A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Lada » Samara

S 1300, 4 seb. 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Olyan érzés, mintha menne, mint´ állat

Szöveges ítélet

89-es évjárat, kétajtós, négysebességes, katalizátor nélküli típus.
2001-ben vettem, viszonylag olcsón (276eFt +13 eredetvizsga +5eFt KPM, mert katalizátoros forgalmija volt, de soha nem volt rajta katalizátor, és err?l kellett egy
igazolást kérnem. Akkoriban 350-nél kezd?dtek a nem szétrozsdált, m?szaki vizsgán átment szamarák, és kb. 550-ért mentek az "újszer?", keveset futott példányok). Olcsóságának oka, hogy karamboloztak már vele (belement a hatósági közeg Opelja), és a javításnál kissé spóroltak a fényezésen. Pontosabban színkód alapján fényezték, de a színkód nem fakul, az eredeti festék meg igen... Amúgy a teteje nem javított, ott a szocialista és feltehet?en hétf?i munkamorál látszik, mert nem sikerült egyszín?re lefújni. Az illesztési hézagok is szerintem gyárilag kritikátlanok, mert sehogy sem tudok olyan torzulást elképzelni, ami lejjebb hegeszti a csomagtér ajtaját, így zárt állapotában is 1,5 cm-el hátrébb áll, mint a többi elem. Ett?l függetlenül nem ázik be, az esztétikumának meg amúgy is jót tesz a távolság. További hibája a vezet?oldali ablak: feltekeréskor elferdül, emiatt kézel utána kell igazítani, ami vezetés közben súlyosabb mutatvány, mint a mobilozás.
Típushiba a m?szarfal repedezése napfény és h? hatására (60 fok felett, állítólag). Az enyém nem lenne olyan súlyos, ha az el?z? tulaj nem próbálta volna meg világos epokittal reparálni a sötétszürke m?anyagot...
Szintén típushiba (kollegáimnak is van szamarája) a biztosítékdoboz: a biztosítékokat bádogszer? fémszorítók közé kell rakni, melyek nem elég acélosak, így félévente: biztosítékok ki, tartókat összenyomni, kontaktspré, biztosítékok vissza. A hátsó lámpa NYÁK-lapja és a lámpához vezet? érintkez?k viszonya hasonképpen id?nként feszültté (azaz feszületlenné) válik. Elvileg belülr?l állítható a fényszórók döntése, de m?köd? példányt még nem láttam... Viszont a motortérb?l könny?szerrel állítható. Az ablakmosó kapcsolója is problémás, az enyémet eleve úgy vettem, hogy ki van iktatva: egyszerre fröcsköl elöl és hátul. A motorra is panaszkodnak, hogy szétfagy, de az enyém garázsban alszik + nem felejtem el, hogy a téli ablakmosót nem elég betölteni, végig is kell nyomatni a rendszeren. Neuralgikus pont a f?téscsap is: olcsó m?anyag elem, de marha nehéz hozzáférni és cserélni. Pechesebbeknek 2 év alatt tönkremegy, én már hibásan vettem (tocsogott a h?t?víz a vezet?ülés alatt...), kicseréltem, azóta jó.
A típus el?nyei:
-a hátsó ülést el?redöntve hátul keresztben el tudok feküdni hálózsákban, vadkempinghez ideális :-)
-a lökhárítója nem díszléc csupán: nagydarab rugalmas m?anyag, ami hasznos segítség olyankor, ha az ember tükörb?l tolat, de nem néz bele :-) A hátsólámpából se spórolhatták ki az anyagok: kolegám egy Megane-on okozott vele harmincezres kárt, miközben a szamár sértetlen maradt. Mondjuk lehet hogy egy búracsere olcsóbban kijött volna.
-nem lehet benne felejteni a kulcsot, mert a becsukás nyitott állapotba váltja a zárat (azaz csak kulccsal zárható) Ez a magamfajta szórakozott embereknek nagy segítség.
-rajta felejtett világítás esetén fél nap múlva is indítható (ez lehet hogy csak az elmaradott keleti típusokhoz képest el?ny, mert a normális kocsik mind parkolófényekre váltanak ilyenkor)
-olcsó hozzá az alkatrész. Jobb tükör 4700Ft, vezérm?szíj (vétel után cseréltettem) 7eFt (de lehet hogy négy, mert fonetikus az emlékezetem), vízpumpa (német) 6000Ft
-házilag is szerelhet?, illetve a közelben is lehet szerel?t találni, nem kell neki márkaszervíz

Összehasonlító elemzés más általam vezetett típusokkal:
Trabant Limousine: azért a szamár összehasonlíthatatlanul limuzinabb érzés :-) Kezdve azzal, hogy elfordítom a kulcsot és elindul, gombnyomásra párátlanodik a hátsó ablak, nem kell egyszerre nyomni a féket és a gázt, na ezt nem is ragozom tovább, szerintem valahol a Szamaránál kezd?dik az autó fogalma.

