A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Lancia » Thesis (2002)

Thesis 2.0 TB executive 

Az ítélet értékelése
4,8(4 db)

Az olasz Mercedes (?)

Szöveges ítélet

Még csak most vettem, alig mentem vele. De ígérem, rendszeresen beszámolok a viszonyunkról. Azért próbálok racionális maradni:

Update 2009 március: most adtam el. Kb 10 hónapja hírdettem, alig volt rá érdeklődő. Piszok nehéz eladni, főleg hogy nem dízel. Sajnos a szerelem vak, és nem vettem észre azokat a nyilvánvaló jeleket, amik óravisszatekerésre utalnak. kb 250e km volt a 2.5 éves autóban. Rohadjon meg az összes piti kis nepper. Mindegy, én is tanultam belőle.
Ha azt nézzük, mennyit futott, nagyon is jól bírta, mert nekem semmi problémám nem volt vele.


Alapjában nagyon jó autó, de már látszik, hogy lesz vele gondom. Remélem, azért be fog válni.

Update 2009 március: bevált


Végigjártam az olasz autót szerető emberek szamárlétráját: Fiat Brava, Punto, Lancia Lybra, Alfa 166, és most ez. Van már tapasztalatom az olasz vasakról. Jó is, rossz is. De nem tudok más autót elképzelni magamnak, pedig megengedhetnék komolyabb vasakat is. De nekem ez a formavilág jön be, így együtt kell élnem az olasz technika minden áldásával és nyűgével. Azért közel sem olyan rossz a helyzet :-)

Karosszéria:
Kinek a pap, kinek a papné. Nem hagy senkit hidegen. Véleménye mindenkinek van róla, az biztos. Az utcán is megbámulják. Nekem persze tetszik, azért vettem. A krómozott díszcsíkok szeretnek leválni vagy megmattulni. Figyelni kell rá. Jó nagy gumik kellenek rá, még a 16-os alapméret sem olcsó. Ez van. Tetszik, hogy az ablaktörlő lapátokat elrejtették, nem csúfoskodnak és nem keltenek zajt.
Böszmeség, hogy a csomagteret kulccsal csak úgy lehet nyitni, ha előtte leszerelem a rendszámot. Sosem lesz rá szükség, de ha mégis, akkor lehet fejet vakarni.
Elegáns, hogy a távnyitóról teljesen felnyílik a fedél, és lecsukáskor sem kell odab@szni, csak le kell hajtani. A többit az elektromotor elintézi. Nem szép viszont, hogy lehet a kasztnit kívülről simogatni csukáskor.
Az ajtók a kilincs megszorítására nyílnak. Kilépőfény minden ajtó alatt és a külső tükör házában is van.
Amúgy a karosszéria szinte átláthatatlan. Vastag A,B,C oszlopok. Nem egy városi autó.

Update 2009 március: A forma, amibe beleszerettem, hamar ellenem fordult. Meguntam, és úgy éreztem, hogy egy megvénült, révbeért ember lettem. Ezt még nem gondolom magamról, ezért fiatalságom gyilkosának távoznia kellett :-)


Utastér:
A minőségi hatás. Az alkalmazott anyagok tényleg lenyőgözőek. Igazi fa, könnyűfém öntvény elemek, szép de kemény műanyagok. Az enyém bézs alcantara belsős, nagyon szép.
Nekem nem jön ki az a minőségérzet. Az anyagok kiválóak, nem zörög semmi menet közben. Mégis, ahogy megfogok egy kárpitelemet, érzem, hogy mozog. Mintha szét tudnám kapni egy mozdulattal. De tény, hogy teljes a csend az autóban.
Az autó igazából négyszemélyes. Hátul annyira erősen alakra van formázva a két ülés, hogy oda harmadik ember csak rövid távra száműzhető. A helykínálat fejedelmi, bár fejben kicsit szűk. A hátsó ülésből is jön ki légzsák, az is vesz el némi helyet.

Update 2009 március: azért a mai "prémium" gyártóknak lenne mit tanulni. Már ami az anyagokat illeti. A minőséget inkább hagyjuk...


Szellőzés:
Van benne huzatmentes szellőztetés, ami azt jelenti, hogy nem csak a rostélyokon jön a friss levegő, hanem egy perforált lemezen is a műszerfalnál. Szerintem parasztvakítás. A szellőzés elég hangos, a ventillátort nem veszi vissza eléggé. Ennek valszeg az az oka, hogy így is párásodik az autó, kell a friss levegő utánpótlás. Van benne a kedvencem: levegőminőség szenzor, ami belső keringetésre vált, ha rossz odakint a levegő. Hasznos dolog, de párás időben csak bekapcsolt klíma mellett használható, én meg azt nem szeretem.
A levegőt nagyon korrektül hátravitték: az ülések alatt, a középkonzol végénél és a B oszlopoknél is jön a levegő. Ennek a kivitelnek hátul nincs külön szabályzója, de akkor is jó.


