Szivem csücske.
Szöveges ítélet
98-ban kaptam ballagási ajándékként a Csacsit. Bordó, benzin-gáz üzem, kitűnő állapot. Az akkori tulaj eladáskor megsiratta, annyira szerette.
2évig csak hétvégi autóként használtam, fogyasztás akkor még 8-8,5 Gázzal(most 9).
2001-ben felköltöztem Bp. környékére, nem hoztam magammal, két évet állt. Havonta egyszer megjárattam.
2004-től viszont dolgozni járok vele, napi 55km, plusz ami még hozzájön. 2005-ben három hónap alatt 28ekm-t hajtottam bele. 2x cseréltem akkor olajat semmi más baja nem volt.
Egyszer viszont nagy mákom volt(pontosabban a Csacsi érezte, hogy most nem romolhat el). Jöttünk haza nyaralásból, autópálya, végig 130-140. Minden rendben, hazaértünk. Másnap reggel beindítom, alapjáraton egy süvítő hang és leáll. Vezérműszíj elszakadt. Ha ez előtte nap lett volna.... Na mindegy itt én voltam a fasz, már rég ki kellett volna cserélni. Kicseréltem, beállítottam a vezérlést, és hétvégén az M5-ön eddig először és utoljára cserbenhagyott. Bedölt a vízpumpa. Nem oda kapta a csapágy a terhelést, ahova az előző 10 évben, így bírt tönkremenni.
Azért kezd öregedni szegény. Csörög, csattog, zörög, de megy rendületlenül. Most rá kell költenem valamennyit(50e), és rendben lesz.
Gondolkoztam már, hogy el kellene adni, DE, mivel nincs pénzem max használt suzuki, vagy hasonló. Legallább a Szamárnál tudom milyen az állapota, mit hogy lehet javítani, és ráadásu lolcsón. És ilyenkor jön még a lelkiismeretfurdalás, hogy hogy gondolhatok ilyen szemétséget.
1.Nem is tetszik a Suzuki. 2. Vele hordam haza a garázsa összes cuccát, költözéskor mint egy málhásszamár, és az együtt eltöltött 10év....
Hibalista
- 10 év alatt, mióta nálam van, volt jópár dolog, megpróbálom időrendi sorrendben:
- 2002-ig(10 éves volt) csak kopóalkatrész, semmi más.
- Utána azért pár apróság: vezérlő-elektronika, gyújtás-elektronika, alapjáratszabályzó. Ez mai áron is max 10eFt.
- Egyszer hagyott cserben: vízpumpa 10eFt javítással.
- Féltengelycsukló(jobb külső) Ez most 8eFt+munkadíj.
- A (gáz miatt a) hátsó kipufogódobot 3évente cserélni kell, de lehet, hogy azért mert mindig a legolcsóbbat veszem. 3eFt
- Volt generátor és hűtőmotor generál. 17eFt Ez munkadíjjal együtt.
- Most kell cserélnem a hátsó rugókat és lengéscsillapítókat. Magam csinálom, anyag 18eFt.
- Sok kis apróság, ami ha nincs kijavítva semmit sem jelent.
-
Ide hordtam szervizbe
Hordtam Gödöllőre a Lada szervízbe. Drága, mindent cserélni kellett ami eszükbe jutott, és rossz minőségű cuccaik vannak.
Értékelése: 2
Másik szerelő értékelése
Otthon anyáméknál a falusi szerelőnél volt párszor. Vele nem volt gondom, csak egyre drágább, ezért én javítom mostanában.
Értékelése: 5
Képek az autómról
Fenntartási költség | (9) | Évjárat | 1992 |
Kényelem | (6) | Használati időtartam | 9 év |
Teljesítmény | (6) | Km vásárláskor | 45000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 105000 |
Szerviztapasztalat | (1) | Átlagfogyasztás | 9 l |
Előző autója? | Ez az első. | Következő autója? | Még nem tudom. |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (6.6/10) |
