Olasz őrangyal
Szöveges ítélet
Azzal kezdeném,hogy nekem az auto az olasz.Mellesleg a szerelőm csak olasz autót javít.Szerelőhöz választok autót.A páromnak egy bravaja van(megbízható).Minden a használaton és a kötelező szervizeken múlik.A család is gyarapodott,egy babakocsinak be kell férnie.Tehát csak kombi jöhetett szóba.És biztonságos is legyen.Így maradt a Lancia a Fiat konszernen belül.Eldöntöttem,hogy Karácsonyra meglepem magunkat egy Lybra kombival.Megnéztem egy full extrást rétegvastagságmérővel,fossá volt törve.A második alkalommal siker.2002 év végi,valós 102000km,törésmentes.Motorja 1.9jtd.Állapotfelmérés után rögtön megvettem.2.5M-ért kaptam:10légzsákot,dupla digit klimát,minden elektromos földi jóságot.Megkérdem;a francia fostalicskákon kívül,ezt mi tudja még ennyiért?20000km megtétele után az autó hibátlan.Kiderült,hogy van benne egy svájci chiptuning is,ez a magyarázata,hogy megy,mint az ördög.140le,330nm.Egy VW unszolására egyszer az M1-en lefeküdt a mutató 220-nál.Egyébként nem hajtom.150-nél 5.8 a fogyasztás,egy tank így 1150km.A családom után ő az imádatom tárgya.VIVA ITALIA!A szervíze nem hiszem,hogy drágább,mint egy Suzukié.Miután megvettem,kicseréltettem az összes szíjat,szűrőt,olajat.80ezerért szerintem korrekt.A barátom német autóján,ennyiért nyitja ki a szerelő a motorháztetőt.És ezt majdnem minden héten megteszi.És még fél is mellé,hogy ott találja-e a kocsiját,ahol leparkolt vele,merthogy fogyóeszköz.Szóval a Lybrát én csak ajánlani tudom mindenkinek,ha lenne vmi baja,majd közlöm.VIVA LANCIA!
-------------------
Egy év és 80ezer kilóméter megtétele után ismét jelentkezem.Az autó még mindig imádatom tárgya.Ugyan megfordult a fejemben,hogy lecserélem(lybra 2.4jtd)fiatalabbra,de letettem róla,ugyanis félek.Nem tudom eldönteni ugyanis,hogy csak engem vettek pártfogásba felülről,vagy ez a tipus tényleg nagyon meg van csinálva ,és ez minden egyes darabjára igaz.Ezért odázom a cserét,hiszen az autóm abszolút problémamentes.Idáig csak a hátsó csomagtérajtó egyik teleszkópja adta meg magát.Ismerőseim kárörvendően felkészítettek,hogy a fizetésem rögtön a boltba utaltassam. Félve somfordáltam a Hegyaljához,ahol közölték,hogy kemény 3500ft.Rögtön vettem kettőt.Aztán a kupplung pedálnál gondok lettek.Konkrétan:beesett.A szerelőm ideiglenesen megszögelte,míg veszek egy kupplung munkahengert.Ekkor is rámtört a para.Ez kemény 12ezer ft-ba fájt.Innentöl el kell,hogy szomorítsak minden olasz autó gyűlölőt:nem tudok több kellemetlen dolgot írni.Szerintem 80ezer km megtétele után ennyi nem sok.Egyébként ,eddig a vontatókötélnek mindig csak az elején helyezkedtem el.Hátul pedig már volt fritz,sőt japó is.Ez szégyen.A formájáról nem írok,elég annyi,olyan még nem fordult elő,hogy vkinek ne tetszett volna.(A popsiját dícsérik legtöbben)Így 33 éves koromra minden igényem kielégít.Ha öregszem majd és konzervatívabb leszek,váltok majd Thesis-re.De egy biztos,ezután csak LANCIA-t fogok használni.Forza Italia!
Hibalista
- Hátsó ajtó teleszkóp,kupplung munkahenger
Ide hordtam szervizbe
maszek
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 2002 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (9) | Km vásárláskor | 102000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 80000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | punto II | Következő autója? | Lybra 2.4jtd fiatalabb vagy Thesis |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (8.7/10) |
