Középkategóriás olasz luxus
Szöveges ítélet
Ugyan nem ilyent akartam venni, de végül megtetszett. Családi használatra kellett egy kombi, de nagyon fáztam mindenféle kombitól. Talán ez az egyetlen típus, aminek a kombiváltozata szebb, mint a szedán. Többet is adtak el bel?le. Szép formák, jó felszereltség, megfelel? motor - mi kellhet még?
Kb 35e km-t mentem vele, egy komoly meghibásodástól eltekintve hibátlanul. Ez pedig a vezérm?szíj elszakadása. Ennek oka valószín?leg a visszatekert km óra. Szerencsére nem lett nagy motorkárosodás, csak szelepszárak görbültek, ki sem kellett szedni a motort, csak a hengerfejet kellett szétszedni. Ha már így szétszedték, kicseréltettem minden szíjat, görgöt, terel?t, feszít?t. Azóta is rendben van. Persze pár bosszantó apróság volt azért. Pl a klíma nem csöpögött ki, az összes kondenzvíz befolyt az utastérbe, a kárpit alá. A hiba oka egy rosszul összerakott cs?csatlakozás, amihez vagy a teljes m?szerfal kiszerelésével (lehetetlen, bele van szegecselve az egész), vagy a futóm? segédkeretének leszedésével lehetne hozzáférni. Tipikus olaszautó hiba: egy kis apró hanyagság miatt óriási szívás. Végül ledugóztam a kifolyót és készítettem egy másik kifolyó nyílást. Azóta jó.
A lámpamosó persze nálam is csöpögött, le kellett kötni. Az els? irányjelz?k elrepedtek és beáztak, konstrukciós hiba.
A középkonzol gombjair?l rétegekben pereg le a m?anyag. Nagyon gusztustalan. A márkaszerviz persze az egész kijelz?s panelt cserélné, potom 200e körül. Nagy nehezen kih?ztam bel?lük, hogy meg lehet venni egy csomag gombot is külön, csak ahhoz szét kell szedni az elektronikát, és azt nem javasolják. Érdekes, nekem azért sikerült. Két év m?ltán megint kezdenek repedezni.
Az 1.8-as motor jó választás annak, aki nem dízelpárti. Az 1.6 gyenge egy ekkora autóhoz, a 2 Literest meg nagyon nehéz szerelni. Ez a motor változó vezérléses, kis fordulaton is használható, és meglep?en tud pörögni. 7000-es fordulaton még tesz rá egy lapáttal, miel?tt az elektronika megfogná 7200 körül. Nagyon lelkes. Fogyasztása nem vészes, bár a nem kicsi önsúly miatt csodákat ne várjunk.
Utastere kombi mívolta miatt praktikus, de asok világos kárpit miatt könnyen koszolódik. Ebben a kateg?riában akkor még rendkívülinek számított a kilép?fény, a színes központi kijelz?, az alapban adott kétzónás klíma, a rádiós központi zár.
Am?gy az autóval nagyon meg vagyok elégedve. Most ez a második autónk, alig megy évente pár km-t. Úgy néz ki, még sokáig meg is fog maradni, mert szinte képtelenség eladni. Annyit ér, mint egy Astra kombi, pedig annál ezerszer jobb autó.
A vez.szíj szakadás extra költsége olyan 100e Ft volt, a többit amúgy is ki kellett volna cserélni. Más egyéb rendkívüli kiadásom nem volt, inkább csak apró bosszantások. A m?szaki állapotáról annyit, hogy 3 és 6 éves korában is én vittem vizsgáztatni. Csak úgy begurultam az utcáról, hogy nézzék már át. Mire észbe kaptam, már ragasztották is rá a matricát.
Újkorában sajnos nagyon drága, és gyorsan veszíti is az értékét. Nem bíznak benne az emberek.
Hibalista
- Vezérm?szíj szakadás, légzsák kontakthiba, klíma beázás
Ide hordtam szervizbe
Alfa Szamosi nem márkaszerviz. Profi hozzáértés, nem túl alacsony, de márkaszerviznél olcsóbb árak.
Értékelése: 10
Másik szerelő értékelése
SPQR. Komoly bajjal nem mentem hozzájuk, de ahogy elnéztem ?ket, ez volt a szerencsém.
Értékelése: 2
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 1999 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 4 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 45000 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 55000 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 9 l |
Előző autója? | Brava 1.8 | Következő autója? | Alfa Romeo 166 |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.3/10) |
