A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Lada » Samara

S 2109 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Lada-Dacia összehasonlító teszt

Szöveges ítélet

Előzmények: mikor lerobbant családi Trabantunk (féltengelytörés), anyám elhatározta, hogy vesz egy autót. Nem konzultált ez ügyben senkivel, vett egy használt Daciát. Szerintem szép, kényelmes autó volt, de nagyon gyakran lerobbant - alkalmam volt megismerni a hűtőrendszer minden elemét..., ezért döntöttünk két év után új autó vásárlása mellett.

A döntés: anyagi lehetőségeink alapján csak két lehetőség jöhetett számba: Suzuki vagy Lada Samara. Trabanttal mentünk a Suzuki szalonba, és a Trabi után nagyon kényelmetlennek tűnt a hátsó ülés, meg kicsi is volt a csomagtartó, ezért döntöttünk a 100 ezerrel olcsóbb Samara mellett.

Külseje szerintem elég normális, de belül ordít az igénytelenség -- visszasírtam a Dacia szépen kárpitozott ajtajait és tetejét.
A műszerek mintha bármelyik pillanatban leeshetnének a helyükről, az ajtók borítása zörög, mállik róla a műanyag, brrrr.

Fogyasztása: 1 literrel kevesebbet evett a Daciánál, azaz országúton 6 l alatt, városban meg sohasem használtam el egy egész tanknyit, így nem tudom a fogyasztását.

Menetteljesítmények: nem voltam oda a gyönyörtől. Míg a Dacia is 65 LE-s, annak 102 Nm volt a max. nyomatéka, a Samarának meg csak 96, és ez érezhető volt. Talán az is benne van a dologban, hogy a Dacia ötödik sebességét csak 80 km/h felett volt érdemes kapcsolni, a Ladánál már akár 50-nél.
Egy jó szelepállítás azért sokat használt, de egy idő után visszaállt a régi teljesítmény. Próbálkoztam mindenféle csodabigyót szerelni bele, pl. tölcsért a porlasztó elé, hogy kedvezőbb legyen a légáramlás, de nem használt.

Megbízhatóság: Az apróságok sorra tönkre mentek, de mindig menetképes maradt. A Daciához képest svájci óra.

Méretek: Elég hely van benne, a csomagtartó is normális.

Kezelhetőség: erőből kell tekerni a kormányt és nem árt nagy bicepsz a váltóhoz sem - meg kell szokni.

Hibalista

- Kezdetben gond volt a gyújtással, aztán az orosz gyertyák lecserélése után rendbe jött.
- Rendszeresen kell cserélni a gumiharangokat (filléres dolog), ezen kívül az első 9 évben szinte semmi, aztán hirtelen egy csomó (főleg műanyag és gumi) alkatrész tönkrement: ajtók borítása lemállik, benzintank visszajelző úszója kilyukadt, indexkapcsoló visszatérítő mechanizmusa eltörött, féklámpa visszajelző kapcsolója elromlott

Ide hordtam szervizbe

Keszthely, régi Merkúr szervíz. Nem drága, de nem is különösebben jó.

Értékelése: 7

Másik szerelő értékelése

Hefter Kft, Budapest - jól dolgoznak, udvariasak, de nekem drága volt.

Értékelése: 8

Képek az autómról

Fenntartási költség (10) Évjárat 1993
Kényelem (6) Használati időtartam 13 év
Teljesítmény (7) Km vásárláskor 0
Megbízhatóság (8) Vezetett km 48000
Szerviztapasztalat (8) Átlagfogyasztás 7 l
Előző autója? 1310 TLX Következő autója? Skoda Octavia
Ennyire szerette (7) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (7.1/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Lada Samara

További ítéletek (224 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)