A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Lancia » Kappa (1994-2001)

Kappa 2.0 20v 

Az ítélet értékelése
5,0(2 db)

Barátságos öreg, aki cukrosbácsi

Szöveges ítélet

Amikor elkezdtem keresni a kocsit, csak annyit tudtam, hogy nagyot szeretnék, olyat ami nem zabálja fel a vagyonomat, menyjel jól és azért nézzen ki valahogy. Audi 200, Audi V8 volt az első amit kinéztem, túl öregek voltak, Saab 9000 is tetszett de lánc cseréhez a motort ki kell szedni... ehhez nem volt kedvem, plusz a DI panelek... 1 milla fölött Laguna II V6. Sokalltam érte az 1-1,4 millát. Később jutott csak eszembe a gyerekkori kedvencem a Lancia Kappa, az ítéleteket elnézve jó kocsinak gondoltam, és valójában tényleg nem is rossz. Valahogy jobban meg is bocsátom neki a hibát mintha egy 1,4 millás Laguna produkálná végül is a Kappa csak félárú volt :).

Miután az autó átesett a kötelezőkön, meghajtottam kicsit. Meglepő módon nem megy rosszabbul mint a Laguna II V6, pedig az 50 lóerővel erősebb és a két kocsi súlya nagyjából ugyanaz.

A kocsi nem versenyautó de bármelyik kicsi sportautóval felveszi a versenyt, különösen a Swiftes, öreg Hondás tesztpilóták néznek nagyot. Vegyes használatban (városból ki, városba be és nem városi kocsiként használva)a fogyasztása 7,8 körül alakul az új gumikkal(195/65 Conti TS830), a régivel 205/55 Firestone 8,6 alá soha nem tudtam vinni. Ebben van padlógázas gyorsítás de javarészt országúti 90-100km/h-s szabályos közlekedés. Értelmes tempóban hosszútávon 6,7-ből is kihoztam már. A negatív rekordom több város + hosszútávval 11 liter volt. Gáz-fék, gáz-fék üzemben megeszi a 15 litert is városban katalógus adat szerint. Egyik kollégámnak volt Fabiája 1.4 16v 100 lóerővel. Ennek a kocsinak a vegyes fogyasztása a gazdája szerint 10 liter. Bárhogy nézem a Kappa szebb autó, jobb a menetteljesítménye , és nagyobb is mint egy Fabia sőt mint egy Octavia, mindemellett olcsó és olcsón fenntartható. Aki nem ismeri a típust azt gondolhatja, hogy mennyire szépítem az egészet, de erről szó sincs, ez az igazság.

A motorja NAGYON rugalmas. Egyszerűen imádom azt, hogy már 20-nál tudok 5-öst dobni és nem rángat, nagyvárosi forgalomban is jó így ha kígyóznak előttem, lehelve a gázt szépen felgyorsul cserébe elfogadható adagokat kajál, ahogy látom itt az ítélet írók között kisebbségben vagyok a fogyasztási adatommal, nyilván ők dinamikusabban vezetnek mint én. Mindenesetre kicsit tényleg meg kell feszülni, hogy ne tapossam a gázt annyira, de ha belegondolunk semmi értelme, ha már 2011-től helyszíni bírságnál is ott lehet hagyni 100e forintot ami testvérek között is négy teletank benzin(2010.12.26).

Annak nem ajánlom az autót akinek az elsődleges szempont a fogyasztás, az vegyen Kia Picantot (a családnak is van városi használatra), vagy ha nagyobb kell akkor egy 1000ccm-es Swift még jobb választás a maga igénytelenségével. Olyan se vegye aki fél bekoszolni a kezét vagy műszaki antitalentum, mert szakműhelyben drágán javítják :).

Egy biztos:érzésből sokkal többet ad mint egy átlagos német kocsi vagy egy steril japán autó, aki ilyenekben ül el sem tudja képzelni milyen jó lehet egy olasz kocsi.


