Lada-Dacia összehasonlító teszt
Szöveges ítélet
Előzmények: mikor lerobbant családi Trabantunk (féltengelytörés), anyám elhatározta, hogy vesz egy autót. Nem konzultált ez ügyben senkivel, vett egy használt Daciát. Szerintem szép, kényelmes autó volt, de nagyon gyakran lerobbant - alkalmam volt megismerni a hűtőrendszer minden elemét..., ezért döntöttünk két év után új autó vásárlása mellett.
A döntés: anyagi lehetőségeink alapján csak két lehetőség jöhetett számba: Suzuki vagy Lada Samara. Trabanttal mentünk a Suzuki szalonba, és a Trabi után nagyon kényelmetlennek tűnt a hátsó ülés, meg kicsi is volt a csomagtartó, ezért döntöttünk a 100 ezerrel olcsóbb Samara mellett.
Külseje szerintem elég normális, de belül ordít az igénytelenség -- visszasírtam a Dacia szépen kárpitozott ajtajait és tetejét.
A műszerek mintha bármelyik pillanatban leeshetnének a helyükről, az ajtók borítása zörög, mállik róla a műanyag, brrrr.
Fogyasztása: 1 literrel kevesebbet evett a Daciánál, azaz országúton 6 l alatt, városban meg sohasem használtam el egy egész tanknyit, így nem tudom a fogyasztását.
Menetteljesítmények: nem voltam oda a gyönyörtől. Míg a Dacia is 65 LE-s, annak 102 Nm volt a max. nyomatéka, a Samarának meg csak 96, és ez érezhető volt. Talán az is benne van a dologban, hogy a Dacia ötödik sebességét csak 80 km/h felett volt érdemes kapcsolni, a Ladánál már akár 50-nél.
Egy jó szelepállítás azért sokat használt, de egy idő után visszaállt a régi teljesítmény. Próbálkoztam mindenféle csodabigyót szerelni bele, pl. tölcsért a porlasztó elé, hogy kedvezőbb legyen a légáramlás, de nem használt.
Megbízhatóság: Az apróságok sorra tönkre mentek, de mindig menetképes maradt. A Daciához képest svájci óra.
Méretek: Elég hely van benne, a csomagtartó is normális.
Kezelhetőség: erőből kell tekerni a kormányt és nem árt nagy bicepsz a váltóhoz sem - meg kell szokni.
Hibalista
- Kezdetben gond volt a gyújtással, aztán az orosz gyertyák lecserélése után rendbe jött.
- Rendszeresen kell cserélni a gumiharangokat (filléres dolog), ezen kívül az első 9 évben szinte semmi, aztán hirtelen egy csomó (főleg műanyag és gumi) alkatrész tönkrement: ajtók borítása lemállik, benzintank visszajelző úszója kilyukadt, indexkapcsoló visszatérítő mechanizmusa eltörött, féklámpa visszajelző kapcsolója elromlott
Ide hordtam szervizbe
Keszthely, régi Merkúr szervíz. Nem drága, de nem is különösebben jó.
Értékelése: 7
Másik szerelő értékelése
Hefter Kft, Budapest - jól dolgoznak, udvariasak, de nekem drága volt.
Értékelése: 8
Képek az autómról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 1993 |
Kényelem | (6) | Használati időtartam | 13 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 48000 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | 1310 TLX | Következő autója? | Skoda Octavia |
Ennyire szerette | (7) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.1/10) |
