Egy testben, két lélek
Szöveges ítélet
4 éve hajtom, és még nem szűntem meg szeretni. Persze vannak apróbb hibái, na de melyik típusnak nincsenek? Soha még ott nem hagyott, és a 130e km alatt, amit együtt megtettünk csak néhány apróbb probléma jött elő, eltekintve természetesen a kopásból eredő hibáktól. (lásd féktárcsa, vezérmű-szíj stb.)
Kicsit olyan ez az autó, mint egy extravagáns divatos napszemüveg. Máson majdnem mindenkinek tetszik, de fel nem vennék. Én egyévesen vettem, az előző tulajdonos óriási buktával adta el, beszámíttatta egy Thesis-be. Nem tudom mire cserélhetném, korábbam 2-3 éves korban cseréltem az autóimat, de nem akaródzik ebből kiszállni. A rengeteg extrát, ami megtalálható a Lybrában, kategóriájában a legtöbb új típusban még felárral sem kínálják. Új autóban 8-10 millió forintot kérnek ezért a felszereltségért, azt én nem tudom, és nem is akarom megfizetni. A kényelem mesés, pedig van összehasonlítási alapom régebben foglalkoztam autók behozatalával, Technofóboknak igazi kuriózum az információ dömping amit kapunk a műszerfalról. Mindig az olyan autókat szerettem, amelyek elegánsak, de ugyanakkor sportosak is, és ezt a Lybrától én megkapom. Ez a kettősség a fogyasztásában is megnyilvánul. 4000-es fordulat alatt az autó hangtalanul teszi a dolgát, és 7-9 literrel (vidék-város) eljár. 4000 felett azonban felébred a ménes és igazi élménnyé válok az autózás, utunkat csodálatos mély morgások kísérik a motorháztető alól. Ennek pszichikai maszturbációnak persze ára van, a fogyasztás 10-12 literre felkúszik. Rengetegszer előfordult, hogy amikor ki-be szálltam a kocsiba odajöttek emberek, hogy ne csukjam be az ajtót, hagy nézzék meg, "mert ez a kedvencünk." Ezt az autót lehet szeretni, nem csak tárgynak tekinteni, ami elvisz a-ból b-be.
Nos néhány szó a hibákról: Van egy megszüntethetetlen nyisztorgás a műszerfal mögül, nem túl zavaró, és csak meleg időben jön elő. A jobboldali stabilizátor pálcát évenként kell cserélnem, állítólag valahol meg tudják perselyezni, fém bölcsővel és akkor nem ilyen gyenge, de én még nem találtam rá a helyre. Az ablaknyitó gomb nekem is eltört (természetesen a bal első) kis fejszámolás után megállapítottam, hogy bal hátsó gombot talán kétszer nyitottam ki, így egyszerűen megcseréltem a kettőt (kis ügyességgel bárki megteheti). A légtömegmérőt kellet cserélni, kicsit rakoncátlankodott tőle az autó, ezen felül csak a kopó alkatrészek cseréjénél láttam szerelőt. A szervízellátás Fiat módra tényleg nem a legjobb, de érdemes olyanhoz vinni aki ismeri a típust, mert sok folyamat leegyszerűsödik, gyorsabban és olcsóbban meg tudják oldani, hiába a maszek jó szándéka, ez az autó nagyon speciális.
Ps.: Láni kellett volna barátom arcát, amikor rájött, hogy a frissen vásárolt, vadi új, jól felszerelt 3-as BMW-ben nincs olyajn extra, ami a Lybrában ne lenne megtalálható (az igazsághoz hozzá tartozik, hogy az enyém full-fullos)
Hibalista
- Stabilizátor pálca 12.-
- Légtömegmérő 30000.-
- Kuplung tárcsa, mind a 4 féktárcsa, fékbetétek, stabilizátor pálca cseréje volt együtt 230000.-
Ide hordtam szervizbe
Fiat preisz
Értékelése: 8
Képek az autómról
Fenntartási költség | (6) | Évjárat | 2001 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 3 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 25000 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 130000 |
Szerviztapasztalat | (7) | Átlagfogyasztás | 10 l |
Előző autója? | Astra elegance | Következő autója? | Skoda SuperB |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.2/10) |