----------------------------------------------------------------------------------
Közelítve az együtt töltött 40.000km-hez

Időközben bekukkantottunk az olajdekli alá. Siralmas ami fogadott. Olyan mértékű olajsár és koksz tenger, hogy legszívesebben bakanccsal fejbe rúgnám azt a rohadék olaszt, aki csak hajtotta olajcsere nélkül. Egy igen nagy tanúságot le lehet vonni. Olaszországból származó autót tilos megvenni, vagy el kell vinni szervizbe és be kell kukkantani a vezérműtengelyekhez... azonnal megmutatja a kép, hogy lelkiismeretesen foglalkoztak-e az autóval. Az autóba Selénia 10w40 kellene... úgy őszintén szólva magasról leszarom már az egészet, Tescoból vettem hozzá Hunoil márkájú 10w40-eset, oldja a kokszot, és 6-7000km-enkéként kap belőle frisset. Gondolkodtam kokszoldón is de félek belerakni, mert ha a gyűrűkön is van és feloldódik, majd emiatt megszűnik a kompresszió az egész autó nem ér annyit, hogy egy motorgenerálnak nekifogjunk.

Fogyasztásügyileg elég vegyes képet mutat. Ha rossz úton megyek 60-70-es tempóban akkor le lehet vinni a fogyit 6 liter közelébe. Télen használtam városban, 3km-en 3x elindítva kért 36 litert... ez volt a fogyasztási maximumom. Általában autópályán szoktam menni, elég érzékeny a benzinre, olyan 130-as tempóban haladva 8 litert kér, legutóbb ~500 km-en keresztül tartottam vele a 160-at, Ausztrián keresztül a jeges úton 90-110 km/h között, Magyarországon 100-130km/h között közlekedve, összesen 1400km-t vezetve átlagban 9,1-es fogyit produkált.

Szembesültem azzal a ténnyel, hogy Volvo S80-at vagy 7-es BMW-t megszégyenítő árak vannak a Kappához, Unix, Bárdi, Láng... ezeket érdemes messziről elkerülni, örök áron adnak a Kappához mindent. ZS+U, szegedi Kovács Autó teljesen normális árakat hoz, de ott is olcsóbb minden pl egy BMW-hez, persze amíg a BMW szétrohad addig ezen 18 évesen sincs egy szem rozsda sem pedig rideg tartáson van...

Summa Summarum, jó autó, szerethető.