Motor:
Hát igen. Valszeg én vagyok itt az egyetlen őskövület, aki nem érti az idők szavát. Nem szeretem a dízelt, ez az autó meg szinte csak dízellel létezik. Amúgy jó is az öthengeres dízel, vegye aki arra van rákattanva.
Benzinesben van lanyha 2.4 szívó, benzintemető V6 meg az enyém: Öthengeres 2 literes soft turbo. Éreztem én, hogy ez lesz nekem a nyerő.
A motor 309 Nm nyomatékot tud 2.200 fordulaton és 185 Lóerőt produkál 5.500-nál. Papíron 8.9 sec alatt van százon. Ez az adat kicsit becsapós, mert egyrészt éppen nincs meg a száz kettesben, ezért kell mégegyet váltani. Másrészt hasonlóan becsapós, mint a turbós dízel. Alacsony fordulaton is nagyot lök, ezért gyorsabbank érzed, mint valójában.
Nagyon kellemes vele közlekedni, mert elég alacsonyan megvan a nagy nyomaték és nem forog le olyan hamar, mint a dízel. Szép a hangja, könnyű vele előzni, és elég baráti a fogyasztása. A szabályok enyhe megsértésével országúton 9 alatt, autópályán 10 körül, városban kicsivel 11 felett eszik.
Nem rossz egy 1.8 Tonnás vastól.
A váltó nem túl nagy élmény. Mindig beletalálok a fokozatba, de nem túl precíz. Olyan semilyen.

Update 2009 március: még mindig ezeket gondolom. Turbós benzinmotor megarulez, és mostanában megint kezdenek terjedni. Van remény...


Futómű:
Változó karakterisztikás lengéscsillapító, mindenféle hárombetűs elektromikákkal fűszerezve. Kellemesen himbálózó hajó, semmi extra. Nem az az autó, amivel határon esünk be a kanyarba, így sokat nem is várunk tőle. Az elvi konstrukció korrekt és tényleg jól végzi a dolgát.

Update 2009 március: egyszer mentett az ESP reménytelen szituációból. Köszönöm neki, remek találmány.


Felszereltség:
Az enyém alap. Van benne minden, amire vágyhatok és még olyan is, amire nem. Ami nekem fontos: bi-xenon lámpa, ESP, tempomat, navi, CD tár, telefon, 10 légzsák. Alattam 4 kerék, előttem egy motor, körülöttem jó sok vas.
A napelemes tetőablak lehet még klassz dolog. Illetve hallottam az emblema felszereltség Bose hifijét. Az szebben szólt.
Haszontalan, de kedves extrák: gombnyomásra süllyeszthető hátsó fejtámlák, tolatáskor belső keringetésre kapcsoló szellőzés, hangvezérlés, elektromos mozgatású ülések, elfuserált központi gyerekzár.

Update 2009 március: no comment


Költségek:
Mint minden eddigi nagy autóm: Olcsó megvenni használtan, de még így is óriásit lehet bukni rajta és nagyon nehéz eladni.
A gyári alkatrészárak horror, remélem semmi komoly hibám nem lesz.

Update 2009 március: nem lett. Ez egy jó autó.

Ha valaki ilyen autó vásárlására adja a fejét, annak pár jó tanács:
- Nagyon nézesse meg a kilómétert. Ragaszkodjon a motorvezérlő kiolvasásához, azt nem tudják manipulálni.
- Készüljön fel arra, hogy nem tud majd egykönnyen szabadulni tőle, ha mégis úgy alakulna.

Nagy vágyam volt ez az autó, és teljesült. Kicsit csalódás volt, de ez az én hibám. Rosszul mértem fel az igényeimet.

Hibalista

- Eddig:
- Gyújtógyertya pipa beázás - kompresszorral ingyen tisztították.
- EPB failure: elekromos kézifék rendszer hiba: zselés segédakkut kellett kicserélnem, 2.500 Ft
- Airbag system failure: múló hiba még nyomozás alatt
- Fényszóró magasság állító rendszer hiba: diagnózis folyamatban.
-
- De a komolyabbak csak most jönnek majd.
-
- Update 2009 március:
- Nem jött elő újabb hiba pár futómű alkatrész cserén kívül.
- A fényszorómagasság állító szórakozott néha, ami a buheráló szerelők miatt volt. Elmelegítették a tengelyterhelést érzékelő poti kábelét, amikor valami futómű csavart akartak lánggal lemelegíteni. Utána csak összesodorták a vezetékeket és az okozott kontakthibát.
- A légzsák hibajelzések kontakthibák voltak, WD-40 és megmozgatás megoldotta, de szerintem nem véglegesen.

Ide hordtam szervizbe

Alfa Szamosi: Nekem beváltak. Nem olcsók, de értik a dolgukat, annak ellenére is, hogy ilyen autót még nem láttak. Nélkülük nem vágtam volna bele ilyen kalandba.

Értékelése: 9

Képek az autómról

Fenntartási költség (5) Évjárat 2005
Kényelem (9) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (8) Km vásárláskor 82000
Megbízhatóság (8) Vezetett km 29000
Szerviztapasztalat (8) Átlagfogyasztás 10 l
Előző autója? 166 Következő autója? Alfa 159 SW
Ennyire szerette (7) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (6.4/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Lancia Thesis 2002 (2002 - 2007)

További ítéletek (13 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)