Nagy kényelem CCCP min?ségben
Szöveges ítélet
Jogosítványom megszerzése után nem sokkal kezdtem el hajtani - és így rögtön a dolgok s?r?jébe pottyantam, pedig el?tte nem sokat konyítottam az autókhoz. Pár hónap használat után nem volt csoda, hogy magam tudtam CO-t és alapjáratot állítani rajta, biztosítékokat, reléket cserélni, és villámgyorsan leszerelni a hátsó kerekeket, ha voltam oly´ botor, hogy párás id?ben behúztam a kéziféket (a fékpofák és a fékdob kb. 4-6 óra alatt összerozsdáltak).
Viszont, viszonylag er?s volt (lomhán, de ment 150-nel, és autópálya-felhajtókon sem szégyenített meg), és nagy volt: kényelem elöl-hátul 5 embernek, lágy (rossz utakra tervezett) rugózás; mit rugózás: imbolygás... Csomagtartó elég nagy, el?rehajtott üléssel befér: pl. bicikli (els? kerék leszerelése nélkül); extrém esetben egy hevenyészett egyetemi TV stúdió (3 monitor, 3 vágóvideó, hangszórók, kábelek, képkever?, SVHS kamera).
És amit kedveltem: a motorzaj meglep?en jól volt szigetelve (kár, hogy cserébe zenéltek a m?anyagok)! Diszkrét morgás, szinte elegáns volt a dolog! Fogyasztás- (analóg), és feszültségmér? a m?szefalon! Térképolvasó lámpa! A váltó 5gangos, rövid utakon jár, bár kicsit akad! Szinte fels?-középkategória! Szerintem nem is nézett ki rosszul: nagy bordó autó, stb...
Ha az ember hobbiautós (azaz, hétvégéken szereti bütykölgetni, és módja is van rá), akkor kiváló, hiszen egyszer?, szinte csak mechanika van benne, és elég olcsó az alkatrész bele. De aki a gondozásmentes autókat szereti, nem ért hozzá, az ezt felejtse el - én is ezért adtam túl rajta.
Tudni kell, hogy a fékrendszere alul van méretezve (valszeg ugyanaz mint az 1.1-es, 3 ajtós Samaráké), így hegyr?l le észnél kell lenni, illetve genetikusan rossz a hátsó féker?-elosztó, önbeállító elvileg, gyakorlatilag ha állóra fékezed a kerekeket szinte bizonyosan balra kitör a feneke - ellenkormányzással megoldható a dolog. Vannak dolgok, amit hamar megtanul az ember. Bár a futóm? amúgy is kiszámíthatatlan.
Tudni kell azt is, hogy az utókatalizátoros (ez egy kamu-katalizátor: zöldkártyázni nem lehet ritkábban vele, de életben kell tartani) modellek teljesítménye le van fojtva, hogy ne ölje meg a kipufogógáz a katalizátort. Így aztán tortúra úgy beállítani a motort, hogy menjen az autó, ne fogyasszon sokat, és a zöldkártyának is megfeleljen. (Így aztán el?fordult, hogy zöldkártya után kicsit fentebb lett piszkálva... - de ez rendszeres lelki törést okozott nekem.)
Jó volt, hogy volt, de új gazdájának (hobbiautós) több öröme telik benne.
Hibalista
- Hátsó fékmunkahengerek, vezérm?szíj-szakadás (b?ven a csereintervallum el?tt), elektromos hibák (kontakthibák, relék...), feszültségszabályzó (pedig csak kánikulából felértünk a Kárpátok közé), ablakteker?, szélvéd?mosó-motor (Favoritéra cserélve, mert az nem rozsdál szét);
- és ami kopik (és ezen az autón minden): kuplung, fékbetétek, stb...
Ide hordtam szervizbe
Sós és Társa (? végre értett hozzá)
XVIII. ker. Dráva utca
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (4) | Évjárat | 1992 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 4 év |
Teljesítmény | (4) | Km vásárláskor | 27000 |
Megbízhatóság | (2) | Vezetett km | 65000 |
Szerviztapasztalat | (3) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | – | Következő autója? | Skoda Favorit |
Ennyire szerette | (4) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (3.7/10) |
