A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Lancia » Thesis (2002)

Thesis 2.4 Jtd Emblema 

Az ítélet értékelése
4,3(4 db)

Retro-high tech -pápa módra

Szöveges ítélet

1 éve vettem 2,4-es Jtd motoros 151 LE-s Thesisemet. Németországból származik, szemmel láthatóan vigyáztak rá. Ezzel egy régi álmom teljesült, olyan autóval járok, mint II. János Pál, Jean Todt (F1-ferrari), vagy éppen Sophia Lorenék (igaz, Quattroporte árnyékában), de Silvio Berlusconi is kapott egyet. Aki Thesist vesz, úgy gondolom demonstrálja a saját egyéniségét, temperamentumát és hogy alapvetően más értékítélete van, mint a "tömeg"-nek. Sok kilométert tettem bele 1 év alatt. Elsősorban egy közepesen nagyvárosban - Kecskeméten- és autópályán használom. Kecskeméten úgy gondolom városképet javítok az autó gyakori megjelenésével, nem hétköznapi látvány egy fekete tele krómos limuzin, ami nem téveszthető össze a "tömegautó" Audikkal, Mercikkel, BMW-kel. Volt módom összehasonlítani ezekkel a típusokkal hasonló ár-kategóriában. Bizton állítom, hogy méltó ellenfele ezeknek.
Kezdjük a látvánnyal. Egy Thesis általában vagy tetszik valakinek nagyon, vagy kategorikusan "olasz kacatnak" nézi. Egy biztos: Bárhol meg lehet vele jelenni, a siker és kíváncsiság garantált, érzem a tekinteteket a bőrömön. Formai egyedisége, forradalmi és bátor vonalai szemet gyönyörködtetőek. Aki idáig eljut, és kíváncsi arra a rengeteg műszaki geg-re, ami csak közeli barátság árán mutatkozik, -beleszeret. Ha ekkor beleül, akkor jön a krémje... Maguk a kilincsek önmagukban egy finom szobrászmunka eredménye, a tejszerű függőleges ledes hátsó lámpa szintén, nem holmi műanyag fogantyúk, vagy színes lámpatestek. Belül a megdöbbentően sok bőr - vagyis alcantara- puha tapintása, meleg színe vár. Műanyag nemigen van benne, a fröccsöntött anyagokat nem ismeri. Diszkrét, polírozott selyemfényű fa fut teljesen körbe az autó utasterén, nem lakozott fényes hivalkodó fa-konzolok, Uram bocsá´ szentségtörő mű-fa. Intarziás fa váltógomb, sejtelmes zöld fényű hangulatvilágítás az ülésekre és a váltó környékére. Hatalmas fotelek elöl és döbbenetes kényelem hátul. (Nem véletlenül "védett személyeknek" készült a hátsó sor hatalmas helykínálattal). Aki hátul utazik ne panaszkodjon, szerintem jobban jár mint az anyós-ülésen, vegye megtiszteltetésnek.
Műszaki jellemzői azonban már néhol kifogásolhatók, de szerintem megbocsáthatóak. A 151 LE-s 5 hengeres turbodízel motor szerény ebbe a közel 2 tonnás autóba. Nem hajtom sportautóként, bár ezzel az autóval illetlenség is sportosan szlalomozni, nem erre való. 2300-as fordulatig kifejezetten "lusta", azonban ezt követően megjön az ereje, mintha hátba vágnák. Ez autópálya menetben ütőkártya, mert hatodikban 150 felett hajmeresztő gyorsulásra képes 200-ig. A nyomaték ilyenkor lenyűgöző. A klíma működése gyakorlatilag a teljesítményen észrevehetetlen. A váltó ebben a kategóriában azonban méltatlan. Hibátlanul működik, azonban olaszosan hanyagul pontatlan, na persze egy középkategóriás ettől még megirigyelné. Egy automata azonban -így utólag- már jobban tetszene, az elvárt kényelem miatt. A motor kívül viszonylag hangos, belül gyakorlatilag néma csend, kiváló hangszigetelése van, magasabb fordulatszámon szűrődik csak be némi mély tónusú távoli mormogása az 5 hengeresnek. A felfüggesztés az olaszok által nagyra tartott különleges "sky hook" felfüggesztés ellenére sem nyeli el az út egyenetlenségeit, habár ezt néma csendben teszi. A környezet hangja gyakorlatilag ki van zárva, a 10 hangszórós hifi halkan hallgatva is élmény a néma csendben. Azonban az autó egyik -számomra szembetűnő- hátránya az alacsony padló. Szokatlanul alacsony, nagyon hamar felütközik rosszabb terepen. Egyszerűen nem oda való. A ködlámpái olyan vastag domború üvegből készültek mint a szódásüveg talpa, gyakorlatilag törhetetlen, nincs kavics, ami kiütné -örök élet. A csomagtartó kicsi, szerintem egy Logan-é nagyobb, ez valóban nem költözködős autó, a kárpitozása finom, a csomagtartó-fedelet szervo húzza be. A navigációval (a balkán országokban nem működik, úgy mint: Románia, volt Jugoszlávia, Szlovákia, Magyarország -idézet a brossúrából) egybeépített fedélzeti computer monitorán lehet vezérelni a rádiot, cd-t, cd-tárat, dvd-t, navit, tv-t, fogyasztási, és teljesítmény adatokat és az összes névre szóló személyes beállításokat. Hihetetlen egyszerű a menü-rendszere.
Az egészre rákontrázik a feltűnően kedvező fogyasztása, ami vegyes használatnál sem több 7 liternél. 90-es tempónál ideges vagyok, ha 5,4 fölé megy, pályán is általában 6,5-7,4 között mozog. Alkatrész árai teljesen korrektek, vígan vetekszik a francia és német autók alkatrész áraival.
Ár-érték aránya kategóriájában a legjobb. Szóval ez a típus annak való aki olyan autót szeret, amivel kitűnik a tömegből, műszaki csemegékre vágyik, finom, remek anyagokra kedvező fenntartási költségek mellet, itt-ott olaszosan negatív jellemzőkkel. Tökéletes autó persze nem létezik, de amikor a piros lámpánál látod az Audis szemében, hogy a Thesist bambulván azon gondolkodik, hogy: "Hol is rontotta el...?" rögtön megbocsátom hibáit, hiszen mindezek a hibák nem lennének, ha ez a típus nem olasz lenne. De nem lenne Thesis sem...

Hibalista

- 1. Alsó kuplung-munkahenger
- 2. Bal hátsó kilincs elektromos mikrokapcsolója (kontakt-hiba)

Ide hordtam szervizbe

1. Fiat Jansik Kecskemét (Szélmalomnál) Nagyon ajánlom, segítőkészek, ügyesek, a szervízvezető Parádi Gábor kifejezetten ügyfélcentrikus hozzáállású.

Értékelése: 10

Másik szerelő értékelése

1. Kracker Gábor gépjármű-technikus, Kecskemét, Illatos u.
2. Gálos Laci segélyszolgálatos - autószerelő, Kecskemét, Máriahegy

Értékelése: 10

Képek az autómról

Fenntartási költség (8) Évjárat 2003
Kényelem (10) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (8) Km vásárláskor 125000
Megbízhatóság (9) Vezetett km 45000
Szerviztapasztalat (9) Átlagfogyasztás 7 l
Előző autója? c4 Hdi Préstige Következő autója? Citroen c6 2.7 hdi biturbo
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (8.1/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Lancia Thesis 2002 (2002 - 2007)

További ítéletek (13 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)