-------------------------

Az előző írásom óta eltelt minimum egy év. Amikor írtam előzőleg olyan 39.000 km volt meg közösen az utolsó időkben 43.000km volt meg közösen... hol is kezdjem...
Gondolom mindenki egyetért azzal, hogy a felsorolt hibák egytől egyig bagatell, filléres dolgok. Németországba jártam a kocsival mert ott kaptam munkát. Amikor jöttem hazafele megállt mellettem egy Fiesta az egyik város forg. irányító lámpájánál. Meg is jegyeztem, hogy szegény csávónak milyen sz*r, hogy így csattog a kocsija... Dugóban araszolok tovább mellém jön egy Zafira, csörömpöl rendesen, gondoltam egyből, hogy micsoda sz*r kocsi lehet ez is, szegény németnek nincs normális kocsija. Következő alkalommal amikor leengedtem az ablakot szalagkorlát volt mellettem, hihetetlen volt, az is csörömpölt. Ott azonnal leizzadtam mert volt még előttem 1200km hazáig. Kiértem az autópályára 110-zel mentem egyszer csak kigyulladt az olajnyomás lámpa. Öntöttem bele egy kis olajat... hátha csak elszórta de volt benne elég, elindultam nem világított már a Dzsinn jele. Lejöttem a pályáról és főúton 200km-t még tudtam menni 60km/h tempóban, aztán lerohadt alattam.
240.000-ért hazahoztak, akkor a kocsi ott kb 50.000Ft-ot ért. Mondta sok hülye, hogy miért nem löktem az árokba és vettem volna ott apróért egy ugyanilyet... hát persze ez pont így megy ha van nálad 200kg cucc. Már a hangjáról tudtam, hogy csapágyas lett, pedig Isten az atyám, hogy annyira őriztem és vigyáztam rá, hogy 6-7000km-enként olajat is cseréltem benne. Mind hiába. 270.000km volt benne, letérdelt. A kálvária elkezdődött itthon, szétszedtem, elvittem a főtengelyt megcsináltatni, beszereztem az alkatrészeket, többek közt olajszivattyút is mert kikopott az a f*s. A motorjában különben semmi kopás nem volt 270.000km után, viszont koksz az valami töménytelen mennyiségű. Kimostam, letisztítottam mindenét, összeraktam, friss olaj (természetesen Selénia), gyertya bele és indulhat. Indult is, selymesen járt. Felteheted a kérdést, minek csináltam meg? Mert imádtam... amikor elkezdtem használni felújítás után, viszont nem tudtam szabadulni a gondolattól, hogy le fog robbanni alattam megint. Egyszerűen féltem beleülni. Volt mellette egy Saxo 1.5d-m, én nem tudom szavakba önteni azt a nyugalmat ami elfogott akkor amikor átültem a Kappából. Tudtam, hogy ebben a kis puritán sz*rban nem fog megdögleni semmi pláne nem fog útba hagyni. Felújítás után 2000km-t mentem vele 2 olajcsere lement, és a Saxoban érzett nyugalmam illetve a Kappában érzett félelem közötti kontraszt akkora volt, hogy megfogalmazódott bennem, hogy egy autó arra hivatott, hogy elvigyen A-ból bébe nyugalomban, nem az, hogy tapossam neki egy kicsit és utána féljek tönkremegy, meg szerelgessem szabadidőmben. Így aztán azt mondtam, hogy soha többet az életben olyan autóm nem lesz amihez bármi köze van a Fiatnak. Amikor feltettem a kocsit a netre és elkezdtem árulni, kb 6db olyan volt fent ami csapágyas volt vagy "kicsit kattog de jó". Ismerősöm 3 alkalommal cserélt motort ugyanezen okból motort az övében. Szerintem nyugodtan kimondhatjuk, hogy ez a motor egy borzalom hitvány konstrukció, hiába érzik atom biztosnak az Index fórumán a Lanciások azt, hogy betonbiztos szerkezet, illetve végtelen +1 km az élettartama ennek a motornak. Nem igaz... ilyen autót nem szabad venni, kivéve ha gondot és nyűgöt akarsz a nyakadba. Aki szerint mégis király annak ellenére, hogy csapágyas lesz és útban hagy, az valószínűleg nem fanatikus hanem elmebeteg...

Szóval az eddigiek ismeretében elég nehéz róla jót mondani, így eladtam, a kocsi kb. 1 millámba fájt minden szemét kis manőverével együtt, és jól működőn szép hanggal 180-ért tudtam eladni... mindegy volt csak vigyék a p*csába innen. A motorfelújítás anyagára volt kb 50.000.

Egy srác jött érte, elvitte, két hét múlva hívott, hogy nem indul be. Állítólag 3 hétig állt ez a f*stalicska mire talált olyat akinek volt fogalma arról, hogy hol kell keresni a hibát.

Tehát mindent összevetve ez a kocsi egy borzalmas mellényúlás volt.

Ja és ha dieselt akarsz, megnyugtatlak, hogy az pontosan ugyanez a blokk és olajszivattyú, szóval csak óvatosan!

