A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Land Rover » Discovery (1989-1998)

Discovery 2.5 Tdi 

Az ítélet értékelése
4,5(4 db)

Igazi öszvér

Szöveges ítélet

50 ezer km - két év. Ebből 40 ezret egy év alatt futott. Ilyen korú és ennyit futott autónak ez kemény meló.
Régi vágyam volt egy terepjáró, ami annyira azért nem fapados. A választás többek között ezért esett a Discoveryre és azért az I-re, mert szerkezete tartós és minimális az elektronika. Az I-es szériában már elég nehéz jó állapotú példányt találni, de nem lehetetlen. Közel 5 méteres kocsi, összességében böhöm nagy, de néhány sajátossága miatt a beltér nem a legjobban kihasznált. Az első üléseket szinte rátolták az ajtókra, középen nagy váltóbox terpeszkedik, szerencsére ez hátul nincs. Ha csak 3-4 centivel középre lennének tolva (elférne), már nem éreznénk folyton az ablakot a vállunknál. Ez azonban megszokható. A motorház is klasszikus hosszú építésű. A beltér hihetetlenül magas, még az utasoknak is van külön napfénytető.
Az ülések 190 cm magasságomhoz és 90 kilós súlyomhoz "nem illeszkedtek", már rövid úton kényelmetlen, hátfájós élményeket szereztem. Hamar kicseréltem a teljes ülésgarnitúrát a P38 Range Rover üléseire, így a kényelem gyakorlatilag kifogástalan lett.
A szintén ajtó felé tolt pedálok kevésbé zavaróak. A 10 literes fogyasztás vegyes használatban, télen is tartható, nem kellett tojással a pedál alatt járni. Nem egy versenyautó, de menetteljesítménye elégséges, sztrádán 120-as tempó normális neki, képes 140-150-re, de véleményem szerint így viszonylag hamar meg lehet gyilkolni.
Futóműve szépen átadja az úthibákat az egész autónak (merev tengelyes, állandó 4x4, terepre hangolt rugózás) - a Range ülés ezen is segít, de aki selymes utazási élményt szeretne, ne válassza ezt a típust.
Kétzónás klíma, fűtött e. tükrök, jó helykínálat hátul is, nagy csomagtartó. (Ebben van két büntető jellegű lehajtható UAZ ülés szerűség - rövid távon ügyes ötlet, hosszú távra nem ajánlatos gondolkodni benne.)
Gödör, padka nem akadály. Eddig kevés terepet látott, azt jól vette.
Van erről a típusról Totalcar használt teszt, amely véleményem szerint néhány kérdésben túloz:
- nem dülöngél annyira, mint állítják (oldalt és fékezésnél), ez a szokása normál közlekedésben könnyedén tolerálható - viszont nem erre találták ki a jávorszarvas tesztet...
- egyenes futása hibátlan, nem kell folyton tapogatni a kormányt, hogy egyenesen menjen.
Elképzelhető, hogy a Totalcarhoz kiszerelt kanyarstabis, sokat terepezett példány jutott kopott kormányszerkezettel...
10 ezreként olajcsere (6,7 l), 40 ezrenként váltó- és differenciálmű olajcserék, kardánkeresztek, egyéb pontok rendszeres zsírozása - ilyesmivel számoljon, aki vágyik rá. Mivel a szélvédővel együtt a fényszórókat is mossa, a 7 (!) literes ablakmosó tartály hamar kiürül.
-15 fokban is szépen indult, amíg az akkumulátor el nem fáradt, cserével ez a gond megoldódott. Hidegen indítva a fűtés megérkezéséhez min. 10 km-ert kell megtennünk...
Télen fantasztikus élmény, hogy téli gumival bármilyen időjárás mellett útnak lehet indulni vele - sőt, egyáltalán, vezetni is életérzés, a személykocsik felett simán ellátunk.
Összességében a típus tényleg valahol félúton van a traktorszerű Defender és a luxusnak szánt Range között. Kényelmes autót akartam, ami bírja a gyűrődést és terepre is elvisz, valami igazi öszvért - azt hiszem, ezt megkaptam benne. Folyt. köv...
10.000 km után: 8 ezek km-nél töltöttem a motorba 0,5 l 10w40 olajat, ami egész jó teljesítmény sztem. Nyári gumikkal nyugisan 9 l / 100 km-es fogyasztást is mértem (67 l /760 km)
20.000 km után:
az első ajtók gumikéderei mellett szépen bejön az esővíz, az autó padlóján levő 2 cm vastag szivacs észrevétlenül nyeli el, amíg a felette levő kárpitot meg nem bontjuk. Hozattam hát új kédereket Angliából, a beázási hajlam csökkent, de nem múlt el, + szilikont kellett nyomni az új kéderekbe. Ez elég komolyan okozhat bajt, ha alattunk észrevétlenül elrohad a padlólemez.
A két első ablakemelő mechanika folytonos küzdelem. Már kétszer maradt lenn a bal oldali ablak teljesen, persze esőben. Most éppen a jobb oldalon recseg valami, pedig a sín már új, esztergált görgőt kapott. Végül a bal oldalit kicseréltem.
Mivel hetente egyszer-kétszer lemegyek a műútról, kénytelen voltam újragondolni a gumiválasztás kérdését. Az aszfaltra tervezett Michelin helyett kapott gyári méretű Kuhmo KL71 MT (205/80R16) gumikat. Ezzel elégedett vagyok úgy is, hogy 90%-ban műúton tekerem a kilométereket.
A fogyasztás 9-10 l között mozog (700 km egy talpon sztrádán 120-al 10 l, "rendes" napi vegyes használat 9-9,3 között mozog. Legtöbbször teletankolom és figyelem ezt is.
30e km után:
Megvásárlása óta elégedetlen voltam a fékkel, mindig megállt, de nem tetszett. Aztán szép lassan beálltak a munkahengerek és rászántam magam a felújításra. A munkahengerek dugattyúit svédfogóval kellett kicibálni, a hengerekben megkövesedett fékolaj+ koszok voltak. Talán 13 éve nem cseréltek benne fékolajat.
Most azt mondom, már a vásárláskor szét kellett volna dönteni a komplett fékrendszert, de tizenéves autó esetén ez normálisnak mondható.
A javításoknál ha csak lehet, cserélem az alkatrészeket, mert a gyári állapotok visszaállítására, fenntartására törekszem.
Ha a leírtakból semmihez nem nyúltam volna, akkor is menne sztem, csak szépen rohadna le, mint sok gondatlan gazdánál meggyilkolt Land rover. Aztán lehet "angolbetegezni".
Fentebb jelzett problémáival együtt a szerelem töretlen javítgatom elhanyagolt hibáit (pl. beázás). Sehol nem hagyott ott, jártam vele pl. Svájcban, a fél év alatt futott 30e km magáért beszél - de azért komplett szerszámkészlet, szerelőlámpa, többféle olaj van mindig az autóban...
Az első fél év meggyőzött arról, hogyha ilyen ütemben hajtom az autót, 2-3 év alatt meg fogom ölni, bármilyen strapabíró is, úgyhogy mostmár csak második, "örömautó" lett belőle, így várhatóan még tovább élvezhetem.
50e km után - lásd kormányszervó cső fent. Nagy izgalmak amúgy nincsenek, az autó működik, de törődni kell vele.
Ja és egyre jobban szeretem, minél inkább megismerem a jó tulajdonságait és a hibáit is.

