A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Lada » Samara

S 1500s "Export" 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Zsiguli Szputnyik - az orosz katasztrófafilm :)

Szöveges ítélet

Hát, hol is kezdjem? Talán ott, hogy az utolsó autó, amit a Lada előtt vezettem, egy Nissan Sylvia volt (245 le, 5,4-es gyorsulás, mi kell még?). De az nem a sajátom volt, ugyanúgy, ahogy a Nissan Skyline sem (350 le, 4,7-es gyorsulás, és ez az, ami kell!), és ez nem is Európában volt, hanem a Világ másik felén, de szószerint.
Csak egy a bökkenő, hogy hazajöttem, szegény voltam, hideg volt, és kocsi kellett. Hosszas keresgélés a neten, mérlegelés: ne legyen túl kicsi, meg ereje is legyen, fontos az olcsó karbantarthatóság (mekkorát tévedtem!), meg a Lada mégiscsak egy amolyan szerethető, barátságos szerkezet, tényleg igazi összvér, ami a tunningolástól kezdve a trágyahordásig mindenre használható...

Végül rátaláltam az én kicsikémre: 92-es évjárat, nem is túl öreg (csak 15 éves), jó áron is van, "export" felszereltségű is... Felhívtam a tulajt, lementem vidékre és némi alkudozás után megvettem az autót. Jellemző, hogy az adásvételi szerződést a kocsi motorháztetején írtuk meg, mivel a házba nem engedtek be, mert épp disznóvágás volt náluk... Búcsúzóul még kiszaladt a család apraja-nagyja, hogy utoljára megsímogassák a kis szamarat. Gondoltam, ez jó jel, ezek szerint nekik bevált...
Ugorjunk tíz percet: már az első kereszteződésben alig tudtam vele megállni, mert a fékmunkahenger annyira kopott volt. Kopogás itt-ott hazafelé, de végülis 130-cal bírta az autópályát, úgyhogy nem volt okom panaszra...
A következő szívrohamot az átírási költségek jelentették: az egész összesen majdnem annyiba került, mint maga a vételár, úgyhogy el is fogyott az a pénz, amit arra tettem félre, hogy az esetlegesen felmerülő apró hibákat megcsináltassam.
Az elkövetkezendő két hónap során kiderült, hogy gyakoratilag minden rossz rajta, úgyhogy ezt most nem is részletezem. Legyen elég annyi, hogy eddig 300.000 Forintot költöttem a kocsira. Kilakatoltattam, felújították a futóművet, a váltót, a kuplungot, a fékrendszert, az eletronikát (ami azóta újra elromlott), meg még ki tudja, hogy mit.

Cserébe egyszer kipróbáltam a végsebességet! És igaz: a Lada Samara tényleg képes 170-nel menni. A rekordkísérlet felért egy ... -val. Most mindenki képzeljen el valami nagyon-nagyon szép dolgot! :) A szovjet ipar csodája, a keleti blokk büszkesége, a Zsiguli dombvidéken felépült hős Togliattiról elnevezett üzem csúcsterméke, az igazi Szputnyik, vagyis "Útítárs" legyorsult egy aktuális Mercedes C 220 CDI-t!!! Igaz, hogy hátszéllel, igaz, hogy lejtőn lefelé, de megelőztük! Megvan videón, bizony! Meg az is megvan, amikor az ajtóillesztéseken befújt a szél, és a felhúzott ablakok ellenére lobogott a hajunk a szélben:) Hát, ezért szeretem annyira ezt a verdát!

Ennek már fél éve, azóta vigyázok rá, becsben tartom, s közben gyűlik a pénz a Skyline-ra... De lehet, hogy inkább lakást veszek előbb, s a hű "Útitárs" még hadendben marad egy ideig. Végülis bírja a strapát...


Egy úr az Y ügyosztályról


P.S.: Képeket nem tettem fel, mert szerintem mindenki látott már Lada Samarát... Az enyém ezüstszínű, metál:)

Hibalista

- Futómű, fékrendszer, kormánymű, váltó, karosszéria, elektronika, és minden más is, ami csak egy autón elromolhat...

Ide hordtam szervizbe

Radics Attila autószerelő mesterhez, meg Sanyihoz Budapesten az Ördögárok útra - a Ladákat gyakorlatilag becsukott szemmel javítják, csak úgy, ujjgyakorlatként:)
Ha pedig e két derék szaki épp nem szerel, akkor sztorizgat, például arról, hogy a kocsimban valószínűleg nem 107.000 km van, hanem legalább 207.000...

Értékelése:

Képek az autómról

Fenntartási költség (10) Évjárat 1992
Kényelem (8) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (10) Km vásárláskor 107000
Megbízhatóság (3) Vezetett km 10
Szerviztapasztalat (8) Átlagfogyasztás 10 l
Előző autója? Skyline Következő autója? Nissan Skyline R32 GT-R, ismét...
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (7.7/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Lada Samara

További ítéletek (224 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)