A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Lada » Samara

S Lada Samara 1300s kat., 5 seb. 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Igazi Autó, háromhavi fizetésből

Szöveges ítélet

Előrebocsájtom, hogy Samarát és kortársait nem szabad egy kalap alá venni egy mai kompakttal, egy más világ szülte autóról van szó, de emellett tökéletesen megfelel arra a célra, amiért elsősorban ma is autót vesz az ember: kulturált módon, 4 keréken eljutni A pontból B-be. Már ha sikerül kifogni egy nem agyongyötört, karbantartott, sőt mi több szeretett példányt, mint az enyém. Na jó, a kulturáltságba itt beletartozik az is, hogy a kuplungot nem lábfejből hanem combból kell kinyomni, a váltáshoz pedig nem elég a csuklómozdulat, jóóó nagyot kell tolni rajta vállból...de ne szaladjunk ennyire előre:) Legnagyobb előnye az hogy VAN BENNE HELY. Pláne széltében, (elsőgenerációs swiftek, polok, satöbbi kisautók helyett) hozzában elférek, (178cm 80kiló) méretes első szélvédőn át jól kilátok, nem tolakodik a látómezőmbe és testhelyzetembe a bazinagy műanyag konzol, nem verem bele a lábam ki-beszállásnál (skoda fabia), a gyári ülések nem olyanok mint egy műanyag pad (szintén suzukik, fabia-k) emellett valóban úgyérzem, autóban ülök, aminek van kiterjedése, nem egy dodzsemben, vagy egy miliméterre kihegyezett minél kompaktabb dobozban...emellett kényelmes a futómű a magyar utakra, nem veri szét a nagyérdemű hátsó felem (zsír új fiat punto, ugye), nem ráz, nem dobál, nem vezeti meg a hosszanti nyomvályú...az úthibákból szép hullámos himbálózás jut el a kasztniig, a lengéscsillapítók elhasználódását jelzi ha már túlzottan puhának érződik az autó, de még így is meglepően kiszámíthatóan viselkedik kanyarokban, a túlzott sebességeket érezhető alulkormányozottsággal, ritkábban gumicsikorgással, esetleg rossz úton a jellegzetes "jobbra-balra dobál a hátulja" érzéssel nyugtázza, de valójában még ekkor is erősen határon belül a stabilitás. Emellett jóval jobb a futóműve néhány agyonszidott mai típusnál, (F Astra, Thalia, stb) kiszámíthatóan viselkedik, de természetesen mindez kor-és állapotfüggő. Ma már igáslóként tekintek rá én is, de meghálálja a gondoskodást...mégha el is viseli hiányát. Motorikusan is abszolút megbízható, a legnagyobb hidegben simán indul, fűtése mint a hajszárító...dinamikája eléggé hiányos, 80 nál még igen, de efelett sajnos felett már nem érdemes visszatenni 3ba előzésnél, négyesben meg inkább óvatosan...a titok az hogy ha tényleg szukség van rá, bőven ki lehet huzatni a gyári ajánlott maximum fölé, egyesben 50, kettesben 80-85, hármasban 120-125, ha jó a motor eddig érezhetően folyamatosan húznia kell... négyesben meg amit bír, ötösben inkább csak a folyamatos haladás illik hozzá. Mellékesen tudni kell hogy az 5 sebességeseknél is az első négy fokozat ugyanaz mint a 4 sebességesben. A fogyasztása abszolút a vezetési stíluson múlik, megkímélve, ráérősen haladva és a motor karakterének megfelelően gyorsítva-kapcsolgatva itt vidéken, vegyesen országút-város-pár kilométeres helyi kocsikázások használatban 6-7 liter között megáll. Félretéve a finomkodást és kevesebb toleranciát mutatva a lomhasága iránt, gyorshajtásokkal és padlógázas kigyorsításokkal 8-8.5 liter...sajnos ehhez az autóhoz ez hozzátartozik. Itt elérkeztunk a hátrányaihoz...oroszos összeszerelés és technika, HA jó volt az anyagbeszerzés, és a gyárban jól összerakják (hullámzó minőség, hát igen ez benne van a pakliban) egyet jelent a strapabíró megbízható működéssel, de ha túl sok volt a vodka akkor jön a csapnivaló minőségérzet, csörgő-zörgő beltér (megfelelő türelemmel és csavarhúzóval felszerelve szét lehetne szedni otthon és újra gumitömíteni az egészet), maiakéhoz képest durva és nyers működés...dehát ez 1 lada. Ebben nem lehet összehasonlítani akár még egy elsőgenerációs swifttel sem. Mindezek ellenére lehet szeretni és élvezni a vezetését, csak ne várja el tőle senki a mai standard finommechanikát és érzetet. Ebbe ezt még nem tervezték bele:) Amúgy pl. az egyenesfutása elengedett kormánynál, 90-100al, jó úton még ma is nyílegyenes és tökéletes...

Egyszerűen szeretem, mást nem mondhatok...sose hagyott cserben, hajtottuk árkon-bokron, hegyen-völgyön, mentunk vele már egy nap alatt 1000km-t végig padlógázzal, és tűrte zokszó nélkül...szeretek beleülni. Újautóvásárlás van tervben, ez 250 ezernél többet rozsdamentesen, metálfényestől-spoilerestől-magnóstól sem ér, de inkább széthajtom hegyen-völgyön-telken vagy kivonatom a forgalomból és hagyjuk megrohadni a szabad ég alatt a ház mögött, minthogy ennyiért eladnánk..

Hibalista

- Ruszki elektronika: az elektronikus berendezéseket egy relé vezérli, ez meghibásodott 5 éves korában (talán beázás?), ám gyakorlatilag csak a rádiómagnó nem kapott áramot: komplett új relé 10 rongy
- Továbbá csupán kopóalkatrészek minimális cseréje:
- Kuplungtárcsa, ill. bowden 10 év alatt egyszer (ezzel tanultam vezetni) - 10 rongy, munkadíjjal együtt
- Első fékbetét - nemistudom, talán kétszer, utoljára 6300 pénz, szintén munkadíjjal együtt
- Féktárcsa elöl, 3 rongy
- Emellett karburátor tisztítás ill. beállítás, elektronikus gyújtás beállítása, karbantartása műszerrel, elhasználódó tömítések cseréje a gyújtásnál, kézifékkar bowden csere nyúlás miatt, dudát megette a rozsda, ablakmosó folyadék tartálya repedés miatt, első ablaktörlő motor, visszapillantó tükör állító kallantyúja... :)) mind olyan dolgok amiket ladások le se bagóznak, mert gyakorlatilag nem számít, pár ezer, pár száz forintból. Valójában csak a lengéscsillapítókat kéne már cserélni.
-

Ide hordtam szervizbe

Fater - hatékony, bár kissé nyers modorú, viszont tuti megbízható!

Értékelése: 9

Másik szerelő értékelése

Falubeli öreg szakik - igénytelenek a részletekre, kissé nagyvonalúak a minőséggel, de összeségében a munka tűrhető és olcsó

Értékelése: 6

Képek az autómról

Fenntartási költség (7) Évjárat 1993
Kényelem (7) Használati időtartam 10 év
Teljesítmény (5) Km vásárláskor 25000
Megbízhatóság (9) Vezetett km 30000
Szerviztapasztalat (9) Átlagfogyasztás 7 l
Előző autója? 601 Következő autója? Suzuki? Opel? VW? Jövőre kiderül...
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (7.2/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Lada Samara

További ítéletek (224 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)