Megbízható családi autó:Lada Samara sedan 1993
Szöveges ítélet
2008.
2003-ban vettük, akkor 10 éves volt.A metálfényezés csúnya volt rajta, mert valami vegyszer amivel az előző gazdája mosta le, szétmarta.2007ben lett újrafényezve.Volt egyszer egy dobfék szorulás út közben,nagyot csattant és szétesett,de utána fel lett újítva és semmi baja nincs azóta.Pár hónapja a vízszivattyú adta meg magát, majdnem elfolyt minden víz belőle a motor kishíján megfőtt, jóval 110 C° felett volt!!A motor húzhatna jobban is,komoly előzésekkel vigyázni kell ha terhelve van.Azért az ereje elegendő nekünk(75 LE, 1500 köbcenti). 160 fölött is képes menni állítólag. :) Maga a motor megbízható, semmi baja nem volt eddig, olajcsere 10 ezrenként, szíjcsere nem régen volt rajta. 1 idegesítő baja van: a karburátor elég sokszor eldugul és mindíg lefullad nem húz. Valami szennyeződés kerül bele és ha ezt kilöki magától, vagy a szerelő, vagy mi magunk kitakarítjuk, akkor minden ok!A futóművel semmi baj nem volt, jól bírja a magyar utakat, igaz lehetne lágyabb is, meg kényelmesebb is!Hatalmas csomagtartója van, 430 liter, elférünk az autóban öten is elég jól! A kárpitok zörögnek sajnos engemet ez idegesít nagyon,de viszont sokat áll napon és néha 60 fok felett is van benne nyáron a hőmérséklet, még sincs szétrepedve a műszerfal!! Az ablaktekerők rendszeresen megadják magukat,mivel selejt műanyagok!!A zárakat is cserélni kellett már néhányszor, de mostanában jól bírják!Elektronikai baja is volt, de mint kiderült, csak ki kellett az összes biztosítékot cserélni, mert még minden a gyári volt! :D A fogyasztásával meg vagyunk elégedve, 7 litert eszik normálisan hajtva, de ez lábtól függ!Alapvetően egy megbízható családi autó!Sokat megyünk vele utánfutóval is.Soha nem hagyott cserben, alkatrész az fillérekért van hozzá bőven, szóval aki ilyenre vágyik, kezdő jogosítványosoknak mint én is, csak ajánlani tudom!! :-)
folytatás:2008.12.27.
Az előző írásom óta megszűnt a dugulás.A hűtőt átmostuk, jó rozsdás lé jött belőle, azóta sokkal jobb a hűtése.Ezt az autót le se lehet lőni.:-)Jó a fogyasztás, minden oké vele egy ideje.Eszegeti a rozsda továbbra is. 15 éves autótól mit várjunk?!Majd folytatom.
2009.03.05.
Most jött haza nemrég a szerelőtől.Hónapok óta nagyobb sebességnél nagyon búgott,az első kerékcsapágy cserélve lett.4000 ft körül megúsztuk.Cserélve lett a hátsó dob, kilyukadt 2 év alatt,4 ezerből kijött az új.Egy bal hátsó ajtózár 2500 ft,majdnem eltört már megint.Rengeteg zárat megzabált 6 év alatt.A kormány kicsit jobbra húz,a kuplung bovden lehet csere érett lesz.Töviről hegyére át lett nézve az autó.Most nagyon jó minden.16. évét tapossa.120 ezer km felett járunk, ami nem sok az átlaghoz képest.Munkadíjjal együtt 15 ezer volt.Megint nem lesz rá gond jó ideig.Ősszel műszaki!!:D Akkor ismét folytatom "naplómat".:)
2009.05.14.
Csere éretté vált a fékrásegítő,a fékrásegítő vákuumcsöve,valamint a benzincső egy darabja.Anyaggal és munkadíjjal együtt 14 ezer ft.Amíg hideg volt motor,addig ha a fékre léptünk,állandóan lefojtotta még néha meleg motornál is előjött ez a baj,de orvosolva lett.A kipufogó rendszer az Y után eltört, mert elette a rozsda a tűzkarika részénél, úgy mint kb. 3 éve.Házilag orvosolva lett,hegesztettünk be egy darab csövet,most tökéletes,nem kókányolt munka.A jobb hátsó ajtó zsanér hegesztése kicsit el van repedve,volt már hegesztve, de mégse az igazi,leszakadni nem fog, de mégse jó az úgy,majd javítjuk.Most nagyon egybe van az autó.Törődni kell vele,jönnek elő a hibák,öregszik,ez van,másikat nem veszünk akkor se!:)Majd folytatom....
