Tajgára tervezve
Szöveges ítélet
Az autót szüleim várásolták 1995-ban, 1998 óta 99%-ban szinte csak én vezettem. Eredeti tulajdonosainál a család kedvenceként gyakori mosásban, takarításban és egyéb kényeztetésben volt része (pl. gyarázs). Ez miután hozzának került tokéletesen megváltozott: évi 2x-i mosás+csillaggarázs egy bp-i lakótelepen. Ezen hányattatott sorsa ellenére az autó rendszerint tette a dolgát. Emlékeim szerint 3-4 alkalommal mondta be az unalmast, minden esetben gyújtáselektronikai problémára visszavezethet? problémák miatt. A Hall cellás gyújtás alapvet?en megbízható, amennyiben a gyújtáselektronika nem Rotex gyártmányú. Persze amikor elromlik és sürg?sen másikra van szükség, a közeli autósboltban csak ez kapható. Akinek ilyen van jelenleg, javasolom egy tartalék beszerzését. Orosz, vagy magyar mindegy, ezekkel általában jóval ritkább a probléma.
A gyújtástól eltekintve az autó rendkívül megbízható, bármilyen hiba is adódott, mindig hazavitt, ha kuplung nélkül, akkor úgy.
Az együtt töltött kilométerek alatt az autót sikerült igen jól megismerni:
Motorja alapvet?en csendes, alapjáraton a karosszériát diszkréten remegteti. Olajfogyasztása 15ekm/1 év alatt nulla - nem úgy mint egy-két mai típusé. A váltó fokozatai - 4 sebességes mivoltából fakadóan - igen hosszúak, a 100-as tempó 2. fokozatban elérhet?, a cégsebesség sík úton 155-160 km/h óra körül van, ekkorra már a futóm? tartalékai is elfogynak. Az autó jelent?sen alulkormányozott, futóm?ve igen lágy, a karosszéria a kanyarokban igen megd?l. A kormányzás pontos, a kormánykerék - a korábbi Ladákhoz képest jelent?sen - könnyen tekerhet?.
Az utastér kényelmes, bár a m?anyagok kemények, jó orosz szokás szerint kórusban jelzik jelenlétüket a legkisebb úthibán is. A múanyag ablakteker? fogyóeszköz, nem bírják a hatalmas üvegek mozgatását. A probléma fém karok beszerzésével orvosolható. Az bels? tér, f?leg a csomagtartó rideg m?anyag elemei igen törékenyek és beszerezhetetlenek.
Összegzésként a Samara egy megbízható, olcsón fenntartható autó, amely folyamatosan - fél évente igényli - a karbantartást.
Az autót nagyom megszerettem, szomorúan pislogtam utána, mikor idén tavasszal eladtam...
Hibalista
- Generátor - 6e felújított
- Termosztát - 2e
- Ablakmosó szivattyú - évente 2x
- Ablakmosó tartály - 2x
- Ablakemel? karok - nagyon sokszor
- Gyújtásvezérl? elektronika - 2x
- Hall cella jeladó - 2x
- Biztosítéktábla - ingyen (korrózió eltávolítás)
- Utastári légáramlás vezérl? - nem lett javítva
- Szivargyújtó - nem lett javítva
- Váltórudazat gumiharangja - 1,5e
- Els? lengéscsillapítók - 2x9e
- Els? féktárcsa - ?
- Hátsó fékdob - 4e
- Teljes kuplung szerkezet - 18e
- Alapjárati szabályozó szelep - 2x
- Karburátor úszó - 300
- Indexkar - nem lett javítva (nem pattang vissza)
- 3. ajtó csere, mert elrohadt - 17e
- Kipuffogó rendszer - 3-4x
Ide hordtam szervizbe
Csendes György
A hibák többségét megoldották, relatíve gyors és megfizethet?
Értékelése: 7
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 1989 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 10 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 60000 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 100000 |
Szerviztapasztalat | (7) | Átlagfogyasztás | 9 l |
Előző autója? | 1310 TX kombi | Következő autója? | Honda Civic 1,6 Sport |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.1/10) |
