A fekete bálna
Szöveges ítélet
Hosszu utszakaszok bejarasara kerestem vmi nagyobb kenyelmesebb autot amiböl nincs 80 darab egy atlagos napon a tecso parkoloban (igy a nepauto csoport komplett ki is esett). 100000 km közösen nagyobb problemaktol mentes autozas utan az Alfa Romeo 156 2.4 JTD levaltasara kerestem egy cruise-olos autot.Elsö körben a 166 os alfakat nezegettem,de mivel fel ev turkalas utan sem talaltam egy olyat ami az elvarasaimnak megfelelt volna, bövitettem a keresöt.Nezegettem japanokat (accord), de valami hianyzott,amit csak a digo vasak tudnak.Igy visszatertem az elsö tervekhez.
Egy adott dolog volt ami muszaly volt. a 2.4 -es motor, abbol is a 20 szelepes. A 10 szelepes 2.4 et imadom, igy nem volt kerdes hogy ennek a tovabbfejlesztett valtozata lesz a következö.Utananeztem mikbe is epitettek meg ezt a motorvariansot.Ekkor került be a keresömezöbe a Thesis.Parom azonnal odalett a belertöl es a formaktol.Bennem vilagok küzdöttek.Vezetesi stilusom inkabb sportos, a Thesis meg a kinezett 166 hoz kepest is nagysagrendekkel nehezebb.De a forma meggyözött, uh. ugy döntöttem nezzük meg.Felfedeztem egyet ami megfelelt az elvarasoknak (minden papirjaval, 1 tulaj, ez elsötöl az utolso bejegyzesig ugyanott a vasarlas helyen vezetett szervizkönyv, összes kulcs es hobelebanc amit a szalonban adtak anno hozza -meg a kulcstarto is a gyari a kulcson-.), elmentünk, kiprobaltuk, kellemesen csalodtam.
A 185 lovas 5 gangos Aisin automataval szerelt auto korrektül gyorsul, uttartasa az akkor meg hibas futomüvezerlö ellenere is korrekt volt.Sokat autopalyazok igy a fogyasztas is nagy tartomanyban ingadozik.Föuton valo normal közlekedes eseten jocskan 7 liter alatti eredmenyeket produkal, autopalyan korrektül közlekedve (130 es környeke) 7,5l körül csipeget, ha eresztve van neki hosszabb szakaszon (tartosan 160 felett, gyari tiltas valahol 220 környeken következik be) 8,5l ig kuszik fel az atlag.Ezek az adatok egy 2 tonnas gördülötömeg eseten abszolut vallalhato ertekek.
Uttartasa jo de azt kell mondjam a Skyhook futomü legjobb formajat az autopalyan hozza, ahol tenyleg az az erzese az embernek hogy 4 kampon log le fentröl (ahogy a nev jelentese is irja).A magyar föutak nem valok ennek a futomünek se.
Az ülesek hosszu uton is kenyelmesek, oldaltartasuk nemsok, de a futomüvezerlö jol tartja a kasztnit kanyarokban is , nem feltetlen akar kicsuszni a paciens az ülesböl.Itt jegyeznem meg hogy nem kanyarvadasz, szük szerpentineken valo csapatasra mas kell,mert ez az auto vonul es nem kanyarodik.
Csomagter merete es pakolhatosaga eleg gyenge.
Szumma szummarum, ha valaki szereti az olasz autokat, es együtt tud elni a a velük jaro aprobb elektromos hibajelensegekkel, csak ajanlani tudom.Olasz autot az ember elsösorban nem eszervek alapjan vesz. Ez a 3. olasz autom, eddig bevaltak a digo vasak, uh en asszem maradok az olasz vonalon...Lehet Alfa 159 vagy ami jön, illetve az uj Lancia Thema ...
Hibalista
- 14 ezer alatt igazabol semmi a vetelkor meglevö Skyhook vezerlö hiban kivül amit egy kabelzarlat okozott. - Az olasz autoktol szokasos elektromos szellemjaras termeszetesen itt is megtalalhato.Ezekkel vagy tud elni az ember vagy nem. - A vetelkor esedekes összfolyadekcsere (Motor, valto, szürök etc.) - Az elektronikahoz senki nem akart hozzanyulni, mig vegül Mosonmagyarovaron egy szerelö bevallata, es a kezdeti nehezsegek utan korrektül megjavitotta.
Ide hordtam szervizbe
Olaszszaki Csörgö Autoszerviz
Értékelése:
Másik szerelő értékelése
Autovillamossagi szerelö Mosonmagyarovaron
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 2006 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 114000 |
Megbízhatóság | (7) | Vezetett km | 14000 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | Alfa Romeo 156 2.4 JTD | Következő autója? | Alfa vagy Lancia |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.4/10) |
