olasz tigris
Szöveges ítélet
Amikor autó vásárlásra adtam a fejemet, azt mondtam magamban, olaszt, franciat és ezüst szín?t semmiképp sem. Olyan kocsit akartam, amiben 4 feln?tt is elfér, és kb 600k pénzem volt rá. Ebben az árban azonban csak nagyon lelakott gépek, vagy 3 ajtós Kadettok sorakoztak a keresked?knél, mígnem az egyiknél felbukkant egy Integrale (így hívták taljánék a 4WD-t). Gyári sportkormány, plüss bels?, midenféle elektromos kütyü a klímát leszámítva, hátsó sötétít? roló, gyári alu felnik, küszöbvéd? - egyb?l beleestem, megvettem. Így lett egy ezüst szín?, olasz autóm. De elégedett voltam, az olaszok mindíg is szép autókat csináltak, ez pedig különösen szép volt (1996-ban, de még most sem rossz), és még rossz sem volt, mi több egyes részei kifejezetten jók voltak (motor, futóm?).
Én nagyon szerettem ezt a kocsit. Ment mint a bolond, soha le nem robbant, ott nem hagyott, és bát kellett rá költeni, de hát melyik tíz éves autóra nem kell. Minthogy olasz és sok elektronika volt benne, a legtöbb problámát ez okozta. Pl érdekes módon nem bírta a meleget. Olaszországban a h?t?bventillátor sehogy sem akart bekapcsolódni, csak ha felkapcsoltam a ködlámpát, de nem kapcsoltam be a világítást :-) Ezt még az olaszok se értették, mennyit villogtattak... Végül szereltettem bele egy külön kapcsolót a ventillátornak.
Egyébként a futóm?ve pazar, mintha az útra ragasztották volna, kanyarstabilitása csodálatos, valszeg köszönhet?en az összkerékhajtásnak, aminek egyébként télen nagyon jó hasznát vettem.
Egyszer Münchennél átszakadt a hengerfejtömítés két hengerben. Az ADAC-os fickó csak a fejét csóválta, azt mondta, talán még 50 km-t is tudok vele menni. Hazahozott, egészen Szentl?rincig. És utóbb se volt vele olyan gond, hogy menni ne tudott volna. Igaz jó, és hozzáért? szerel?t találtam.
Hibalista
- vizpumpa, kerekcsapagyak, hatso kipufogo dob, katalizator, rugok, hengerfejtomites, onindito, szelepcsere, termosztat
Ide hordtam szervizbe
Topi - Szentlorincen. Korabban a Ranga szereloje volt, amig az Lancia Deltaval versenyzett, mindent tudott az autorol, gyorsan, jol es olcson dolgozott (csak egy pelda: amikor a hengerfejtomites 2 hengerben megadta magat, szakszeriz hummogott: 200-500k, elore nem lehet megmondani, meg kell bontani - Topinal 120k-bol frankon kijott.
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (7) | Évjárat | 1987 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 3 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 50000 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 100000 |
Szerviztapasztalat | (9) | Átlagfogyasztás | 9 l |
Előző autója? | – | Következő autója? | Ford Focus |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.2/10) |