2009.07.12.
Folyton kiégett a hátsó féklámpa,meg az irányjelző is.Végül vettünk 1400ért egy nyomtatott áramkört,a régi meg volt égve,ezért égett ki a sok izzó.Utána egyszer csak indulnék el itthonról,nem indul.Ez volt a legelső alkalom hogy nálunk nem indul el,cserben hagyott.Elromlott a gyújtáskapcsoló,gyári volt még.Bontóból vettünk egyet,1500 ft + 1500 ft munkadíj.Most már jó.Majd az önindítót kell átnézni, ha még egyszer nem akarna indulni.Csak van vele valami mindig.
2010.06.10.
A közel eltelt egy év alatt volt műszakin is,jóformán csak a műszaki díját kellett kipengetni,alig-alig volt cserélni való rajta.Egyre jobban jön elő a rozsda.:-(Most tavasszal a kuplungtárcsát kellett kicserélni, mert már nagyon ramaty volt,az munkadíjjal volt egy 10es, ha jól emlékszem.Továbbá első két fékbetét,plusz fékcsövek, mert el voltak repedve az volt 2 ezer + 2 ezer munkadíj.Állandóan megállt egy egy fékezésnél a kocsi.Kiderült, hogy
a karbiban van egy mágnesszelep, ami megadta magát,pár száz Ft-os tétel volt,meg a vezeték is elfáradt, amivel a karbihoz van csatolva az lett kicserélve még.Az alja is elkezdett rohadni, ki kellene hegeszteni.Volt egy elosztófedél csere is.Cseréltük a hátsó burát is, mert kifakult nagyon az irányjelző résznél.Egyébként jól működik,rengeteget hajtjuk,ez-az kimegy belőle de nem fájdalmas összeg pótolni.140 ezer van benne,még mindig nem eszi az olajat.
2010.11.01.
Mostanában megszorult a vezető felőli ajtó és lóg is.Pár napig a másik oldalról szálltunk be.A bal hátsót csak kívülről lehetett nyitni.A megoldást az jelentette, hogy mindkét ajtó zárján meghúztuk a csavarokat,teljesen kilazultak,lötyögtek, ezért volt a szorulás.A műszerfalon a kilométeróra egy részén kiment a világítás,nem annyira zavaró hiba,nem törődünk vele különösebben.a fűtésrendszerben a bovdeneket ki kellene cserélni, mert nem igazán tudjuk a karral a fűtést szabályozni.Rendszeresek a két hátsó lámpában az érintkezési hibák.Kb. ennyi baj volt vele mostanság.Majd még írok.:)
2011.11.26.
Szeptemberben lejárt a műszaki.Számolgattunk, úgy döntöttük nem éri meg megcsináltatni,egyre több baja jött elő.A közel 200 ezer Ft-os felújítás nem éri meg.Annyi pénzért friss műszakival kapni másikat,jobb állapotban.Lehet őrült vagyok,sok hibát felsoroltam fentebb,voltak bajai,ettől függetlenül megbízható volt,a pénzét megérte!Út szélén soha nem hagyott,csak egyszer a házunk előtt,rendes volt tőle,de csak meg kellett tolni és ment!.Mindig haza hozta a családot!Nálam ez bőven kimeríti a jó autó fogalmát.
2011.12.16.
Eladtuk 40 ezer Ft-ért.Adnak neki még egy esélyt, hogy évekig róhassa az utakat.
Hibalista
- porvédő gumi,AC pumpa,küszöbök,hátsó fékdobok,vízszivattyú kilyukadt,sok dolog még a gyári benne,kipufogódobok,kerékcsapágy,gyújtáskapcsoló,hátsó lámpa nyomtatott áramkör,fékrásegítő meg a kopó, fogyó alkatrészek, (kuplung, ajtózárak, izzók,biztosítékok stb...)hátsó lámpabura,kuplungtárcsa,elosztófedél stb. -
Ide hordtam szervizbe
Ismerős szerelőhöz hordjuk, ha olyan baja van, amit mi nem tudunk megjavítani.
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 1993 |
Kényelem | (5) | Használati időtartam | 7 év |
Teljesítmény | (6) | Km vásárláskor | 93000 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 47000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | Lada 2101 | Következő autója? | Lada 110 |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.7/10) |