Susuki Swift 1000: a kilométeróra szerint hozza azt a menetteljesítményt, mint a szamár, de ez vezetési élményben nem jön át. A swiftben nem érzem a lábammal a pedálokat (gyengék a rugók), le is kell padlózni mondjuk, hogy pörögjön, a kormányon nem érezni az utat és a motort, ja és a motornak nincs emberes hangja, csak magas fordulaton vinnyog. Tudom, szubjektív, de szerintem a szamara az "igazi" autó. A swift meg ugyanannyi id? alatt és kevesebb benzinnel elvisz A-ból B-be.

Opel Astra: Fokozatos gyorsításánál érezhet?en több benne a lóer?, de hirtelen gázadásra nem ugrik, talán még lassul is. A a szamár porlasztójában van egy membrános gyorsítószivattyú, ami hirtelen gázadásnál benzint fecskendez a torokba, így az "ugrik", majd kifullad, az Astra meg nem ugrik, de nem is fullad ki. Azért a szamárral kellemesebb el?zni. (90-ig, utána meg nem is érdemes...) (Állítógal az újabb Astrákon már javítottak a karaktersztikán) Az Astránál tapasztaltam els?ször, hogy egy autó nem feltétlenül kell hogy zörögjön.

Eddigi hibák: kisebb hibák mindig vannak. Pillanatnyilag fennálló hibák, mert hidegben nem szeretek szerelni:
-a fékrásegít? el?tti tömítésnél csöpög a fékolaj (tömítéscsere+meghúzni)
-a csomagtér zárszerkezete javítva lett (reszel?vel, mert úgy kopott, hogy kamionok légörvényében magától kinyít), de a burkolatot még nem tettem vissza
-aktuális egy már említett biztosíték-masszázs, mert a bal els? lámpa már parkolóra váltott.
-benzinsz?r?-csere, mert már trutymós

Érdekes, hogy a vásárláskor veszélyesnek kinéz? hibákkal azóta is együtt élek, állapotuk stabil:
hajszálrepedés a szélvéd?n a tükör alatt. (A tükör mondjuk leesett, mert rosszul volt ragasztva, de mióra odaferrobondoztam, azóta jó)
rükvercbe kapcsolás közben recsegés - azóta megtanultam a trükköt, így csak minimálisan recseg, a négy év alatt nem tapasztaltam romlást a jelenségben.

Két komoly hibája volt, amik viszont nem látszottak vásárláskor: az el?z? szerel? valami festékszer? anyaggal tömítette a porlasztót gyári tömítés helyett. A festék feloldódott és véletlenszer?en eltömte a benzin útját, így elég kehesen ment a szamár eleinte. A vízpumpa csapágya is elkezdett morogni (már egy francia volt benne, nem az eredeti), a cserét ismét az el?z? szerel? nehezítette, mert valami csodaraagsztóval tömítette: két órán át vertük, mire lejött. Meg szértepedt a bal els? gömbcsukló gumiharangja, ami nem egy komoly hiba, de nem volt egyszer? cserélni.

A 7.5-ös fogyasztás 2/3 város, 1/3 6-os f?út üzemmódban értend?. A minimum 5,7l/100 km, Pécs-Szeged viszonylatban takarékosan vezetve. (Vissza már 6,3 tempósabban el?zgetve) A maximum 13 l/100 km, télen kilométeres távokon szivatóval, tipikusan kettes sebességfokozatban használva.


Hibalista

- vízpumpa
- karburátor (a hülye szerel? miatt)+szivató bowdenjét egyenesíteni kellett, mert nem ment vissza alapba)
- gömbcsukló-gumiharang
- f?téscsap
- ablakteker?, ülésállító m?anyagok.

Ide hordtam szervizbe

haverok, + egyszer?bb dolgokat sk.

Értékelése: 10

Másik szerelő értékelése

az el?z? (ismeretlen) szerel?

Értékelése: 2

Képek az autómról

Fenntartási költség (9) Évjárat 1989
Kényelem (5) Használati időtartam 4 év
Teljesítmény (5) Km vásárláskor 98000
Megbízhatóság (8) Vezetett km 16000
Szerviztapasztalat (10) Átlagfogyasztás 7 l
Előző autója? Következő autója? egyenl?re nem tervezek másikat
Ennyire szerette (9) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (7.2/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Lada Samara

További ítéletek (224 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)