Hideg - meleg
Szöveges ítélet
Próbálok őszinte és objektív lenni az értékelésben.
Egyébként ritka jókat nevettem miközben olvastam a többi hozzászólást. Legtöbb velem is megtörtént.
Leszögezném nem vagyok fanatikus Defender rajongó!
A Defit 8 éve vettük. Azért ezt, mert komoly autó kellett, és ennek aztán van hírneve. Pick up kivitelű, de tudjuk jól hogy pár szegecsben és alumínium lemezben különbözik a többitől.
Cirka 3 év alatt beletettünk úgy 200000 kilométert, vegyesen országúton terepen, autópályán sokszor 150-nel, teherautó pótkocsi vontatás, mtz-k ifák berántása, néha késett az olajcsere pár ezer kmt. Ment ki benne kardánkereszt, gömbcsukló, egyik henger injektora, tápszivattyú, szimeringek, csapágyak. Volt rossz a fűtőventilátor, lámpakapcsoló, zár, meg még pár apró dolog.
Ez soknak tűnik, de utólag azt mondom vezetve pár más nagy nevű kocsit, hogy nem is olyan vészes.
A motorja rendkívül jó. Erős, dinamikus a tömegéhez képest, nagyon jól fogyaszt, nincs vele gond. A BMW mérnökök azért értenek a motorokhoz.
A váltó is jó. Kicsit traktoros, kicsit nehezen veszi néha az egyest kettest, de működik és szerintem fog is még évtizedekig. Amíg nyúztuk csöpögött itt ott.
Az ergonómia rettenetes, a kabin belseje teljesen átgondolatlan, összeszerelése pedig röhejes (már többször szedtem darabokra).
Ezek miatt adódik, hogy elviselhetetlennek tűnik először. Kevés a hely, a pedálelrendezés rossz, ez mind igaz, de az üléspozíció miatt akkor is ebben vezetek inkább napokat mint bármelyik személyautóban. Továbbá el kell fogadni hogy ez nem szabadidő autó hanem terepjáró és munkaautó. (azért sokszor akartam én is az angol tervező mérnököket seggbe rúgni)
Az alváz, hidak, hajtás, kasztni (bár a szél befúj, és beázik) elpusztíthatatlan. Az elektromos berendezések azonban nem.
Van is velük gond. A fűtés csapnivaló (köszönhetően a szigetelésnek is), de némi átalakítással már tűrhető.
A biztonság? Azt mondom, hogy szerintem nem rossz. Eddig 4 ütközés, egyik sem a mi hibánkból (egyszer kettővel). Vektra totálkár -defi első felfüggezstés+váz sérült, de látva a másikat minimális. Kettős balesetnél defin karcolás a festésen a másik: nem tudott továbbmenni, harmadik: hagyjuk. Octavia bal eleje eltűnt, a defender sárhányója eltörött (2 perc heggesztés). Corsa eleje ripitya, defender hátsó fellépő lejött, nem is raktuk vissza. Plussz egyszer beszálltunk egy 2 méter mély vízmosásba úgy negyvennel miután két cserjét kivittünk, meg az orrpáncél beleütközött egy 40 centis tuskóba. Ha a páncél nem lóg be a kormányösszekötőbe akkor haza is vitt volna.
Terep: szerintem gyári,széria kocsiknál amik közel azonos paraméterekkel rendelkeznek (tengelytáv, nyomtáv, hasmagasság, difizárak) az számít hogy milyen gumi van rajta és ki vezeti.
Zárásként: használtam már egész sok terepjárót és pick upot de munkára és komoly igénybevételre ez való.
Hibalista
- Sok minden!
Ide hordtam szervizbe
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (6) | Évjárat | 2000 |
Kényelem | (2) | Használati időtartam | 8 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (6) | Vezetett km | 280000 |
Szerviztapasztalat | (4) | Átlagfogyasztás | 9 l |
Előző autója? | – | Következő autója? | Mercedes G (Defi is meg van) |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (5.4/10) |
