság, és ami a lényeg: csodálatos körtemuzsika a v8 hangja!
Hogy miért benzines?Volt már néhány dízel a kezem alatt, sosem sikerült megszeretnem a harkály-effektust. Hidegen kopog, rázkódik,a hazai fos gázolajak miatt mindig aggódni kell, hogy mikor mi adja meg magát/ egy darab porlasztócsúcs árán vígan elkocsikázok1500-1600 km-t, s akkor még a magasnyomású szivattyúról nem is beszéltem/, egyszóval inkább a benzinest választottam.Komoly menetdinamika, nem kell órákat várni, amíg felgyorsul 100-ra. Nem vagyok versenyző az utakon, általában betartom a KRESZt is, de azért néha megküldöm a gépet, nehogymá´ ellustuljon! Ilyenkor eszméletlen gyorsulást produkál a gép! Amikor meg csak ráérősen hajtom, 1300-1500 körül tartva a fordulatot, megforognak a népek az utcán olyan szép hangja van. A váltó nagyon jó, pedig kéziváltóhoz szoktam, mégis amikor először beültem, pár perc alatt megszoktam, olyan kényelmes megoldás volt. Nem kell mindig váltogatni, a könyöklőn simán el lehet támaszkodni az egész nap, nem kell kuplungot csúsztatgatni elinduláskor, vagy emelkedőn, mindent elintéz az automatika.Vezetni hatalmas élmény, egyrészt az erő miatt /184 LE, 320Nm/, másrészt mivel ellátsz az előtted lévö autó felett, hamarabb fel tudsz készülni a helyzetekre. A parkolóban sem kell kamillázni, hogy vajon hol hagytam a gépet, olyan magas, hogy egyből meglelem. A nagy méret nem mindig előny, de kisvárosban lakom, itt nem gond parkolni.
Fenntartás? Igen, itt a gyenge pontja. Sajnos elég szomjas a gép, városban simán elkéri a 22-25 litert is, de városon kívül mértem már 9! litert is, persze ezek szélsőségek, sokminden közrejátszik ebben. Nekem pl széles gumik vannak rajta/ 265/, ez is csak a fogyasztást/ meg az ózolyukat/ növeli. Azt hiszem ez a kulcsa a rejtélynek, miért nem vesznek a népek Disco-t ilyen motorral. Viszont ha racionálisan gondolkodik vki, akkor érdemes figyelembe venni, hogy ez az autó új korában 10 milla körül volt, én gyakorlatilag 15%-os áron vettem 10 éves korában, ami az ilyen gépeknél nem kor, hiszen minden túl van rajta méretezve, bőven húzza még vagy 10-15 évig is, és persze nem utolsó szempont, hogy ilyen felszereltséggel az autó 96-ban full extrás volt. Nem akarom nagyon isteni a gépet, de elég azt mondanom, hogy az ajtók alumínium borításúak, gyakorlatilag nem fognak rozsdásodni soha.
Szervíz?
Túró. Az egyetlen dolog amit Autószerelő csinált a gépen az a hibakód kiolvasás volt, meg a 2 gyertya cseréje/ a másik hatot kicseréltem én/. Olajcserét cimborámmal csináltuk, mindem mást meg tudtam oldani én. Az alkatrész-árak normálisak, ma már egyre több cég foglalkozik ezzel a tipussal.
Megbízhatóság? Kiváló. Egyszer eltört a vízszivattyú tengelye, de ez azért történhetett, mert az autó előtte valószínüleg kapott egyet az elejére.2 nap alatt lett hozzá gyári alkatrész, azt meg én cseréltem ki.Nem vagyok szerelő, de a bütykölgetést nagyon szeretem, ezért ha akad valami gond a géppel még én is meg tudom csinálni. Nem kell nagy dolgokra gondolni, néha a hátsó ajtó zárja szokot néha beragadni, de most annyira megcsináltam, hogy szerintem nem romlik el soha:).Egyszer egy hosszabb utazásnál kicsit eltévedtünk, megálltunk és minden elöjel nélkül leállt a motor. Na, gyorsan motorháztető felnyit, és akkor néztem nagyot:a vízcsövön kb 8 cm-es repedés, azon meg csak úgy fröcskölt ki a víz...Na akkor kicsit megijedtem: sehol egy település, hétvége, semmi forgalom... Aztán amikor kicsit csillapodtak a kedélyek, kiderült, hogy elég a cső hossza még úgy is, ha levágom a sérült részt, úgyhogy ez a gond letudva.hanem akkor még nem tuthattam, lett-e baja a motornak, vagy sem. Kicsit hűlt a gép, és a kocsiban talált/buborékmentes/ 1,5liter ásványvízzel felöntöttem a gépet, majd próbaindítás... És beindult! 2. fokozatban alapjáraton csuma fűtéssel elmentünk a következő faluban a kútnál lassan felöntöttük vízzel.10 liter ment bele, ez azt jelenti hogy az utolsó cseppig kiment a víz a rendszerből, ezért állt le a motor. hazalmas mázlim volt, semmi baja nem lett a motornak, nem lett hengerfejes.
Terepen kifejezetten jó lehet a gép, én csak néhányszor teszteltem,kicsit saraztam vele,meg inkább közúton megyünk vele a hegyekbe onnantól pattanunk keróra. Később, ha lesz rajta gumi, meg benne lesz a gázrendszer kipróbálom, mit tud, persze a tapasztalatokat leírom.
Hibalista
- vizszivattyú-valószínűleg törött volt az eleje, mert félig repedt volt a tengely
- szervószivattyú, ez sírt már amikor megvettem akkor is /és még most is.../
- hátsó ablaktörlő motor beázott, berohadt
- elpukkant egy hűtővízcső, de annyival hosszabb volt, hogy nem kellett cserélni, mert így is kiadta
Ide hordtam szervizbe
magad uram...
Értékelése: 7
Képek az autómról
Fenntartási költség | (5) | Évjárat | 1996 |
Kényelem | (10) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (9) | Km vásárláskor | 133000 |
Megbízhatóság | (7) | Vezetett km | 20000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 20 l |
Előző autója? | Pajero | Következő autója? | marad ez |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.4/10) |
