Megbízható útitárs, megérte!
Szöveges ítélet
Kiváló, megkímélt állapotban vettük 1998-ban.
Gyári grafitmetál szín, (nem gyári) napfénytet?, s minden egyéb, ami egy családi autótól elvárható.
Hamar kiderült, hogy az autónak "lelke van": a kíméletet meghálálja.
Hamar megbarátkoztunk vele, noha korábban sohasem volt Lada a családban. Amit elvártunk t?le, hozta, akár kettesben autóztunk, akár tele kocsival haladtunk. A legkeményebb er?próbája egy Horvátországi nyaralás során négy feln?ttel, telepakolt csomagtartóval és tet?boxszal utaztunk. A kocsi nyugodtan teljesített 110-120 között, és a fogyasztás nem ment feljebb, mint 7,2 l/100 km.
Pozitívum:
# Jó úttartás, kanyarstabilitás.
# Rendszeres szervizelés esetén a hibák el?fordulása a minimumra szorítható.
# Az alkatrészellátottság kiváló, meglelve a megfelel? autósboltot, b?ven válogathatunk gyári és utángyártott alkatrépszek között, alacsony áron.
# Az autó az árához képest elég komfortos, igaz, sok a m?anyag a beltérben, de ez könnyebbé teszi a tisztán tartást.
# Rugózása jó, a magyar utak is elviselhet?k.
# Fogyasztása meglep?en jó megfelel? vezetési stílus mellett.
# A kategóriájához képest meglep?en nagy a hely a hátsó üléseken és a csomagtartóban.
# A nem túl dinamikus teljesítményt minden körülmények és terhelés mellett is teljesíti.
# A féltengely ismert sérülékenységét nem tapasztaltuk.
# M?szaki vizsga költségei is alacsonyak.
Apró dolog: A Lada tulaj zsebéb?l nem néz ki a pénz, ezért a szervizek nem akarják kényszeresen megvágni :-)
Negatívum:
# Télen, rövid távon a szívató miatt a fogyasztás megemelkedik
# A barna szín? m?szerfal anyaga rossz, napfény hatására megrepedezik (nekem szürke van)
# Kormányszervo és els? légzsákok hiányoznak
# A gyújtáselektronika id?nként leáll, eleinte pár perc után újraindítható az autó, de ekkor szerezzük be a cserealkatrészt!
# A bels? m?anyagborírás illesztései nem a legjobbak, hajlamosak nyikorogni. Rögzítsük ?ket utólag!
Összegezve:
Nem szabad "ütni-vágni" való autóként kezelni. Ez egy komoly kocsi, igaz, ne a mai modellekkel hasonlítsuk össze, hanem a nyugati márkák ´80-as évek eleji változataival. Kíméljük meg, meghálálja.
Hibalista
- Gújtáselektronika 30 000 km-enként. Ára kb. 5000 (!) Ft, viszont a hiba azonnali megállásként jelentkezik. (Javasolt tartalékot magunkkal vinni.)
- A karosszéria 10 év után korrodálni kezd.
- A kuplung id?nként gyengélkedett, kb. 110 000 km-nél javítani kellett.
Ide hordtam szervizbe
Ladik Autószerviz, Komárom
Gyors, korrekt munka, Ladával is szívesen fogadtak.
Értékelése: 8
Képek az autómról
Fenntartási költség | (7) | Évjárat | 1994 |
Kényelem | (5) | Használati időtartam | 7 év |
Teljesítmény | (6) | Km vásárláskor | 45000 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 100000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | 601 | Következő autója? | Skoda Fabia |
Ennyire szerette | (7) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (6.4/10) |
