Újraélezett Lándzsa :)
Szöveges ítélet
Családbővülés miatt egy meglévő hobbi autó mellé (ami szintén Olasz) szükségem volt egy tágas, családi kombira. Két lehetőség volt előttem, vagy veszek egy olcsó autót, amire rá kell majd költeni, vagy veszek egy jóval drágábbat, ami lehet ugyan így zsákbamacska. Én az első variáció mellett döntöttem, de ezt utólag megbántam. Megvettem egy magas futású (közel 400 ezer km) autót, aminél sejthető volt az autó árát tekintve (nagyon-nagyon lent van az áruk a Lybráknak), hogy költeni kell rá. Az autó nem szép, mert szinte minden eleme fúja volt, vannak is elég szép illesztési hézagok (sérülve is volt elől-hátul), de rozsdaügyileg hibátlan. Ezért is vettem meg! Nagyon ritka, mert szinte mindegyiknek a küszöbe volt vagy lesz javítva, ennek a gyári és rozsdamentes. Olasz import volt.
A motorja a nagyon jó hírű 1.9 JTD, 110LE-vel. Kellemesen mozgatja ezt a kasznit, főleg autópályás használatban van. Itt nálam a tényleges (teletanktól-teletankig számolva) fogyasztás 6,2 átlagban. Volt már 5,4-es átlagom, de az főleg országút volt nagyon kevés megállással, ilyen ritkán van sajnos. Városban szerintem a 7-8-at beveri, így aki sokat városozik nem érdemes ezzel járni.
Összesített véleményem: Kényelmes, takarékos, jól felszerelt családi kombi. Alcantara kárpit, fényre sötétedő visszapillantótükör, tempomat, elektromos fűtésrásegítés, BOSE hifi, mi kell még? :)
Hibalista
- Egy ilyen korú/futású autónál már bármi tönkremehet, ezzel számolni kell! - Elromlani nem romlott el rajta semmi, de ezt megelőzve elég sok minden cserélve lett, ami az autó árát nézve elég drasztikus kiadás... Aki azt hiszi, hogy Suzuki árban megvesz egy ilyet és nem kell rá költeni az nagyon téved! - - Amik kiadások voltak EDDIG! - Vásárlás után nagyszerviz, aminél mindenféle gumicső (ami el volt öregedve), méregdrága termosztát és egyéb nyalánkságokkal fizettem 300+ ezret. - - Ezután jött egy futómű felújítás elől lengéscsillapítókkal meg minden kopó-fogyó alkatrésszel, ami 200 alatt megállt. - - Folyamatban van egy kuplung-lendkerék csere, aminek nem merem leírni az árát... :( - És a turbot is lassan cserélni vagy felújítani kell. 400 ezret futott gyári turbo van még rajta, úgy gondolom kiszolgálta már az idejét, nem lehet felróni hibának hogy cserélni kell, ahogy a kuplung-lendkereket sem. Az is még gyári! Más autó ekkora futással már roncstelepen vagy szétbontva van, ez még teszi a dolgát, de pont abban az időszakban van, hogy vagy talál egy ilyen elvetemült gazdát mint én, aki gatyába rázza és rákölti a vételár többszörösét, vagy pedig belátható időn belül a malacok fogják rágni az utcán, mint a Macskajajj című filmben a Trabantot... :) - - Aki megveszi majd az enyémet idővel, az jól fog járni! De nem akarom eladni a közeljövőben! :D
Ide hordtam szervizbe
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (5) | Évjárat | 2001 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 3 év |
Teljesítmény | (9) | Km vásárláskor | 3850000 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 20000 |
Szerviztapasztalat | (6) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | – | Következő autója? | – |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (6.5/10) |
