Rozsdaszín?, fehérnek álcázva
Szöveges ítélet
2000-ben 400 ezer korrekt árnak t?nt egy 1990-es 1.3-as 3 ajtósért. A tisztelt autókupec úr értette a dolgát, ugyanis a kasztni 2 héten belül meg mutatta magát(sárvéd?ívek, küszöb majd az alváz és a rugó tornyok is rozsdásodtak mint állat). A motor a tömítetlenség miatt orrán, száján lihegte az olajat. Tény hogy a vásárlásnál nagyon bepaliztak bennünket, de biztos lehet okosabban is Samarát venni. A motor (gy?r?-, kuplung-, tömítés-, olajtekn? csere) 60 ezer Ft, a kasztni (sárvéd? ívek, rugó tornyok padlólemez kiheggesztése, küszöb és els? jobb sárvéd? csere) 90 ezerbe került. Meg nyugodtunk, de pár hónap múlva újabb problémák ütötték fel a fejüket. Lengéscsillapító, talpas, féltengely, kormánym?. A két utóbbi esetében a nyavalyás porvéd? gumi szétszakadt és nem vettük észre. Öngól a javából, meg kb. 70 ezer Ft, + a többi apránkén 60. A hátsó ajtót egy bontóból szerzett darabra cseréltük le 25 ezer. A generátor 2x rendetlenkedett, de id?ben javíttattuk. Most viszonylag rendben van, de szemfülesen figyeljük, mikor mi akar szétesni. Jobb félni, mint megijedni, a silány min?ség? utángyártott alkatrészek ugyanis nagyon hamar tönkremennek, de legalább az áruk olcsó. A ROZSDÁT SOHA NEM LEHET KIÍRTANI BEL?LLE!!!??? A fogyasztás a motor kopásával egyenes arányban n?, de a teljesítménye nem csökken. A fogyastása a motor állapotától függ?en átlag 7,5-8,5 liter kényelmes 90-100-as tempónál/városi forgalom. Persze hogy tud gyorsabban menni (120-130), de akkor már eléggé megugrik a fogyasztás. A lápánál nem a Samarák miatt ragad be a kocsisor. Leggyorsabban 140-el mentem vele. Még bírta volna tovább, de én már nem. Igen, féltem. 120 fölött már nem érzem jól benne magam, egyébbként a motor sem. A biztosíték táblán gyakran kimozdúl egy-egy biztosíték, ami az ablaktörl?, elakadásjelz?, szell?z? ventillátor, stb. müködését bénítja meg. A f?tés jó az ülések párnázása tökéletes az oldaltartás=0, a hátsó lábtér elfogadható. Ja, ülés. 5 éve keresem a megfelel? ülés pozíciót, ha valaki megtalálta szóljon. Minden hibája ellenére szeretjük a mi kis csacsinkat, bár vágyunk egy újabbra, jobbra, szebbre. Soha nem hagyott cserben(cserbenhagyás=nem indul, ill. útközben megáll), bár öt év alatt 35 ezer Km nem mondható soknak. Szerintem a régi keleti típusok közzül, a Samara az egyik legjobb választás, még akkor is, ha beismerem az elfogúltságom a típussal szemben.
Hibalista
- F?tengely gömbcsukló
- Talpasok
- Lengéscsillapítók 7000Ft/db
- kormánym?(figyelmetlenségb?l) 10000Ft bontóból
- Generátor 2-3 ezer Ft
- diódahíd filléres probléma
- rozsda mindenhol ez a legkölcségesebb hiba
-
Ide hordtam szervizbe
Derecskei maszek
Értékelése: 9
Képek az autómról
Fenntartási költség | (3) | Évjárat | 1990 |
Kényelem | (4) | Használati időtartam | 5 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 152000 |
Megbízhatóság | (7) | Vezetett km | 35000 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 8 l |
Előző autója? | 105s | Következő autója? | remélem Ignis, Corsa, Astra |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (5.4/10) |
