Roppant bolsoj medve bátyuska alatt
Szöveges ítélet
Költözés után nem sok pénzem maradt. Mivel 1200-es ladám volt előtte, amit 24 évesen már lecseréltem, pedig ment mint az állat (csak a kaszni volt oda egy kedves rokon "megcsúszása" miatt) ezért most is ladában gondolkodtam, mert olcsó, és megbízható, az ismerősök szamaráival is meg voltam elégedve. Találtam is egy szamarát igen akciós áron. Az akkor még 11 éves kocsi annyiba került mint most egy ismerősöm 2 havi Skoda octavia részlete... Na erre mondom, jó ár-érték arány. Igaz elég lelakott volt a kocsi, de ez inkább az első tulaj hanyagságának tudható be: hátsó ajtók nem voltak nyithatók, a termosztát nem müködött, és küszöbcsere is lassan esedékes volt. Nem is beszélve amit akkor még nem tudtam, hogy a katalizátor is ki volt berhelve belőle. Mindez azonban nem vette el kedvem, hisz néhány 10ezer ft-ból megúsztam a javitást (természetesen a lakatolás kivételével, de az se vágott földhöz)
A kocsiról: amire kellett tökéletesen teljesitette: mindenhová elvitt, soha nem hagyott cserben. elég nagy és kényelmes volt számomra, biztos úttartás (persze nyugati kocsihoz nem tudok viszonyitani), erős kaszni. Ha esetleg egy-két apróbb dolog meghibásodott benne, fillérekből ki lehetett cserélni. Ezek inkább a kopó alkatrészek voltak (műanyag csövek, gyertyák, ablakmosó tartály). Ami tetszett benne, hogy igénytelen, megbizható és elég nagy volt (osztálybéli társaihoz képest). Ami nem tetszett, az hogy először is miért nem tudtak egy 95-ös évjáratú kocsiba 5 sebességes váltót tenni (bár a 4 sebességgel is jól ment 140-nél enyhe emelkedőn a 4-es úton is jól huzott), továbbá a visszapillantótükrök elég használhatatlanok voltak a nagyvárosi forgalomban. Amelyik kocsi a másik sávban már elérte az én hátsómat, azt a holttérben nem láttam. A megoldás vagy a sürü nyakelforditás, vagy egy belső panoráma visszapillantó amiben mindent látsz jobbra-balra. (csak akkor számitani kell arra, hogy nem tudjuk a napellenzőt lenyitni.) Kissé ki voltam az elektronikára: nem tudták zárt térben elvezetni a kábeleket, igy sok volt a kontakthiba. Volt hogy az index hagyott ki. Máskor meg beindult az ablakmosó, mikor csak törölni akartam, igaz hátul. Sok sok kontaktsprézés után meg kapcsolócsere után azért megjavult. Jah, és üdvözlöm azt aki kitalálta ezekre a kocsikra a katalizátort. Csoda ha át birnak menni normálisan a zöldkártyán (ez a szervizes tapasztala is.)
Összességében nekem arra kellett a kocsi, hogy elvigyen A-ból B-be (általában rövid távon), és ezt tökéletesen teljesítette is. Fájó szivvel váltam meg tőle, egy buta önkormányzati rendelet miatt. A budapestiek talán tudják miről van szó...
Hibalista
- Termosztát, generátor, behúzótekercs lengéscsillapitó-csere
Ide hordtam szervizbe
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (9) | Évjárat | 1995 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 3 év |
Teljesítmény | (6) | Km vásárláskor | 90000 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 15000 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 8 l |
Előző autója? | 1200 s | Következő autója? | Nissan almera ? |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.2/10) |
