Kislándzsa
Szöveges ítélet
Az autó teljesen véletlenül került a családba (még mindig megvan egyébként, csak már nem én használom) egy ismerőstől. Tudtuk, hogy az autó eleje törve volt, de azt is, hogy korrektül javítva lett. Akkor 66 ezer km volt benne, szinte új volt, a sérülés miatt kb 1,5 évet állt.
2 ütemű trabiból átülve az autó maga volt a mennyország:) Főleg mivel ez egy nagyon jól felszerelt változat: központi zár, elektromos ablakok, tükrök, szervokormány, manuális klíma, vajszínű alcantara kárpitozás.
Kinézetre nekem alapvetően mindig is tetszett(még most is:)) Ritka autó, sokszor megkérdezték, hogy "milyen autó ez? rover?". Belülről sokaknak furcsa a középre helyezett műszeregység, engem soha sem zavart, főleg hogy az így nyert tárolórész elől nagyon praktikus. Csomagtartója sajnos elég kicsi (még kisautóhoz mérten is), de szerencsére az ülések dontésével lehet variálni. 4 emberrel már kell legózni a csomagokkal rendesen, de mindig sikerült megoldani.
Menettulajdonságait tekintve az 1.2-es, 8 szelepes, 60 lovas motorral nem egy versenyautó, városban azért lehet vele dinamikusan közlekedni. Arra kell csak figyelni, hogy 1500-as fordulat alá ne nagyon engedjük, mert akkor nagyon erőtlen. Az autópályán is képes tartani a 130-at, az előzéseknél ill. emelkedőknél azért már vigyázni kell. Én általában csak 120 körül jártam vele a fogyasztás miatt, ami vegyes használatban (autópálya, Budapest, nagyon kevés országút) 6.5 körül alakult. Sok csomaggal, klímával is megelégedett 7 literrel, országúton pedig akár 5 liter környékére is le lehetett vinni óvatos jobblábbal.
Futóműve inkább kényelmes, mint sportos. Viszonylag jól elnyeli az úthibákat a "kiváló minőségű" magyar utakon.
Fékei lehetnének kicsit erősebbek, de alapvetően elegek ehhez az autóhoz.
Hibák:
Sajnos egyszer nekem is sikerült megtörnöm az autó elejét, ami arra volt jó, hogy megismerjem Budapest összes olasz bontóját :) A karosszéria elemekből az összeset bontóból szereztem be (ez már a "faceliftes" változat és a lökhárító külön kihívás volt..). Olcsóbbak és jobbak voltak, mint az utángyártottak. Úgy általában érdemes szerintem mindig szétnézni a bontókban, mivel szoktak érteni az adott típusokhoz, és még tudnak is alkatrészt adni.
Ezt leszámítva a legnagyobb fejtörést a motorvezérlő elektronika hibája okozta. A hibajelenség annyi volt kezdetben, hogy az autó néha nehezebben indult és kigyulladt a "check engine" lámpa(majd általában elaludt). Elvittem természetesen diagnosztikára, ahol szépen kiolvasták a hibakódot, ami gyújtótekercs hibát jelzett, ezt kicserélték, de minden maradt a régiben.. Aztán úgy döntöttem, hogy elviszem egy rendes márkaszervízbe. Túl messze nem jutottam, mivel szépen felforralta a vizet.. Kiderült, hogy hengerfejtömítést kell cserélni, ez persze még jobban megzavarta a hibakeresést. Végül (a tömítéscsere után) a Best Autóházban jöttek rá, hogy a komplett vezérlő elektronikát cserélni kell, mivel ez sajnos típushiba, amit az újabb verziókban már kiküszöböltek. Internetes fórumozgatás során a legolcsóbban 115 ezer Ft-ért találtam, de nem volt mit tenni mivel a végére már csak 2 henger járt.
A csere óta úgy jár a motor, mint az óra, kivéve, hogy egyszer egy befecskendezőt is cserélni kellett, szerencsére ezt jól jelezte a hibaolvasó (ezt is bontóban vettem, ott 8 ezer Ft volt, az új 35 körül lett volna).
Egy másik típushibája ezeknek az autóknak (a puntoknak is), a rossz minőségű fűtőradiátor. Sikerült ebbe a hiába is belefutnom, maga a radiátor nem volt drága (9 ezer Ft), de az egész műszerfalat ki kellett szedni a cseréhez.
A felsorolt hibák ellenére én nagyon szerettem/szeretem ezt a kisautót. Több ismerősöm is kérdezte (különösen amikor a motorvezérlő szivatott), hogy miért nem adom el, de alapjában véve az autó mindig nagyon megbízható volt, ill. már minden porcikáját ismerem, tudom hol vegyek hozzá jó áron alkatrészeket. Ha valaki egy olcsón fenntartható, megbízható kisautót szeretne miközben nem egy sivár belteret bámul, nem egy fapadon ül, és még megsülnie sem kell nyáron benne, annak csak ajánlani tudom.
Hibalista
- Motorvezérlő elektronika (115 ezer volt akkor), hengerfejtömítés, fűtőradiátor (9 ezer + le kellett bontani az egész műszerfalat), befecskendező szelep (új 35 ezer, bontóból 8 ezer). (Egy ideig nem mért kmh óra, kiderült, hogy egy testkábel szakadt el..:))
Ide hordtam szervizbe
Ismerős szerelő. Általában megcsinálta amit kellett.
Értékelése: 7
Másik szerelő értékelése
Best Autóház, 16. kerület. Nagyon korrektek, ügyesek, csak ők tudták megmondani, hogy mi a gond, amikor a motorvezérlőt kellett cserélni.
Értékelése: 9
Képek az autómról
Fenntartási költség | (7) | Évjárat | 2001 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 7 év |
Teljesítmény | (5) | Km vásárláskor | 66000 |
Megbízhatóság | (7) | Vezetett km | 60000 |
Szerviztapasztalat | (7) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | 601 | Következő autója? | Civic 1.8 Executive |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (7.9/10) |
