Grafit lándzsa
Szöveges ítélet
Történetünk 1988-ban kezd?dött, ekkor még nem ismertük egymást de ? elkészült. Édesapám hozta ?t Magyarországra a nagy Itáliából 1991-ben kb. 30000 km-rel. Ekkor még nem vettem Róla tudomást csak tudtam, hogy Édesanyámnak van egy szép AUTÓ-ja. Szeretgették tör?dtek Vele.1997-ben kerültem Hozzá kicsit közelebb mikor letettem a jogsit. Mikor el?ször vezettem az összes kezdetleges sz?r felállt rajtam mindenütt, egy élmény volt. 1900 köbcentis turbó dízel motor 90 lóer? tele extrákkal: szervó kormány, elektromos ablakok elöl, központi zár, gyári légkondi,gyári m?anyag küszöb és egy LED-es hibajelz? központ a m?szerfal közepén, ami persze az id? múlásával mindent jelzett vagy nem .17 évesen térden állva könyörögtem a kulcsokért, hogy elvihessem. Ekkor kb. 90000km volt benne. Egy hónapos jogosítvánnyal történt az els? Baki. Az el?zött autó befordult el?ttünk (persze balra). Az anyagi kár tetemes lett, amit a biztosító kés?bb szponzorált (meg egy kis plusszt is). Ezután nem sokat használtam egészen 1999-ig
amikoris elkezdtem dolgozni Vele. Nem a legjobb munkahely egy autó számára. Pizzafutár lettem. Kb. 3 évet húztunk le ebben az iparágban ami jelent?s km többletet okozott. Persze a JÓ Magyar utak miatt jöttek a hibák. Lengéscsillapítók kerékagy csapágyak. 150000-nél a váltó is elmúlt. Szerel? megjegyzése: csoda, hogy eddig bírta. Azóta még m?ködik. Egy kuplung cserén és önindító javításon is átesett. Ez id? alatt 2 alkalommal hagyott az út szélén
(ebb?l 1x a közepén). A kasznin belül elvezetett m?anyag üzemanyag cs? a t?zfalon keresztül egy gumin átvezetve jut ki a motortérbe, a gumi elcsúszott és a cs? kilukadt. Leleveg?södött, dadogott, lefulladt és több km vonszolás után sem indult be. Rájöttünk, megcsináltuk, jó lett. A második alkalommal egy kanyar után kitört a talpas gömbfej a csonkállvány hibája miatt. 2003-ban elkezdte falatkázni a vizet (napi elindulás=1.5 L víz). Hengerfej le. Mindenhol törött volt kb. 250000km-nél ez volt az els? nagyobb M?TÉT. M?helyekkel vigyázni kell, a harmadik fej lett jól meghegesztve. Pénzt vissza és tömítés garnitúrára NEM adnak. 2002 év
végén totálkárra lett törve az eleje. Eldobjuk? Megtartsuk? Megtartottuk! Anyagi kár ismét tetemes Biztosító nem szponzor. T?zfaltól el?re komplett eleje csere a motor megúszta. 2003 év végéig semmi jelent?s. Kicsi elhanyagolás, kopott motor ami eszi az olajat és meg van a baj: csapágyas lett. Megcsináltuk! 2004 júliusában kapott 2 év m?szakit. Szeptemberben apró pici darabokra lett szedve és el?ször igazán ki lett lakatolva elejét?l a végéig. Két küszöb, ajtók alja, hátsó doblemezek, nyúlványok, hátfal és a hab a tortán egy komplett tet? csere a rohadás miatt és persze, hogy besüssön a nap. El?re régóta beszerzett motoros b?r Porche ülések kerültek, ennek alapján a hátsó is b?r lett. Belekerültek a hátsó elektromos ablakok, az ajtókárpitok 1.5mm-es alu lemezt kaptak, és az elektromos rendszer is át lett kábelezve (ahol rossz volt). A csomagtér ajtóról is elt?nt a kilincs, a hátsó lökös is kapott 5 centit lefelé. Komplett fényezés és Lancia Beta alufelnik. Naggyából ennyi az autó életútja szeretném ÉLETBEN tartani amíg tudom. Nem csalódtam a Lancia-ban. Csak az fogjon bele akinek ideje és leginkább kitartása van. Ez nem csak szeretet inkább fanatizmus. Viva Lancia
Hibalista
- Váltó javítás 45.000.- Kuplung szett 40.000.- Hengerfej jav + tömítések 95.000.- Lengés csillapítók 76.000.- Motor generál 155.000.- Teljes lakatolás + felújítás + fényezés 350.000.-
Ide hordtam szervizbe
Magam csináltam
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (7) | Évjárat | 1988 |
Kényelem | (10) | Használati időtartam | 17 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 30000 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 300000 |
Szerviztapasztalat | (6) | Átlagfogyasztás | 8 l |
Előző autója? | BKV | Következő autója? | – |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.5/10) |
