Egyetlen imádott varacskosdisznóm
Szöveges ítélet
Életem els? autója volt, iszonyú boldog voltam, mikor sikerült hozzájutnom 50000Ft-ért. Rögtön menthetetlenül bele is szerettem. ? volt az én kis varacskosdisznóm. Máig az egyik legszebb autónak tartom, nekem ilyen az ízlésem. Nem szeretem a jellegtelenné gömbölyített mai designokat (tisztelet a kivételnek,pl. a mai Lanciáknak!). Igazi férfias külsej? vagány kocsi sok krómmal, sportosan elegáns. Mindösszesen kb. 200000Ft-ot költöttem különféle javításokra, s lett egy teljesen megbízható autóm. A javítások el?tt persze nem volt igazán az, dehát 22éves volt mikor megvettem. És ahhoz képest csodás állapotban volt. Nem rohadt sehol, de tényleg, még minimálisan sem! Motorikusan is nagyon jó volt. A belseje is szép állapotban volt, egykét apróságot kivéve. És az "extrái"...Ha belegondolok, hogy mindez benne volt 1982-ben: színezett ablakok és tükrök, állítható kormánymagasság, plüsskárpit, kétoldali hátsó olvasólámpa, belülr?l állítható mech. tükrök, és egy digitális óra, ami mellékfunkcióként mérte az olajcsere óta megtett kilométereket... Nagy szó lehetett.
Kétszer hagyott cserben: a vezérm?szíjszakadáskor (az én hibám, mert nem cseréltettem le rögtön vásárlás után...) és amikor besült az önindító és a gyújtáselosztó (valami zárlat?).
Amúgy remek kocsi volt, példás menetteljesítményekkel (87LE és csak 975kg), tipikus pörg?s, nagyon nyomatékos olasz motorral. Kit?n?en gyorsult és 160-ig mertem egyszer hajtani. Persze 120 fölött már bömbölt és rázott (eleve, ? még csak légcsatornát sem látott akkoriban mikor tervezték), de azért lehetett vele száguldozni autópályán. A futóm?ve félsportosan nagyszer?, habár kicsit ingatag a kaszni és a fenekét is könnyen kiteszi nedves úton. A fogyasztása annyi volt, mint vártam: elment ? 7-8 literrel is, ha nem engedtem az olasz temperamentum kísértésének, meg persze körülményfügg? is, de nagyjából mindent összevetve olyan 10liter volt az átlagfogyasztás.
Összegezve egy nagyszer? autó, a vezetési élmény és a design magával ragadó, és valójában semmivel sem kevésbé megbízható, mint bármely más korabeli verda, s?t! Az alkatrészellátás nem jelent gondot, hiszen sok Fiat alkatrész jó bele, s?t, pl. a hátsó dobfékrendszer egy-az-egyben Kispolszki. Ráadásul Lancia-bontót is találni pont annyit, amennyi kell, és mindmáig kaphatók utángyártott alkatrészek is. Tehát nem különösebben drágák és nem is ritkák az alkatrészek. A fogyasztása elfogadható, az olajat egyáltalán nem zabálja és katalizátor híján is gond nélkül átmegy a zöldkártyán, az enyém a gyári adatoknál nagyságrendekkel(!) alacsonyabb értékeket produkált. Bosszantóak egyedül az elöregedett kábelezés miatt fel-fellép? kontakthibák voltak. Mindenesetre én elkötelezett Lancia-hív? lettem, a következ? autóm is természetesen Lancia lett és lesz a jöv?ben is.
Sajnos egy balesetben hunyt el az én drága varacskosdisznóm. Fejreálltam vele egy szabálytalanul eltolt hótorlasznak köszönhet?en. Hasznos még tudni a kocsiról, hogy 60 km/h-val borultunk fejre és egyikünkön sem esett egy karcolás sem, pedig ebben a kocsiban nincs más biztonsági rendszer, csak az övek. Ennyi. A varacskos totálkárosra tört, de maradéktalanul megvédte utasait. Mindezt 22 évesen... Megsirattam... Nem is egyszer...
Viva Lancia!
Hibalista
- Vezérm?szíj szakadás miatt vezérm?szíj és görg? csere, ékszíj csere, hengerfejtömítés csere, 3 szelep cseréje (68000Ft).
- Féklámpa egyszercsak nem világított (12000Ft)
- Hátsó lengéscsillapítók felújítása (10000Ft)
- Autópályán 150-nél egyszercsak leállt a motor, s nem indult újra: besült az önindító és a gyújtáselosztó (45000Ft)
- Komplett kipufogórendszert leszakította egy k? a földúton, egész a leöml?t?l (20000Ft)
- M?szaki vizsga+sok apróság a m?szakihoz(alapjáratállítás, futóm?állítás, gömbfejek, stb.) (50000Ft)
-
-
Ide hordtam szervizbe
OKÉ Autóklinika, Bp. Gubacsi út
Értékelése: 7
Másik szerelő értékelése
Gazsó Bt., Csepel, Martinovics u.
Értékelése: 7
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 1982 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (9) | Km vásárláskor | 200000 |
Megbízhatóság | (7) | Vezetett km | 10000 |
Szerviztapasztalat | (7) | Átlagfogyasztás | 10 l |
Előző autója? | – | Következő autója? | Lancia Delta(Nuova) LE 1,6i |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.5/10) |
