A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Lancia » Delta (2008)

Delta 1.6 MJet 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

A guruló szobor

Szöveges ítélet

Jól bevált kis Honda Jazz-ünket szerettük volna lecserélni. Csak 6 éves volt, 56000 km-rel, de egy nagyobbat, erősebbet szerettünk volna, ami nem egy a tucatból. Annyit tudtunk, hogy érzelmi-esztétikai alapon fogunk autót választani, nem észérvek alapján. Természetesen nem figyelmen kívül hagyva a műszaki tartalmat.
Elég hamar kiderült, hogy számunkra csakis olasz autó jöhet szóba. A Maseratin innen, a Fiaton túl mi marad? Alfa, és Lancia. Végül a döntést egy zakopanei hétvége hozta meg. A hotel parkolójában állt egy panorámatetős Delta. Úgy, ahogy ott állt abban a gyönyörű környezetben az a meseszép autó, minden eldőlt. Már „csak” találni kell egy ilyet. 2013-ban még nagyon kevés volt az országban, még kevesebb a panorámatetős, automata váltós dízel. A bicolor fényezésről lemondtunk, mivel egész Európában egyetlen egy volt eladó. Végül magunk sem hittük, de belefutottunk egy 2,5 éves, eredeti vezetett szervízkönyves, 56ekm-t futott példányba.
Ahogy beleültünk, már próbakörre se kellett volna menni, tudtuk, hogy ezt kerestük. Ezt a finom olasz eleganciát, diszkrét, de azonnal szemet vonzó formatervet. A tökéletes részleteket, harmonikus vonalakat.
Szóval, velünk jött ez a gyönyörűség. Végig vigyorogtam az úton, mint egy kisgyerek. Enyém álmaim autója! Tényleg olyan volt, mint a mese: csend, luxus belső, minden finom bőrrel borítva, új autó illat, amiről Stephen King Christine-je óta tudjuk, hogy jobb, mint a p.ncié.
Az eltelt három év és 55ekm alatt semmit nem változott az első benyomás, annak ellenére, hogy
egy -két hiba azért előjött. Melyiknél nem?
Elkezdett csöpögni a hűtővíz. Kiderült, hogy az EGR szelep előfűtésének a műanyag burkolata megrepedt. Megcsináltam, azóta is tökéletes.
Ezzel szinte egy időben erőteljesebb gyorsításnál érezhető volt, hogy rázkódik az autó eleje. A féltengely belső csuklójának kelyhe maródott be. Felújíttattam, mert így tartósabb lett, mint a gyári.
A szakember megnyugtatott, hogy ez nem a Lancia-Fiat hibája, Auditól Volvóig mindent visznek hozzá. Puhább a kehely, mint a benne lévő görgős csillag, ezért a kehely kopik. Tervszerű avultatás újabb példája?
Ezen kívül még a turbót kellett egyszer kitakarítani, mert a geometriát állító mechanizmus a lerakódott korom miatt néha megszorult. A fiamnak nagyon tetszett a dolog, mert olyan lefújó hangot lehetett kihozni a gépből, hogy egy Subaru WRX is megirigyelhette volna. Szerencsére az alkatrészárakon tükröződik a szoros Fiat rokonság. A karosszéria és utastér elemeken kívül minden Fiat-csereszabatos.
Jelenleg 111ekm van a vasban. Első fékbetéteket cseréltem 100 ezernél. A hátsók, és a tárcsák még eredetiek. Ahogy mértem őket, még jó darabig azok is maradnak. Ami megdöbbentő, még a gyári Michelineken fut. Kb. 60000 lehet bennük (nyári szett), de még mindig 5 mm-esek, csak nem akarnak elkopni.
Lecseréltettem idejekorán a vezérlést, jobb a nyugalom. Olajat szigorúan 10 ezrenként cserélek. A gyári ajánlás 30. Van, aki betartja ezt a marhaságot?
Ennyit a hibákról, és most jöhet megint az ömlengés...:)
Beülsz, és úgy érzed, mintha nem elindultál, hanem megérkeztél volna. Súlyos hanggal bezárul az ajtó, és mintha otthon lennél. Minden a helyén van, szép anyagok vesznek körül. Varrott bőr, alcantara, tényleg fémből gyártott krómozott betétek. Sehol egy VW-Audi -féle hámló festékű kapcsoló, kamu krómozott műanyag. Azt viszont sajnálom, hogy a kormányon lévő váltófülek nem fémből készült, fix helyzetűek.
Az ülések olyan kényelmesek, hogy egy 1000 km-es túra után úgy szállok ki, mintha mi sem történt volna. A hátsó sor tényleg hihetetlen! A tengelytáv a legnagyobb a kategóriában. Akkora, mint egy 2012-es Passaté, csak éppen a Delta a kompaktok közé van besorolva. Lényeg, hogy a 193 centis nevelt lányom mögöttem ülve keresztbe tudja tenni a lábát, és a feje sem veri a plafont! Ha nem ilyen szép szál ember utazik hátul, a hátsó üléseket külön-külön sínen lehet 20 centit tologatni.
Ez annyit tesz, hogy négyen teljes menetfelszereléssel, napozóágyakkal elmentünk nyaralni egy hétre, tetőbox nélkül. Az 1.6-os dízel csendben teszi a dolgát, és ezt szó szerint kell érteni. Autópálya tempónál csendesebb, mint egy benzines. A 300Nm üresen mindenre elég, még akár egy csapatásra Bükkben is. Ebben benne van a fék és a futómű is. Hihetetlen, hogy ezt a tök egyszerű felfüggesztés milyen kanyarvételt enged meg! Nem csúszik, nem tolja az orrát, nem billen.
Amint írtam, üresen. Teljes terheléssel azért nem utasítanám el a Twinturbo 190 lovát és 400 Nm-ét.
Igaz, tesztelők szerint jobb motor ez a kisebb.
Ha már a motornál tartunk, hadd ejtsek pár szót a váltójáról is. Zseniálisnak tartom ezt a 6 sebességes robotizált megoldást. Szimpla kuplunggal ilyen gyors váltást kézi váltóval képtelenség produkálni. Eco módban persze tohonya, hamar vált fel, de lepadlózva ott is visszapakol kettőt-hármat. Krúzolgatni jó. Manuális módban szoktam inkább használni, a fülekkel váltogatva, vagy ha automata inkább a Sport mód.
A formájába még mindig szerelmesek vagyunk én is és a párom is. Szerintem egy élő klasszikus. Van úgy, hogy csak megállok előtte, és gyönyörködöm, mint egy műalkotásban. Mert hát az is. Benne van Michelangelo, Da Vinci, és a sok száz éves itáliai művészet öröksége.

Hibalista

- EGR előfűtés műanyag burkolata megrepedt. 0 Ft+egy kis kreativitás+kézügyesség. - Féltengely kehely. 35000 Ft - Turbó tisztítás. 0 Ft.

Ide hordtam szervizbe

Fodor Sanyi, Eger.

Értékelése: 10

Másik szerelő értékelése

Én

Értékelése: 10

Képek az autómról

Fenntartási költség (10) Évjárat 2010
Kényelem (10) Használati időtartam 0 év
Teljesítmény (8) Km vásárláskor 56000
Megbízhatóság (10) Vezetett km 55000
Szerviztapasztalat (10) Átlagfogyasztás 5 l
Előző autója? Következő autója? Csakis olasz!
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (9.8/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Lancia Delta 2008 (2008)

További ítéletek (7 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)