Hibalista

- Elektromos tükörbehajtás - igazából bagatel dolog akinek van műszaki érzéke biztos megtudja csinálni. Nem került semmibe magam csináltam. - - Szíjak, szűrők, gyertyák, olaj: 30.000 Ft - Hátsó kipufogódob elrohadt. 18.000 Ft - ----------------------------------------------------------------------------- - Túl a 10.000. km-emen: - - Haj-haj, kb most már tudom miért adta el az autót a hölgyemény. Megindult az olaj az olajszivattyú tömítésénél, viszonylag nagy meló volt kicserélni, a lényeg, hogy összerakás után megindult a teknő alól is... Van ott egy két szerencsétlen megoldás alól, mint pl az alu szimeringház a váltó felől... Nem létezik a kocsihoz olajteknő tömítés hanem egy fekete ragasztóval kell feltenni a teknőt. Úgy 7 sikertelen próbálkozás/kísérletezés ismételt szivárgás után 8. alkalomra sikeres volt a művelet. - - Anyag költség összesen: 2000Ft - - ----------------------------------------------------------------------------- - - Nyáron nekiálltam, apukámmal kicseréltük benne a hátsó lengéscsillapítókat és a rugókat. Érdemes odafigyelni rá, a rugótörés Kappa betegség. Időről időre előjött egy gond, alacsony fordulaton dadogott a motorja ha gázt adtam neki a fordulatszámmérő lement 0-ra, elvettem a gázt visszaállt. Elmentem a Békéscsabán lévő Fiat szervizbe, mire odaértem megjavult magától... megállapították, hogy szépen jár a motorja lehet, hogy a lambdaszonda volt a hibás... új szonda bele, többet nem jön elő a gond és puszi. Egy év múlva ami szintén szentestére esett újra előjött a gond, természetesen szerelő nincs akit igénybe vehetnék... két ünnepközt autóklub: nem tudják mi baja van de az AC tuti jó, vagy fojtószelepállás érzékelő vagy légtömegmérő. A fórumtársak szerint próbálkozzak meg a fordulatszám jeladóval. Mindhármat megvettem, beletettem, mire megérkezett az alkatrész addigra meggyógyult magától... Ettől függetlenül kicseréltük, azóta nem jött elő a probléma. - Ez a három alkatrész 40.000Ft-ból jött ki, 80.000Ft volt hozzá a két hátsó rugó lengéscsillapítóval együtt. Nem olcsó de legalább nem Audi-BMW-Mercedes hanem egy igazi egyéniség a közúton. Mint már mondtam, akinek Suzukira van pénze az ne álmodozzon más autóról... Egyébként ha azt nézem, hogy 500Ft/ darab áron veszem bele a gyertyát akkor olcsóbb a kötelezője mint egy Swiftnek, mivel abba meg belekerül darabja 3000-be. A tudálékos Swiftesek itt jönnek azzal, hogy nekik csak 100.000km-enként kell cserélniük... hát igen, nekem ezalatt az idő alatt 3 alkalommal, de így is olcsóbbra jön ki :D. Ja és tökéletes bele az egypólusú gyertya... nem kell bele 4 pólusú 5000/darab áron, semmi különbséget nem tapasztaltam közöttük. Apropó gyertya: a Bárdinál 2500-ért akartak rám sózni Denso gyertyát (1 pólusú), Kovács Autó szeged: Denso 1000/darab (2 pólusú) na ezért mondom, hogy kerülni kell a nagy alkatrész üzleteket. - Bal hátsó ablakemelő... forrasztás elengedte a vezetéket, észlény autószerelő javította, mindenestől 1 órahosszába került és működött megint. Bal hátsó hangszóró, egy kis forrasztási munka volt rajta, ez is ingyenesen javítva 30 perc alatt kb. - - 270.000km-nél csapágyas lett... relatíve olcsón talpra lett állítva, de megrendült a bizalmam benne, annyira, hogy több olasz kocsim biztos nem lesz.

Ide hordtam szervizbe

Apukám vagy én szerelem, ha olyan akkor közösen. De az Autóklubnál is segítettek már azok is rendesek voltak.

Értékelése: 10

Képek az autómról

Fenntartási költség (10) Évjárat 1996
Kényelem (9) Használati időtartam 4 év
Teljesítmény (7) Km vásárláskor 229000
Megbízhatóság (1) Vezetett km 42000
Szerviztapasztalat (1) Átlagfogyasztás 7 l
Előző autója? Kia Picanto Következő autója? Saxo 1.5d
Ennyire szerette (1) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (4.5/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Lancia Kappa 1994

További ítéletek (47 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)