Bravo Lancia!
Szöveges ítélet
2013 nyarán eladtam az Alfa 159 SW-t, amit imádtam vezetni, de utáltam figyelni, hogy mi lesz az az apró biszbasz, amit cserélni kell. Nem került sokba, csak utáltam, hogy erre kell figyelnem és nem a kocsi által nyújtott élményekre.
Szóval akkor mi legyen, tette fel a kérdést a Nő, mert eddig mindig tudtam, mi lesz a következő. Fogalmam sincs. Mindig is 159-est akartam, sosem gondolkodtam, mi legyen utána. Nem hitt nekem, pedig tényleg így volt. Jött az ősz, a jó öreg Stilo elvitte a gyerekeket suliba, haza is hozta, mint az elmúlt tíz közös évünkben mindig, megbízható volt és én meg motoroztam novemberig. Azután fáztam és a kölykök is nyektettek, hogy nem lesz másik kocsi? Elkezdtem keresni, de semmi amit szeretni lehetett volna és nem úgy nézett volna ki, mint egy rakás semmi. És egyszer csak beugrott, hogy volt nekem új Bravom, 1.6 Mjet motorral és azt is szerettük, s a totalcar azt írta, hogy a Lancia ugyanaz, csak szebb és minőségibb. Elkezdtem túrni a netet és elkeserítő volt, hogy még mindig a leharcolt vackok jönnek 3 milláért. Nem ragozom, hosszas keresgélés után meglett, kereskedésből, gyakorlatilag újszerű állapotban, no festés, elemsérülés. Kapott egy zsír új ékszíjszettet, hogy meglegyen a bizalom és bár azt gondoltam, hogy jó lesz a következő lépcsőfok előtt, egyre inkább azt érzem, hogy nem akarom eladni, mert tetszik.
Bőr belső, napfénytető, nagy navi, Blue&Me™, és gyönyörű. Az Mjet diesel 120 LE-vel teljesen elég, 6.5 a fogyasztás átlagban. És bár kevésbé nagy élmény vezetni, mint a 159-est, de igazából nincs egyáltalán rossz érzésem, amikor kiszállok belőle, mert nyugalmat áraszt mindene. Nem nyikorog az illesztéseknél, a 225/45/17-es kerekek lehet, hogy nem a hazai utakra valók, de az útfekvésre nem lehet panasz. A turbónál nem zavaró, hogy 1500-tól kezd húzni, mert a kaszni nem olyan nehéz, mint az Alfánál, jobban meglódítja. Van tartalék benne, 160-nál még sok erő van benne, de annál jobban sosem nyomom. Persze ez nem az a Delta, amit gyerekként csodáltam, de ha ezt a tényt figyelmen kívül hagyom, akkor azt kell mondjam, hogy mindenre elég az amit ad a napi használatban. 29.000 km egy év alatt szerintem elég idő arra, hogy megismerjem, és azt mondhassam ez egy nagyon jó autó.
Mindenki ránéz majd visszanéz rá, mert egyedi a tucat japánok, az unalmas németek, a most éppen nemtudommilyen franciák és a szupertrendi koreaiak között. Röhögtem, hogy az Angyalok és Démonokban ez a római nyomozó autója, de egyébként meg olyan igazi olasz, hogy nem is lehetett volna mást választani.
A stílus viszi el, mert bár tényleg minden van benne (no persze ülésfűtés, az kimaradt...), van ennél jobb autó nem is egy. De kevésnek van több stílusa, kellemesebb tapintású bőrrel húzott műszerfala, még az ezüstfüstös műanyag is megbocsájtható.
Mert olyan segge van, hogy húúúúúú....
Gondolkodtam, hogy mondjak valami rosszat is rá, mert úgy lenne hasznos az ítéletem, de őszinte leszek, nincs ötletem, hogy mi a rossz benne.
Vicces leírni, hogy van egy jó olasz autóm?
Nem, ez a tény.
Hibalista
- Semmi
Ide hordtam szervizbe
Putnik & Mayer Autószerelő Kft
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (9) | Évjárat | 2009 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 112000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 29000 |
Szerviztapasztalat | (9) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | ALFA ROMEO 159 SW 1.9 JTD | Következő autója? | – |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.8/10) |
