Szergej, a tajgák vad, bár inkább lesántult bikája
Szöveges ítélet
Bár elméletileg már nyugati exportra készítették, és az enyém Finnországból került hozzánk, a kidolgozása csapnivaló volt. A műanyagok zörögtek mindenhol, a kasztni rohadt, a felhasznált anyagok rettenetesek. Az igaz, hogy öten elfértek benne, meg csomagtartója is volt, de nem volt benne jó érzés utazni. A sebváltó olyan volt, mint egy lavórban kavarni fakanállal a kaját, a kormányzás az instabilitás, alulkormányozottság és 80 fölött a vibráció jelenségeit együtt hozta. A motor jól húzott, bár a karbi az elképesztő szívások tárháza volt. Mindig valahol eldugult, egy biciklipumpával kellett a tetején levő kis furatoknál kifújni a dzsuvát, de ez sem segített sokáig. Meguntam, vettem bele egy új karbit 18000ft-ért!!! Egyszer kiszakadt a benzincső, isteni szerencse, hogy észrevettem, pont a szokásos elindulás előtti nézzünk be a motortérbe rutint futtattam. Egy másik alkalommal meg elkezdett túlmelegedni, hát nem az egyik fűtéscső szakadt ki, máskor meg a hőgomba adta meg magát. Viszont volt rajta vonóhorog, egyszer vontattam 8 db 6 személyes túrakenut meg a csapat teljes cuccát egy tréleren, és becsülettel elhúzta. Mondjuk azután a kesztyűtartót többet nem lehetett becsukni és az ajtókon fütyült be a szél, de ez van. Az első féke pedig állandóan beszorult, nagyjából félévente egyszer szétszedtem az egészet, kitisztítottam, de ha nem volt tél meg sózott út, és latyak, akkor is berohadt kb fél év alatt. A megszakítódoboz pedig szó szerint elkezdett szétmállni, onnantól pedig jöttek a helyes kis kontakthibák. Egyszer a -20 fokban elszállt a gyújtáselektronika, kanadai!!! gyártmányúval pótoltam.
Azt azért megjegyzem, hogy volt 2105-ös Ladám is, és azzal bár ugyanannyi km volt benne, messze nem szívtam ennyit.
Amikor az alja már annyira rohadt, hogy nagyon sokba került volna, eladtam, vettem egy Suzukit, és azóta is boldogan élek.
Hibalista
- Karbi, gyújtásvezérlő, ac pumpa, benzinszintjelző, fűtéskapcsoló, benzintank, hőgomba, hűtéscső, benzincső, fékmunkahenger, fékszervó, főfékhenger
Ide hordtam szervizbe
Aranykezű mester
Értékelése: 9
Képek az autómról
Fenntartási költség | (5) | Évjárat | 1989 |
Kényelem | (5) | Használati időtartam | 3 év |
Teljesítmény | (5) | Km vásárláskor | 90000 |
Megbízhatóság | (2) | Vezetett km | 12000 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 10 l |
Előző autója? | Fiat 650 | Következő autója? | Suzuki |
Ennyire szerette | (5) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (4.5/10) |
