Imádnivaló
Szöveges ítélet
Az autót feleségemmel vettük, akkor 130 ezer leellenőrizhető kilométer volt benne. Platino kivitel, majdnem full extrás (a fontosabbak közül csak az EPS-csomag nem járt az autóhoz). Volt néhány probléma, amelyeket még az előző tulajtól örököltünk, ezek egy részéről tudtunk, a másik része pedig menet közben jött ki (részletes hibalista lentebb). Ezeket amint tudtuk, javítattuk. A második javítási kör már nem esett olyan jól, remélem, hogy most egy ideig hibamentesen autózhatunk.
Az autó kényelme/megjelenése elég sokmindenért kárpótolni tud. Hozzá kell tenni, a kétszínű fényezés nagyon sokat hozzátesz az autó összképéhez, igazán szerethető darab. Az ülések hosszabb úton is kényelmesek, méretéhez képest bőven van hely elöl és hátul is. A napfénytető az egyik legjobb extra, így világos beltérrel kombinálva mindig jó érzés beszállni. Ezen a felszereltségi szinten (Platino) elég jól variálható a beltér, a hátsó ülések is csúsztathatók, támlájuk dönthető is. Nyilván előfordulnak filléres megoldások a beltérben (kézifék környéke, hátsó ajtó borítás, csomagtartó burkolása, a műanyagok minősége a kevésbé látható helyeken), de az összhatás nagyon meggyőző, legalábbis ha nem nézzük túl közelről a részleteket odabent.
Viszonylag csöndes a beltér, a szélzaj autópálya-tempónál is megfelelő szinten marad, de az extrák olykor tudnak zörögni rossz minőségű úton (pl. a napfénytető rolója). A hat sebességes váltó miatt a motor hangja még nagyobb sebességnél sem zavaró. Cserébe viszont sokat kell kapcsolagatni, mert a motor az alsó fordulatszám tartományokban elég vérszegény. Pörgetve megjön az ereje, de akkor a fogyasztás is megnő. A futómű nehezen bírkózik meg a 16"-os nyári kerészettel, 15"-ös lemezfelni-téli gumi kombóval sokkal élvezetesebb a vezetése. A kormányzás amúgy sem a legnagyobb erénye a Musának, ezzel a kissé szintetikus érzetű szervóval. A City Servo rásegítést csak viccből kapcsolatam be, és nevettem.
Hibalista
- Önindító zsírozása, nyekergett indításkor
- --------
- Vezérléscsere (az előző szervízben hanyagul csinálták meg)
- Generátorcsere
- Hátsó fékek teljes cserése (dobfék+betét)
- Főtengely szimering
- Akkumlátorcsere
- --------
- Kuplungszett-csere
- Váltótömítés cseréje
- Kapcsolórúd szimering (váltó)
- Féltengely szimeringek (jobb-bal)
Ide hordtam szervizbe
Német Mihály, Fiat-szervíz, Dunakeszi
Nagyon jó tapasztalataim vannak a helyről, minden a megbeszéltek szerint zajlott (pontos, megbízható szerelő, maximálisan vigyáz a rá bízott autóra). Utólag talán csak azt tudnám negatívumként leírni, hogy nem vett észre egy-két olyan dolgot, melyeket később felfedeztek egy másik szervízben (a generátor és a vezérlés problémáira gondolok itt). Azonban az igazsághoz az is hozzátartozik, hogy a két szervízlátogatás között eltelt időben viszonylag sok kilométer került az autóba, ami felerősíthette a problémákat. Összességében abszolút elégedett vagyok.
Értékelése: 9
Másik szerelő értékelése
Lancia Szabó, Érd
Nagyon elégedett vagyok a műszaki részleggel. Mindig pontosan dolgoztak, súlyozva a felmerült hibák javítási sorrendjét. Javítás után mindig átnéztük a javított tételeket, próbakörre mentünk, közösen ellenőriztük a jaívítás eredményét. Sajnos előfordult olyan eset, amikor eléggé összekoszolták az autó ajtókárpitját. Ez egy világos belterű autónál eléggé szembetűnő.
Értékelése: 9
Képek az autómról
Fenntartási költség | (5) | Évjárat | 2007 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 130000 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 11000 |
Szerviztapasztalat | (3) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | – | Következő autója? | Még nem tudom |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (7.2/10) |