Hibalista

- Vásárlásánál hibás volt: bal első ablakemelő (törött műanyag darab, javítás 2 óra 0 Ft), bal hátsó elektromos ajtózáró motor (javítás 1 óra 0 Ft), jobb hátsó ajtózáró motor, javítás fél óra (motorcsere 2000 Ft) - Zörgő ékszíj feszítő, javítás fél óra (csapágy zsírozás 0 Ft) - Jobb első indexlámpa: 15 font Angliából. Néhány utastérben levő kapcsoló nem világított, izzócsere a kapcsolókban, pár 100 ft) - Akkumulátor: -15 foknál elhalt, 74 AH (sajnos fizikailag nem fért be nagyobb) - csere. - Üléscsere közben átfúrt fékcső - 3 óra + egy Zsiguli fékcső méretre szabva. - A két első ablakemelő mechanika folytonos küzdelem. Már kétszer maradt lenn a bal odali ablak teljesen. Feladtam a harcot, vettem kb. 40 fontért egy új mechanikát a bal oldalra. A jobb oldali valahogy összeállt. - Egyszer csak folyni kezdett valahol a kormányszervó olaja - tömítés csere a szervószivattyúban megoldotta a kérdést. - Teljes fékcsere: vákumszivattyú, 4 db féktárcsa, 4 db fékbetét, rozsdamentes acél fékdugattyúk, javítókészletek, 4 db goodridge acélbetétes fékcső szumma kb. 130e ft. Persze Angliából. - Első ajtó gumikéderek, új gyári 20e ft volt a két db. - Jobb első kerékcsapágy. Nevetségesen olcsó volt, pár font szimeringgel együtt, szinte többe került a posta. - Első kardán hátsó keresztje megadta magát. Szereléssel 9500 Ft. - Egy év után gyanús volt, mintha ülne az autó. 4 rugó és gátló csere következett. Szinte rá sem ismertem a futóműre, előbb kellett volna. Angliából 100e körül megvolt az egész. - Egyetlen meghibásodás volt, ami miatt az autó "járóképtelen" lett rövid időre, külföldön. Eldurrant a kormányszervó nyomócsöve. A gumicső összevissza volt már repedezve, de eddig nem is néztem. Környékbeli hidraulika műhelyben gyorsan, olcsón megjavították fél óra alatt. - Jöttek komolyabb hibák is. A kuplungcseréhez képest 40 ezret ment el a kinyomócsapágy (Valeo) illetve túl vagyok egy terepváltó felújításon (nagy élmény volt, magam csináltam, az alkatrész volt hozzá 50 ezer HUF).

Ide hordtam szervizbe

Olykor segítséggel, de főként magam küzdök vele.

Értékelése:

Másik szerelő értékelése

Landy-Car: egyszer jártam náluk, a beteg kardán keresztnél mentettek meg. Mire észrevettem a bajt, már nem volt messze a széthullástól. Gyorsan, korrekt áron a telefonálástól számított fél órával később fogadtak, félretették a soros munkájukat és azonnal kicserélték a keresztet, hogy nyugodtan tovább mehessek.

Értékelése: 10

Képek az autómról

Fenntartási költség (8) Évjárat 1997
Kényelem (7) Használati időtartam 2 év
Teljesítmény (7) Km vásárláskor 210000
Megbízhatóság (8) Vezetett km 50000
Szerviztapasztalat (8) Átlagfogyasztás 9 l
Előző autója? Caddy Következő autója? Megjavíttattam a Caddyt, a kettő pont elég, nem tervezek harmadikat :)
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (8.4/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Land Rover Discovery 1989

További ítéletek (16 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)