Orosz csacsi
Szöveges ítélet
Az autót egy éve vettem, szegényke nem volt hibátlan állapotban, de legalább gurult, és a kasztnin is csak egy helyen látszott hogy rozsdásodik. Azóta már újabb helyeken is sikerült felfedezni a rozsdafoltokat (főként az első ajtókon, melyből a jobb oldali már ki is lyukadt), de hát reméljük, hogy tudnak vele majd kezdeni valamit, legrosszabb esetben ajtócsere...
Természetesen már jó pár alkalommal látogattunk szervizt is, de az otthagyott pénz nem veszett kárba: minden látogatás után láthatóan és érezhetően javult az autó állapota.
A kipufogó-rendszer és a porlasztó cseréje után már egész vígan száguldozott, és elmaradt az idonként kékes füst köpködése, amivel az autó a mögöttünk jövoket próbálta szórakoztatni, kevés sikerrel. Sőt, így már le sem fulladt megálláskor, ez is teljesen új érzés volt.
Ezen kívül a motor is új életre kapott, erős lett, vidám és fürge, könnyedén felveszi a versenyt az alsó-középkategóriájú autók többségével, főként, hogy ő 1500 köbcentis.
A szervizelések során már kicserélték szinte az egész műszerfalat, van benne új első ülés (a régi el volt törve, ezért téglákkal támasztottuk ki, hogy ne essen hátra a sofőr egy-egy gyorsításkor), stb, így most már, hogy még a gyújtáskapcsolót is kicserélték, egész üzembiztos járgány lett belőle (na jó, reméljük…). Rá kellett költeni persze mégegyszer azt az pénzt, amennyibe került, de így is lényegesen olcsóbb volt, mint egy hasonló korú nyugati vagy japán autó, és hát teljesen más életérzés...Különösen az úttartás, mert hiába a viszonylag jó felfüggesztések, rugózás és úttartás, ha az eloző tulajdonos a Tescoban vette a gumikat, amik ugyan nagyon szép mintájúak meg minden, csak sajnos tojás alakúak, így a kormány erőteljesen rezeg, elsosorban 100 km/h felett. Mindenesetre vígan gyorsul 140-150-ig, ha az ember nem vált túl korán 5-ösbe, mert az elsősorban a sebesség megtartására alkalmas, gyorsításra már kevésbé.
A fogyasztás kezdetben kicsit magas volt (10-13 liter), de a porlasztó cseréje ezt leszorította 9-10 literre, majd egy fogyasztáscsökkento szerkezet beszerelése 7-8 literre csökkentette, ez így már egész elfogadható lett.
A karosszéria legmókásabb része persze a híresen pontos orosz illesztések, illetve a tökéletesen méretre szabott ajtók, melyeknek köszönhetoen az autó a bal első, a jobb első, illetve a csomagtér ajtók széleinél ázott be, ami azt eredményezte, hogy a csomagtérben minden elázott, az ajtókárpitoknak csúfolt műanyagok felhólyagosodtak, illetve esőben vezetés közben a sofor bal karja tiszta lett (tiszta víz) egészen rövid idő után is.
Ezeken a dolgokon segített az ajtók beállítása, illetve új szigetelo gumik beszerelése, mely a beázások nagy részét remekül kiszűri. Ja, az ablakok le- és feltekerés közben borzasztóan nyikorogtak, ezen a szerelő nagy mennyiségu olaj alkalmazásával segített, ami a nyikorgást valóban megszüntette, ám még egy év elmúltával is vékony olajréteg lepi el az ablakokat feltekerés után.
Szóval a Szamara egy elég különleges világ, ha más autókkal hasonlítjuk össze, de ha az ember megszereti, igen erősen fog kötődni és ragaszkodni hozzá…ez egy szerethető autó…Ráadásul az autó rendes, becsületes jószág, ezért a törődést meghálálja. Simán vállaltunk vele több száz kilométeres utakat, és soha nem hagyott cserben,
illetve egyszer sztrájkot hirdetett, de akkor ezt időben közölte; elindulás után 1-2 km-rel leállt, és nem is akart nagyon elindulni, de amikor nagy nehezen megfordultam vele, jelezve, hogy "na jó, akkor hazatérünk", akkor habozás nélkül elindult és vígan hazaszáguldott...egyszeruen nem volt kedve 250 kilométert menni aznap, és inkább jóbarátjára, a Skodára bízta az aznapi feladatokat.
Ez a kis huncutsága vezetett a már fent említett gyújtáskapcsoló cseréjéhez, aminek köszönhetően ismét rendes, igavonó járgányhoz méltó módon végzi munkáját...
Hibalista
- karburátor, elektromos rendszer, gyújtáskapcsoló stb.,stb..
- elsősorban a korral járó elöregedés okozta a problémák többségét...
Ide hordtam szervizbe
műhely Dunaharasztiban. Az idő múlásával romlik a színvonal. A szerelők egyre hanyagabbak lesznek, de legalább lassabb is. Osztályzat: Régen 9, most 5. Ebből átlagolok...még van esély a fejlődésre újra.
Értékelése: 7
Másik szerelő értékelése
Pálya autójavító Bt. Gyorsak, viszonylag megbízhatóak és nagyon drágák. Ráadásul rendszeresen próbálják viszonylag felesleges plusz kiadásokra megvágni az embert, ez elég ellenszenves vonásuk. Ja, és ráadásul nem is udvariasak...
Osztályzat: munka minősége és sebessége: 8. Minden más: 2
Ebből átlagolok ismét...
Értékelése: 5
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 1993 |
Kényelem | (4) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 80000 |
Megbízhatóság | (6) | Vezetett km | 10000 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | – | Következő autója? | Következő autó? Egyelőre nincs tervben |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (6.9/10) |
